راه اندازی بخش عضوگیری و امانت دهی کتابخانه های عمومی زنجان

به گزارش کوه سفید، امیرعلی نیک بخش در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: با توجه به ابلاغیه ستاد کرونا شهرستان هایی که در شرایط نارنجی هستند با رعایت کامل اصول بهداشتی و پروتکل های مقابله با ویروس کرونا به اعضا و مراجعان و مخاطبان کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه خواهند داد.

راه اندازی بخش عضوگیری و امانت دهی کتابخانه های عمومی زنجان

وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی در این مناطق صرفا در قالب امانت دهی و عضوگیری انجام می شود، شرح داد: فعلا سالن های مطالعه تا اعلام شرایط زرد تعطیل است.

نیک بخش گفت: سایر فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان در جریان قرار گرفته است؛ در حالی که به واسطه شیوع ویروس کرونا برخی از این فعالیت ها در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر هر 99 کتابخانه زنجان خدمات امانت دهی و عضوگیری را انجام می دهند، افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از تجمع افراد در (لابی و راهرو کتابخانه، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه) الزامی است.

وی با اشاره به اینکه کتاب های امانت داده شده پس از بازگردانی یک هفته در قرنطینه می مانند، بیان نمود: این اقدام نیز در همه کتابخانه های عمومی و به لحاظ رعایت نکات بهداشتی انجام می شود.

نیک بخش با بیان اینکه تلاش مسؤولان کتابخانه های عمومی حفظ سرانه مطالعه در بین شهروندان است، شرح داد: خوشبختانه میزان سرانه مطالعه در استان زنجان نسبت به کشور شرایط مناسبی دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 5 کتابخانه عمومی در زنجان در حال ساخت است، افزود: طبق چشم انداز باید برای هر 11 هزار زنجانی یک کتابخانه ساخته شود که در حال حاضر به این میزان نزدیک هستیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1345

به "راه اندازی بخش عضوگیری و امانت دهی کتابخانه های عمومی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بخش عضوگیری و امانت دهی کتابخانه های عمومی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید