ساحلی که در آن همه چیز سیاه رنگ است!

به گزارش کوه سفید، ساحل پونالو یکی از جالب ترین جاذبه های هاوایی است. معمولا ساحل هایی که دیده ایم از شن های کرم رنگی تشکیل شده اند که نرم و لطیف هستند و پاهای مان را نوازش می نمایند. ولی در برخی نقاط جهان ساحل ها از شن های رنگی ای تشکیل شده اند که این تفاوت رنگشان چشمان گردشگران منطقه را به خودشان جذب می نمایند. برای مثال جزیره هرمز ساحل های قرمز و نقره ای دارد که کاملا با ساحل های دیگر متفاوت هستند و گردشگران زیادی برای تماشا این ساحل ها به این جزیره زیبا سفر می نمایند. اما ما این بار میخواهیم شما را با یک ساحل تماشای با شن های سیاه رنگ آشنا کنیم. در این مطلب از ویژگی های پونالو هاوایی با شن های سیاه رنگش خواهیم گفت.

ساحلی که در آن همه چیز سیاه رنگ است!

آب و هوای اقیانوس آرام

آب و هوای گرم هاوایی فضای آرامش بخش و راحتی را در جزیره زیبای اقیانوس آرام به وجود آورده است که موجب می گردد این استان از دیگر ایالات متحده متفاوت و بی نظیر باشد. هاوایی بر فراز کوهستان های بزرگ آتشفشانی که از دریا برآمده اند قرار گرفته است، مجمع الجزایر هاوایی منظره های زیبا داشته و مملو از تنوع و شگفتی می باشد.

منظره ها این جزیره از آتش فشان کیلاویا گرفته تا جنگل های سرسبز و خرم که مملو از گل های کم نظیر و بومی می باشند، تماشایی و دوست داشتنی است. جریان آبشار ها بر دامنه های کوه ها همچو اشک جاری می گردد مانند ساحل زیبای ناپالی، یا رودخانه های قدیمی که اعماق صخره های کائوآئی را تراشیده اند تا تنگ دره وای میا را شکل دهند، همه این طبیعت زیبا ارزش تماشا دارند. در ادامه این مقاله به معرفی ساحل پونالو در هاوای می پردازیم.

جزیره بزرگ یا بیگ آیلند خانه آتشفشان های فعال است، و جاذبه پرل هاربر یا بندر مروارید در جزیره اواهو واقع شده است که تاریخ غنی و پر باری دارد. اقیانوس باشکوه و قدرتمند آرام تمام این جزایر را احاطه نموده است و زیستگاه حیات اقیانوسی موجودات بیشماری می باشد، جهانگرد ها می توانند در آب های بی کران آرام به اسنورکلینگ، غواصی، موج سواری یا شنا و حمام آفتاب بپردازند. مهم ترین و با ارزش ترین بخش این جزایر مردم بومی آن است که با رفتار خونگرم و خوشامد گویی آنها، دیگر احساس دوری از خانه را نخواهید داشت و گویی در بهشت اقامت دارید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این جزیره، ساحل های سیاه رنگ منطقه پونالو است.

ساحل پونالو ؛ شن های رنگ شب

ساحل پونالو که با نام ساحل شن های سیاه نیز معروف است یکی از مشهورترین نمونه های سواحل سیاهرنگ است که از شن و ماسه های سنگ بازالت شکل گرفته است. وقتی صحبت از ساحل های مختلف جهان به میان می آید، شاید بسیاری از ما سواحلی با شن های روشن و سفید را تصور کنیم چرا که بیشتر از ساحل های رنگی دیده ایم. اما بد نیست بدانید سواحلی وجود دارد که دارای شن و ماه سیاه رنگ هستند. بنابراین اگر دوست دارید در سفر ساحلی بعدیتان به یکی از سواحل سیاه رنگ جهان بروید می توانید ساحل پونالو را انتخاب کنید.

ساحل پونالو که با نام ساحل شن های سیاه نیز معروف است یکی از مشهورترین نمونه های سواحل دارای شن های سیاه می باشد که از شن و ماسه های سنگ بازالت شکل گرفته است که همراه با مواد مذاب به داخل اقیانوس رفته و وقتی که سرد می شدند به این شکل در آمده و همراه با موج ها به ساحل آمده اند.

جذابیت شن های سیاه

این شن و ماسه های سیاه نه تنها ساحل پونالو را زیبا نموده است بلکه به آن جذابیت خاصی نیز بخشیده است. در ساحل پونالو گونه های مختلفی از حیوانات خطرناک نیز وجود دارند که از نمونه های آن می توان به لاک پشت دریایی سبز اشاره نمود که دیده شده کنار ساحل به روی این ماسه های سیاه می خزند.

ساحل این منطقه از شن و ماسه های سنگ بازالت شکل گرفته است که همراه با مواد مذاب به داخل اقیانوس رفته و وقتی که سرد می شدند به این شکل در آمده و همراه با موج ها به ساحل آمده اند. این شن و ماسه های سیاه نه تنها این ساحل را زیبا نموده اند بلکه به آن جذابیت خاصی نیز بخشیده اند. در این ساحل گونه های مختلفی از حیوانات خطرناک نیز وجود دارند که از نمونه های آن می توان به لاک پشت دریایی سبز اشاره نمود که دیده شده کنار ساحل به روی این ماسه های سیاه میخزند.

ساحل پونالو در امتداد ساحل وایکیکی

ساحل وایکیکی که ساحل پونالو در آن قرار گرفته است به زیبایی در امتداد اقیانوس گسترده شده است و یکی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در جزیره هاوایی محسوب می گردد. وایکیکی در حومه شهر هنولولو واقع شده است و دارای تفرجگاه های بزرگ، رستوران های عالی، تفریح و مراکز خرید بیشماری است. راستا تاریخی وایکیکی مملو از علائم تاریخی است که با الهام از دوک وایکیکی از تخته های موج سواری ساخته شده اند. دوک کاهاناموکو برنده مدال طلا در رشته شنای المپیک و یک موج سوار بوده است.

گردشگاه راستای ساحلی که با نام راستا پیاده روی ساحل وایکیکی شناخته می گردد مملو از کافه ها و مراکز تفریحی است، و در خیابان های کوهیو و کالاکائو رستوران ها و بوتیک های بیشماری را خواهید یافت. در انتهای این ساحل هلالی شکل، آتش فشان خاموشی به نام (دایموند هد استیت مانیومنت) قرار گرفته است که منظره ها باشکوهی به این ساحل آفتابی افزوده است. روزگاری این ناحیه موقعیت مناسبی برای سیستم دفاعی جزیره فراهم نموده بود و بلندی های اطراف ساحل مکان مناسبی برای طبیعت گردی و رسیدن به انبار ها و ایستگاه توپخانه می باشد، که از این بلندی ها منظره های فوق العاده تماشایی را می توانید ببینید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1810

به "ساحلی که در آن همه چیز سیاه رنگ است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحلی که در آن همه چیز سیاه رنگ است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید