سامانه بارشی وارد کشور شد، احتمال سیلاب ناگهانی برای این 10 استان

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور اطلاع داد و برای 10 استان از جمله تهران هشدار آب گرفتگی، سیلاب ناگهانی و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

سامانه بارشی وارد کشور شد، احتمال سیلاب ناگهانی برای این 10 استان

به گزارش تسنیم، تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در بعضی منطقه ها گردوخاک پیش بینی شده است.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه با عبور موج بارشی از نوار شمالی کشور در بعضی منطقه ها استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، استان های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و به تدریج در خراسان شمالی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد گردوخاک روی می دهد.

طی امروز و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر در بعضی ساعات رگبار، رعدوبرق و و گردوخاک پیش بینی شده است. پنجشنبه در اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرف کشور بارش های پراکنده روی می دهد. روز آدینه در منطقه ها شمالی، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش های پراکنده با احتمال رعدوبرق پیش بینی می گردد.

دوشنبه در شرق و سه شنبه در شرق و دامنه های جنوبی البرز، چهارشنبه تا آدینه در شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می گردد.

دریای خزر در روز چهارشنبه مواج است.

توصیف سامانه: ورود سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی

زمان آغاز: دوشنبه 1402/06/06

زمان انتها: چهارشنبه 1402/06/08

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

سه شنبه 1402/06/07: آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، ارتفاعات استان های البرز و تهران، ارتفاعات خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 1402/06/08: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات استان های زنجان، قزوین، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، تهران و البرز.

اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در عبور از گردنه های کوهستانی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1965

به "سامانه بارشی وارد کشور شد، احتمال سیلاب ناگهانی برای این 10 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی وارد کشور شد، احتمال سیلاب ناگهانی برای این 10 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید