شبکه ملی اطلاعات به توسعه علم و فناوری کمک می کند

به گزارش کوه سفید، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل و گسترش شبکه ملی اطلاعات در مدت زمان کوتاه نه تنها کمک به توسعه علم و فناوری است بلکه بسکمک از داده ها و اطلاعات را محافظت می کند.

شبکه ملی اطلاعات به توسعه علم و فناوری کمک می کند

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به ضرورت شبکه ملی اطلاعات گفت: کسانی که دارای وجدان بیدار هستند بر ضرورت شبکه ملی اطلاعات تأکید دارند که در این رابطه باید گستردگی این شبکه فراگیر و بیش از گذشته زیرساخت های آن فراهم شود زیرا هر چقدر شبکه ملی تقویت شود آسیب پذیری از این ناحیه کمتر خواهد شد.

در حوادث سال گذشته به طور ملموس نقش شبکه ملی اطلاعات برای مسوولان تعیین شد

وی اضافه کرد: معتقد هستم وجود شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک ضرورت از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه در حوادث سال گذشته به طور ملموس نقش این شبکه برای همه مسؤولان کشور و مردم تعیین شد.

حفاظت از داده ها و و اطلاعات با شبکه ملی داخلی

سعیدی شرح داد: در حادثه آبان سال گذشته افرادی که تمایلی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نداشتند به این واقعیت پی بردند که کشور به چه میزان از ناقص بودن این شبکه آسیب پذیر است.از طرفی باید بگویم اگر در مدت زمان کوتاه تری این شبکه ملی تکمیل و گسترش یابد نه تنها به رشد علم و فناوری کمک می کند بلکه بسکمک از داده ها و اطلاعات را محافظت کرده و در نهایت نیاز مردم و جامعه به طور کلی تامین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 703

به "شبکه ملی اطلاعات به توسعه علم و فناوری کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ملی اطلاعات به توسعه علم و فناوری کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید