همه آنچه در استیت آو پلی خرداد ماه پلی استیشن رخ داد

به گزارش کوه سفید، بالاخره پس از کلی شایعه و گزارش های مختلف، سونی از سومین رویداد استیت آو پلی در امسال میلادی پرده برداشت. مراسمی که حدودا 30 دقیقه به طول انجامید و با تریلر و اخبار بازی های پلی استیشن 5 و PS VR2 پر شده بود. در این مطلب از خبرنگاران مگ، مروری بر تمام اتفاقات و نمایش های این رویداد خواهیم داشت.

همه آنچه در استیت آو پلی خرداد ماه پلی استیشن رخ داد

از بازی های لایو سرویس نظیر Concord و Marvel Rivals گرفته تا چند عنوان شرقی، ریمیک و ریمسترها و البته پورت بازی های مورد انتظار پلی استیشن بر رایانه های شخصی. می توان گفت استیت آو پلی خرداد ماه پلی استیشن برای هر سلیقه ای نمایشی داشت و گرچه خیره کننده نبود اما در مجموع نمایش خوب و رضایت بخشی ارائه داد.

استودیوی فایرواک (Firewalk Studios) در کنار پخش اولین تریلر گیم پلی بازی Concord، از تاریخ عرضه این عنوان رونمایی کرد

مراسم استیت آو پلی با تریلری سینمایی از بازی Concord محصول استودیوی فایرواک کار خود را شروع کرد. پس از این، گیم پلی بازی به نمایش گذاشته شد و از همین رو پی بردیم این عنوان، یک بازی شوتر مولتی پلیر (چندنفره) 5v5 است. این تریلر نگاهی کلی به شخصیت های مختلف بازی، اسلحه ها و پلی استایل های متفاوتی داشت که هر بازیکن بسته به نحوه بازی کردنش می تواند آن را برگزیند.

بدین ترتیب بازی Concord در تاریخ 23 آگوست (2 شهریور 1403) برای کنسول پلی استیشن 5 و پی سی عرضه خواهد شد. بعلاوه باید اشاره کنیم بتای بازی در ماه جولای و مدتی قبل از انتشار بازی در دسترس قرار می گیرد.

بازی گاد آو وار رگناروک در راه کامپیوترهای شخصی

یکی دیگر از بازی های انحصاری پلی استیشن که شایعات اخیر خبر از پورت پی سیِ آن می دادند، گاد آو وار رگناروک بود. این بازی اکشن و ماجراجویی که به وسیله استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) در سال 2022 برای کنسول های PS4 و PS5 منتشر شد، حال قرار است در تاریخ 19 سپتامبر (29 شهریور 1403) به دست گیمرهای پی سی برسد.

پورت پی سی بازی گاد آو وار رگناروک علاوه بر بسته الحاقی والهالا (Valhalla DLC) یک سری ویژگی های اضافه نظیر پشتیبانی از مانیتورهای فوق عریض، فریم ریت آزاد و نامحدود و بعلاوه بهره بردن از تکنولوژی های DLSS و FSR را شامل می گردد. بلاگ پلی استیشن بعلاوه فاش کرد که بازیکنان برای تجربه این بازی به یک اکانت پلی استیشن نتورک احتیاج خواهند داشت.

رونمایی از بازی Dynasty Warriors Origins؛ انتشار در سال آینده میلادی

سری بازی های هک اند اسلش محبوب استودیوی امگا فورس (Omega Force) یعنی Dynasty Warriors بازگشته و در مراسم شب گذشته سونی یک نمایش مختصر به آن اختصاص داده شد. بازی تازه این فرنچایز Dynasty Warriors Origins نام دارد و در تاریخ ناتعیینی از سال 2025 منتشر خواهد شد.

گیمر در این بازی کنترل یک قهرمان بدون نام را به دست می گیرد؛ جایی که هر سه پادشاهی اصلی و بزرگ بازی درگیر هرج و مرج و آشوب شده اند. توموجیکو شو (Tomojiko Sho)؛ تهیه کننده این عنوان گفت فناوری کنسول پلی استیشن 5 به آن ها این امکان را می دهد تا میادین بزرگ جنگ که با ارتش های بزرگ و پرجزئیات پر شده اند را در این عنوان قرار دهند. بازی Dynasty Warriors Origins در سال آینده میلادی برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

بازی Infinity Nikki؛ اثری دنیا باز برای هواداران نقش آفرینی

بازی Infinity Nikki یک عنوان نقش آفرینی و دنیا باز است که کارگردان سابق بازی زلدا یعنی کنتارو تومیناگا (Kentaro Tominaga) را در میان سازندگان اصلی خود دارد. گیمر در این بازی به سرزمین های مختلفی سفر می نماید که هر یک تاریخ و فرهنگ متفاوتی برای کاوش دارند. در حال حاضر تاریخ عرضه دقیق و تعیینی برای این عنوان اعلام نشده اما فهمیدیم نسخه بتای بازی به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

بازی اکشن نقش آفرینی Ballad of Antara سال آینده به صورت رایگان منتشر می گردد

بازی نقش آفرینی و دارک فانتزی Ballad of Antara برای عرضه در تاریخ ناتعیینی از سال 2025 برنامه ریزی شده است. این عنوان که به وسیله استودیوی تیپس ورکز (TipsWorks Studio) در دست توسعه است به صورت رایگان راهی کنسول پلی استیشن 5 خواهد شد.

بازی تازه PS VR2؛ محصولی از استودیوی سازنده The Walking Dead Saints & Sinners

بالاخره نوبت به نمایش بازی های واقعیت مجازی یا همان VR رسید. استودیوی اسکای دنس گیمز (Skydance Games) که تا پیش از این بازی تحسین شده The Walking Dead Saints & Sinners را ساخته بودند، حال با آی پی تازهی بازگشته اند. بازی تازه آن ها Behemoth نام دارد که در تمدنی به نام the Forsaken Lands جریان دارد و در ماه اکتبر برای استیم وی آر، متا کوئست و PS VR2 عرضه خواهد شد.

بازی Alien Rogue Incrusion در تعطیلات سال 2024 برای PS VR2 منتشر می گردد

با انتشار تیزر کوتاهی از بازی تازه فرنچایز بیگانه، پی بردیم این عنوان به زودی منتشر خواهد شد. Alien Rogue Incrusion بازی تازه این فرنچایز ترسناک و نمادین است که داستان تازهی را روایت می نماید، برای عرضه در تعطیلات امسال میلادی در نظر گرفته شده است.

بتای محدود بازی Marvel Rivals در ماه جولای (تیر/مرداد) از راه می رسد

بازی شوتر ابرقهرمانی و PvP مارول رایولز که شخصیت های کمیک های ابرقهرمانی مارول را به عنوان کاراکترهای اصلی در خود دارد، یک تریلر تازه در این مراسم دریافت کرد. با اینکه استودیوی NetEase Games از تاریخ انتشار این عنوان رونمایی نکرد اما پی بردیم بتای محدود بازی در ماه جولای در دسترس قرار می گیرد.

تریلر گیم پلی بازی Where Winds Meet

پس از Marvel Rivals، حال نوبت به بازی اکشن و نقش آفرینی Where Winds Meet رسیده بود. در تریلر گیم پلی تازه این عنوان، شاهد نبردهای هیجان انگیز و محیط مجذوب کننده چین باستان بودیم. این اثر بعلاوه به بازیکن اجازه می دهد تا از یک سری توانایی های جادویی بهره ببرد و دنیای وسیعی برای کاوش در مقابل پلیر قرار می دهد.

تریلر تازه نسخه ریمستر بازی Until Dawn؛ انتشار در پاییز 2024

نسخه ریمستر بازی آنتیل داون مدتی پیش در ماه ژانویه معرفی گردیده بود. با این حال سونی تصمیم گرفت تا تریلر تازهی از این بازی منتشر کند و گرافیک و جلوه های بصری بهبودیافته نسخه PS5 را در این رویداد به رخ بکشد. فعلا تاریخ عرضه دقیقی برای این عنوان اعلام نشده اما می دانیم بازی در پاییز امسال میلادی راهی پلی استیشن 5 و پی سی می گردد.

نسخه ارلی اکسس بازی Path of Exile 2 اواخر سال 2024 منتشر خواهد شد

نمایش بعدی رویداد به بازی Path of Exile 2 محصول استودیوی Grinding Gear Games اختصاص داشت. تریلر تازه بازی ضمن نمایش گیم پلی هیجان انگیز و جلوه های بصری چشم نواز آن، از بازه انتشار نسخه ارلی اکسس بازی پرده برداشت. بدین ترتیب می دانیم نسخه دسترسی زودهنگام بازی Path of Exile 2 اواخر سال 2024 قابل بازی خواهد بود. راستی بد نیست اشاره کنیم این بازی از قابلیت کوآپ نیز بهره می برد.

تاریخ انتشار ریمیک سایلنت هیل 2 بالاخره تعیین شد

کمپانی کونامی با حضور در این رویداد از تاریخ انتشار ریمیک موردانتظار بازی سایلنت هیل 2 رونمایی کرد. بنابراین می دانیم این ریمیک در تاریخ 8 اکتبر (17 مهر 1403) برای کنسول پلی استیشن 5 و پی سی منتشر خواهد شد. این تریلر بعلاوه بخش از گیم پلی و مبارزات بازی را به نمایش گذاشت که در آن شاهد نبرد جیمز (شخصیت اصلی بازی) با هیولاهای بدقواره و ترسناک سایلنت هیل بودیم.

اولین تریلر گیم پلی بازی Monster Hunter Wilds

بازی Monster Hunter: Wilds اولین بار در مراسم گیم اواردز سال 2023 معرفی گردید. حال در آخرین لحظات مراسم استیت آو پلی خرداد ماه سونی، کپکام تریلر گیم پلی تازهی از این بازی پخش کرد که نگاهی کلی به بعضی از شخصیت ها، هیولاها و دنیای بازی داشت.

بازی Monster Hunter Wilds در تاریخ نامعلومی از سال 2025 برای کنسول های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.

معرفی بازی Astro Bot؛ پایان ای خوش بر رویداد خرداد ماه پلی استیشن

در نهایت آخرین نمایش این رویداد به بازی استودیوی Team Asobi اختصاص یافت. بازی Astro Bot همان طور که قبلا پیش بینی شده بود بالاخره در این مراسم معرفی گردید و خبر خوب اینکه احتیاج نیست مدت زمان زیادی برای عرضه بازی منتظر بمانیم. این تریلر بخش های متنوعی از گیم پلی و محیط بامزه بازی را به اشتراک گذاشت و از این پروژه به عنوان جاه طلبانه ترین بازی این استودیو تا به امروز یاد کرد.

بازی Astro Bot در تاریخ 6 سپتامبر (16 شهریور 1403) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1403 بروزرسانی: 12 خرداد 1403 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1988

به "همه آنچه در استیت آو پلی خرداد ماه پلی استیشن رخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه در استیت آو پلی خرداد ماه پلی استیشن رخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید