شهر کلن آلمان چهارمین شهر پرجمعیت آلمان!

به گزارش کوه سفید، کُلن آلمان، یکی از بهترین شهرهای آلمان است که ایرانیان زیادی در آن ساکن اند. شهر کلن، چهارمین شهر عظیم آلمان است و کیفیت زندگی در آن، بسیار بالا است. با این که این شهر در طول جنگ جهانی دوم، آسیب های بسیاری دیده است اما با بازسازی و مرمت مجدد، توانسته، تلفیقی از معماری جدید و کلاسیک را در کنار هم ایجاد کند. با شهر کلن آلمان آشنا شوید.

شهر کلن آلمان چهارمین شهر پرجمعیت آلمان!

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

شهر کلن کجاست؟

کلن (Cologne) چهارمین شهر عظیم آلمان است که در ایالت نوردراین-وستفالن که در بخش غربی آلمان است، قرار گرفته است. رودخانه راین از میان کلن می گذرد و زیبایی ویژه ای را خلق می نماید. این شهر که به خاطر داشتن 12 کلیسای قدیمی و دانشگاه های باستانی خود، شهرت دارد، بعد از برلین، هامبورگ و مونیخ، جمعیت زیادی را در خود جای داده است. بسیاری از افرادی که در کلن زندگی می نمایند، غیرآلمانی هستند. تقریبا 17 درصد ساکنین شهر کلن آلمان، نژادی غیر آلمانی دارند.

دیدنی های کلن

از جاذبه های تاریخی کلن نمی توان گذشت. شهر کلن آلمان با این که در بسیاری از جاها، مدرن است اما معماری سبک کلاسیک آن، یک شهر قدیمی دوست داشتنی را به نمایش می گذارد.

کلیسای جامع کلن (Cologne Cathedral)

مهمترین و دیدنی ترین جاذبه شهر کلن آلمان، کلیسای جامع کلن است. این کلیسا که در واقع سمبل این شهر هم محسوب می گردد، در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. کلیسای کلن در نزدیکی ساحل سمت چپ راین، در سال 1248 ساخته شده است و تکمیل آن تا سال 1880 به طول انجامیده است. کلیسای جامع کلن یکی از جاه طلب ترین پروژه های ساختمانی قرون وسطایی محسوب می گردد. برج های دوقلوی 157 متری این کلیسا، با معماری گوتیک، شاهکاری را رقم زده اند که امروزه یکی از دیدنی های محبوب کلن شده است.

شهر قدیمی کلن

شهر قدیمی کلن، از دیدنی های کلن است که در میان بازدید از کلیساها و بناهای تاریخی به چشم می خورد. پس از گذشت از کوچه پس کوچه های قدیمی این منطقه، به گالری ها، مغازه ها و رستوران هایی بر می خورید که هر کدام، در ساختمانی قدیمی که بعضی از آن ها قدمتی بیش از صد سال دارند، مهمان نوازی می نمایند. نکته برجسته در این منطقه، تالار شهر قدیمی کلن است. این تالار، قدیمی ترین ساختمان عمومی در آلمان است که با قدمتی بیش از 900 سال، یکی از مهمترین آثار تاریخی آلمان را رقم زده است.

کلیسای آلتنبرگ کلن

آلتنبرگ یکی از مهمترین کلیساهای کلن است که در فاصله 6 کیلومتری از کلیسای جامع، قرار گرفته است. به این کلیسا، کلیسای برگیشچر هم می گویند. کلیسای التنبرگ، یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک است که در سال 1259 ساخته شده است. شیشه های رنگی و نمای خارق العاده ای که دارد، این کلیسا را متفاوت تر از سایر کلیساهای شهر کلن نموده است.

سفرهای رودخانه ای راین

مگر می گردد به کلن آلمان رفت و از قایق سواری و کشتی سواری در رودخانه راین، لذت نبرد. سفرهای رودخانه ای راین را در شب انجام دهید تا از مناظر نورانی اطراف رود راین، لذت ببرید.

موزه های والراف-ریجارتز و لودویگ (The Wallraf-Richartz and Ludwig Museums)

دوستداران هنر بشتابند. در این موزه که در ساختمانی مدرن با معماری سبک جدید واقع شده است، طیف گسترده ای از نقاشی های اروپایی و آثار هنرمندانی همچون: رامبراند، مانت، رنوار، لایب، لیبرمن و سلوگت قرار گرفته است. بسیاری از عکس ها و دوربین هایی که در گالری این موزه قرار گرفته متعلق به سال 1840 است.

باغ وحش کلن (Cologne Zoological Gardens)

باغ وحش کلن در سال 1860 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین باغ وحش های آلمان است. در این باغ وحش، خانه های قرن نوزدهمی که در حال حاضر، میمون ها و پرنده ها در آن زندگی می نمایند، قرار گرفته است. به جرات می توان گفت یکی از جذاب ترین باغ وحش های دنیا را در کلن خواهید دید چرا که زیستگاه حیوانات بسیاری بدون شیشه و میله است.

تله کابین سواری در کلن (Cologne Cable Car)

اولین تله کابین اروپایی که از یک رودخانه عبور نموده است، تله کابین کلن است که در سال 1957 تاسیس شده است. این تله کابین، چشم انداز ویژه ای از رودخانه راین، کلیسای جامع و شهر قدیمی را به نمایش می گذارد. ارتفاع تله کابین 243 متر است و در انتهای آن، یک رستوران گردان وجود دارد که می توانید، طعم یک غذای خوشمزه محلی را در آن امتحان کنید.

موزه شکلات کلن (Chocolate Museum)

یکی از برترین موزه های آلمانی که رتبه زیر 10 را در بین موزه های آلمان به خود اختصاص داده، موزه شکلات کلن است. دوستداران شکلات به هیچ عنوان تماشای این موزه را از دست نمی دهند. موزه ایمهوف چاکلیت، توسط هانس ایمهوف در سال 1993 در شهر کلن آلمان، بر روی رودخانه راین تاسیس شد. این موزه شگفت انگیز، نمایشگاهی است از انواع شکلات هایی که در تاریخ، کشور آلمان به روش های مختلف، به فراوری آن ها پرداخته است. جالب ترین قسمتی که در موزه شکلات کلن می بینید، آب نمای شکلاتی است که دهان هر بیننده ای را آب می اندازد. نکته جالب تر این که می توانید خودتان در بخشی از این موزه، شکلات های خود را طراحی کنید و آن را به خانه ببرید.

کلیسای سن گرئون کلن (St. Gereons Church)

این کلیسا احتمالا عجیب ترین کلیسای کلن باشد که در محل کلیسای قبلی قرن هفتم ساخته شده است. این کلیسا با ساختاری ده ضلعی، گنبدی ساخته که به طور غیرعادی، مملو از نقاشی های دیواری قرون وسطایی و راه روهای طولانی است.

آلما دیدنی های تاریخی بسیاری دارد که می توان در سفر به آلمان از آنها دیدن کرد.

منبع: سفرمی
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 558

به "شهر کلن آلمان چهارمین شهر پرجمعیت آلمان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر کلن آلمان چهارمین شهر پرجمعیت آلمان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید