طلای سیاه در بالاترین سطح 3 ماهه

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران: قیمت نفت در بازارهای جهانی آغاز مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر توافق تجاری آمریکا و چین و برخی نگرانی ها درباره کاهش تولید و عرضه، به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده است.

طلای سیاه در بالاترین سطح 3 ماهه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رویترز؛ امیدواری سرمایه گذاران بین المللی نسبت به توافق تجاری آمریکا و چین که می تواند تاثیر مهمی بر تقاضای نفت در دو اقتصاد بزرگ جهان داشته باشد، موجب شد تا قیمت نفت خام به بالاترین حد در 3 ماه اخیر برسد.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 سنت کاهش به 65.31 دلار رسید و قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با سنت کاهش به 60.17 دلار رسیده است.

بر اساس توافق تجاری موقت، واشنگتن برخی تعرفه ها بر کالاهای چینی را کاهش خواهد داد و در مقابل چین واردات محصولات کشاورزی صنعتی و انرژی آمریکا را طی دو سال آینده 200 میلیارد دلار افزایش می دهد.

تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا بر این باورند که گرچه توافق موقت تجاری بیشتر تعرفه ها را همچنان به قوت خود باقی می گذارد ولی این توافق یک نقطه عطف مهم است که می تواند به دستیابی به یک توافق کامل منجر شود.

یک مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه تاکید کرده است که فاز نخست توافق تجاری با چین قطعا نهایی و کامل شده است.

وی اضافه نمود: صادرات آمریکا به چین بر اساس این توافقنامه دو برابر خواهد شد.

این در شرایطی است که در آستانه امضای این توافقنامه، دولت چین همچنان محتاط است.

بانکهای جی پی مورگان و گلدمن ساکز آمریکا پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی نفت در سال 2020 را افزایش داده اند و توافق کشورهای تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نیز می تواند به نفع قیمت جهانی نفت تمام شود.

اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده نفت از جمله روسیه به تازگی به توافق رسیده اند تا کاهش تولید جهانی نفت طی ماه های آینده را ادامه دهند.

تازه ترین بررسی رویترز نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته با کاهش روبرو شده است.

با این حال اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده است که تولید شیل نفت در ماه ژانویه با رشد 29 هزار بشکه ای روبرو شده و به رکورد 9.14 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 286

به "طلای سیاه در بالاترین سطح 3 ماهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلای سیاه در بالاترین سطح 3 ماهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید