فستیوال های آلمان

به گزارش کوه سفید، برای سفر به آلمان مهم نیست چه فصل و یا چه زمان را انتخاب می کنید، تفریح ها و دیدنی های این کشور آنقدر زیاد است که در کنار فستیوال ها و جشنواره های فصلی که در گوشه و کنار آن برگزار می گردد ساعت ها غرق در لذت و محو دیدن خواهید شد. کشوری با فرهنگ و تاریخی دیدنیی که در خیلی از شهر های کوچک هنوز همچون صدها سال پیش حفظ شده و مردم به همان سنت ها زندگی می نمایند و فستیوال هایی که هر بار به بهانه ای و طبق آداب و رسوم مردم در تک تک شهر های آلمان برگزار می گردد و جهانگرد ها و بازدید نماینده های زیادی را به سوی خود جذب می نماید. برلین مرکز برگزاری فستیوال های مجذوب کننده آلمان محسوب می گردد و جشنواره های فرهنگی مختلف در کنار غذاها موسیقی های کلاسیک به طور با شکوهی در آن برگزار می گردد. باید بدانید که هیچ چیزی در جهان به میزان فستیوال های یک کشور نمی تواند شما را با فرهنگ و مجذوب کنندهیت های بودن در کنار مردم یک سرزمین آشنا کند و شریک شدن در شادی ها و حس نزدیکی در فستیوال ها می تواند شیرین ترین تجربه تان در هر سفر محسوب گردد. در ادامه این مقاله با خبرنگاران می توانید با برترین و محبوب ترین فستیوال های آلمان آشنا شوید و از زمان دقیق آن ها در شهر های مختلف آلمان نیز اطلاع پیدا کنید.

فستیوال های آلمان

کارناوال یا جشنواره فصل پنجم (Carnival)

جشنواره ای پر از رنگ و فرهنگ که در آن همه جا تزئین می گردد و پایکوبینده هایی با لباس های مخصوص و ماسک های مختلف در خیابان های شهر هایی مثل کلن، دوسلدورف و مانستر و ماینز با زرق و برق و شکوه زیادی برگزار می گردد. همه مردم لباس های رنگی می پوشند و با ماسک های مختلف در خیابان ها پایکوبی و پایکوبی می نمایند. در این میان اجرا های مجذوب کننده و تماشای برگزار می گردد که ساعت ها شما را محو تماشای خود می نماید. این فستیوال به صورت 6 روز پست سر هم برگزار می گردد که از 28 فوریه تا 5 مارچ است و در شهر های مختلف آلمان برگزار می گردد مثلا کارناوال Fasching در مونیخ و Würzburg، کارناوال بزرگ Oktoberfest در کلن برگزار می گردد ولی مهم نیست شما کدام راستا را در پیش بگیرید و به سمت کدام فستیوال حرکت کنید چون فستیوال فصل پنجم یکی از برترین جشنواره های آلمان است که اوج فرهنگ و مجذوب کنندهیت های این کشور را یک جا به نمایش می گذارد.

فستیوال فیلم برلین

هر سال فوریه برلین میزبان جشنواره بین المللی فیلم است و بیشتر از 400 فیلم از سراسر جهان به همراه تئاتر های تاریخی و مراسم مختلف برای علاقه مندان به فیلم برگزار می گردد. باید بدانید که جشنواره فیلم برلین در کنار جشنواره های کن و ونیز از مهم ترین فستیوال های فیلم اروپا محسوب می گردد. زمان برگزاری این فستیوال از 7 تا 17 فوریه است.

فستیوال رود راین (Rhine in Flame)

در این جشنواره می توانید زیباترین نور پردازی را در رود راین مشاهده کنید و از تماشای آتش بازی های مهیج و خیره نماینده و تلالو نور بر روی آب بی نهایت لذت ببرید. این فستیوال در ماه های می و سپتامبر در آخر هفته ها برگزار می گردد.

کارناوال فرهنگی برلین (Carnival of Cultures)

یک کارناوال فوق العاده جذای در تابستان های برلین که در آن می تونید اوج فرهنگ و مجذوب کنندهیت های برلین را با مجموعه از رنگ ها و تزئینات فوق العاده مشاهده کنید. بیشتر از 1.5 میلیون نفر هر ساله در این فستیوال شرکت می نمایند و از خوردن انواع غذاها، نوشیدنی ها، جشن و کنسرت با حضور خواننده ها و پایکوبیندگانی که از 70 کشور مختلف هستند. این فستیوال را جشن می گیرند. این فستیوال هر سال از 7 تا 10 ژوئن به صورت باشکوهی برگزار می گردد.

فستیوال Oktoberfest در مونیخ

یکی از معروف ترین فستیوال های آلمان در استان باواریا و در شهر مونیخ که هر ساله در سپتامبر و اکتبر برگزار می گردد و بیش از 6 میلیون بازدید نماینده از کشور های مختلف جهان برای تماشای آن به این شهر سفر می نمایند. جشنواره ای که در ان می توانید اوج مجذوب کنندهیت های فرهنگی و موسیقی و شادی را تجربه کنید و از کنسرت هایی که در فضای باز اجرا می گردد لذت ببرید و تا دلتان می خواهد نوشیدنی بخورید. این جشنواره تقریبا 16 تا 18 روز طول می کشد و در مدت این دو هفته می توانید انواع غذاها، نوشیدنی ها و موسیقی های آلمانی را از نزدیک ببینید. جالب است که بدانید این جشن برای اولین بار در سال 1810برگزار شد و بعد از گذشت سال ها همچنان با شکوه و خیره نماینده اجرا می گردد.

جشنواره کدو Ludwigsburg

درست در بیرون Stuttgart هر ساله بزرگ ترین جشنواره کدو جهان برگزار می گردد. و بیشتر از 450 هزار کدو با شکل های مختلف و عجیب در معرض نمایش گذاشته می شوند. در این فستیوال می توانید از انواع غذاهایی که با کدو درست می شوند امتحان کنید و از دکور و ترئینات جالبی که به شکل کدو درست شده لذت ببرید. جالب است که بدانید در این فستیوال می توانید یک نمایشگاه مجذوب کننده از انواع مجسمه های ساخته شده با کدو را ببنید و سوار قایق هایی به شکل کدو شوید و ساعت ها محو تماشای بزرگ ترین و جالب ترین فستیوال کدوی جهان در آلمان شوید. در هر روز ار این فستبوال می توانید از برنامه های مجذوب کنندهی که در قسمت های مختلف برگزار می گردد تماشا کنید. مکان برگزاری آن هم در Ludwigsburg و معمولا از 31 آگوست تا 4 نوامبر است و هر روز از ساعت 9 تا 8.5 شب در قسمت های مختلفی از شهر برگزار می گردد. برای خرید سوغاتی از فروشگاه های آن هم می توانید از 10 صبح تا 6 عصر اقدام کنید. به علاوه از ساعت 10.5 صبح تا 5.5 عصر هم می توانید از چشیدن طعم های غذاهای مخصوص جشنواره که با کدو درست شدند لذت ببرید.

فستیوال نور برلین

یکی از زیبا ترین فستیوال های جهان در برلین که می توانید که مس توانسد در امتداد خیابان ها قدم برنید و همه بناهای تاریخی و تماشای شهر را با رنگین کمانی ار نور های رنگارنگ مشاهده کنید. این فستیوال هر ساله در ماه فوریه و در برلین برگزار می گردد و جلوه فوق العاده زیبا و شگفت انگیزی به شهر می بخشد.

منبع: گردگرد
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1751

به "فستیوال های آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال های آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید