فضانورد زن ناسا باز هم با راکت روسی به فضا می رود

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، یک فضانورد آمریکایی و دو فضانورد روس قرار است تا ساعاتی دیگر با استفاده از راکت سایوز روسیه از قزاقستان به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند.

فضانورد زن ناسا باز هم با راکت روسی به فضا می رود

فضانورد ناسا که برای این سفر انتخاب شده یک زن به نام کریس کسیدی است که به همراه آناتولی ایوانیشین و ایوان وگنر به فضا سفر می کند. این افراد یک هفته بعد از حضور در ایستگاه فضایی بین المللی در تاریخ 21 اکتبر به زمین باز می گردند.

حدود یک ماه قبل راکت دراگون شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس توانست چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کند. معمولاً حداکثر 6 فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت دارند. اما با حضور سه فضانورد جدید در آن این رقم به هفت نفر می رسد.

در سال 2011 برای آخرین بار تعدادی فضانورد آمریکایی با یک شاتل ساخت این کشور به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شدند و از آن زمان تا یک ماه قبل تلاش های ناسا در این زمینه با شکست روبرو شده بود.

البته قرار است دو شرکت خصوصی اسپیس ایکس و بوئینگ برای توسعه برنامه های فضایی ناسا به آن کمک کنند. اولین تست فضایی بوئینگ قرار است سال آینده انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 964

به "فضانورد زن ناسا باز هم با راکت روسی به فضا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانورد زن ناسا باز هم با راکت روسی به فضا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید