معماری خانه ای در قلب طبیعت بی نظیر تایلند

به گزارش کوه سفید، ما معمولاً خانه هایی را می بینیم که معماران برای افراد دیگر دیزاین نموده اند، اما بعضی اوقات هم شاهد پروژه هایی هستیم که صاحب خانه، فضایی برای زندگی خود طراحی نموده است. در مطلب زیر نیز معماری خانه ای را در تایلند آنالیز خواهیم کرد که فردی به نام Marc Gerritsen و برای استفاده شخصی اش دیزاین نموده است.

مارک می خواست خانه اش در منطقه ای آرام و سرسبز باشد و چشم اندازی خارق العاده از طبیعت داشته باشد. او در ابتدا برای خانه ای سه طبقه برنامه ریزی نموده بود، اما در طی پروسه طراحی و تا زمانی که خانه به خاتمه برسد، تعداد طبقات در مجموع به 5 طبقه رسید. در انتخاب متریال ها سعی شد تا جای ممکن از مصالح طبیعی استفاده گردد؛ همان طور که مشاهده می کنید در سر تا سر خانه بتون، چوب، فولاد و شیشه به چشم می خورد. مارک هم چنین هیچ تزئینات اضافه ای به کار نگرفت تا فضایی ساده، منظم و مینیمال به وجود آید.

معماری خانه ای در قلب طبیعت بی نظیر تایلند

با هزینه سفر به تایلند چقدر است به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

برای طبقه اصلی خانه، استخری در نظر گرفته شد که در کنارش یک آشپزخانه، فضای غذاخوری و فضای نشیمن قرار گرفته است. این بخش ها مسقف، اما در یک محیط نیمه باز هستند؛ برای این قسمت درب های کشویی نصب شد تا در صورت تمایل بتوان آن را به یک محیط بسته تبدیل کرد. این بخشی از رویای مارک بود، فضای نشیمنی که چشم انداز یک استخر و در دور دست چشم اندازی از اقیانوس را داشته باشد.

تمامی مبلمان ها نیز توسط Marc Gerritsen و مخصوص همین فضا طراحی شده اند. در آشپزخانه می بینیم که هیچ کابینتی در قسمت های بالا نصب نشده است تا محیط ریلکس باقی بماند.

در طبقه دیگر دو اتاق خواب با درب های شیشه ای بزرگ قرار گرفته است. باز کردن این درب های کشویی باعث جریان یافتن هوای تازه در اتاق خواب ها و حمام می گردد.

در آخرین طبقه نیز یک سو ئیت به شکل پنت هاوس قرار گرفته که کابین حمام مخصوص خودش را با چشم اندازی بی نظیر دارد.

کاناپه ای معلق در دنج ترین جای خانه و رو به طبیعتی سرسبز و بی نظیر

منبع: contemporist.com

منبع: دیزاین مترز
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 327

به "معماری خانه ای در قلب طبیعت بی نظیر تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری خانه ای در قلب طبیعت بی نظیر تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید