نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی در بیجار برپا شد

به گزارش کوه سفید، نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی در 45 قاب از سری برنامه های سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی در بیجار برپا شده و به مدت 5 روز پذیرای بازدید علاقه مندان است.

نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی در بیجار برپا شد

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر فیض اللهی، دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آئین های عاشورایی کردستان در حاشیه برپایی این نمایشگاه، اظهار کرد: نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی در بردارنده 45 اثر از هنرمندان استانی در بخش حرفه ای و موبایلی از آیین های عاشورایی است که به مدت پنج روز در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی بیجار به نمایش درآمده است.

وی با اعلام اینکه این سوگواره با موضوع نگاه آزاد به موضوع عاشورا و عزاداری اقوام ایرانی در ایام محرم برگزار شد، ادامه داد: سومین سوگواره استانی آئین های عاشورایی در دو بخش اصلی ویژه عکاسان با دوربین حرفه ای و بخش نگاه مردمی (عکاسی با تلفن همراه) برگزار شد.

دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آئین های عاشورایی کردستان، بابیان اینکه آثار به نمایش درآمده به انتخاب هیات داوران از میان 538 اثر ارسالی به دبیرخانه این سوگواره منتخب شدند، مطرح نمود: از این تعداد 385 قطعه در بخش حرفه ای و مابقی در بخش موبایلی بود.

فیض اللهی بابیان اینکه شرکت در این سوگواره تنها برای عکاسان استان کردستان مجاز بود، ذکر کرد: به همین دلیل آثار 46 نفر از عکاسان که در خارج از استان کردستان سکونت داشتند، حذف شد.

وی با اشاره به اینکه در نهایت با انتخاب داوران 45 اثر به بخش نمایشگاهی این سوگواره راه یافت، گفت: داوری این دوره از سوگواره بر عهده جمشید فرجوند فردا، سامان عباسی و کامران جباری بود.

دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آئین های عاشورایی کردستان، به جوایز این سوگواره استانی اشاره کرد و گفت: در مراسم اختتامیه هفته عکس اربعین حسینی که 25 مهرماه جاری برگزار می شود، از سه برگزیده بخش حرفه ای سوگواره و سه برگزیده بخش مردمی تجلیل به عمل می آید.

دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آئین های عاشورایی کردستان در سرانجام یادآور شد: نمایشگاه سوگواره از 21 لغایت 25مهرماه جاری در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه هنر مجتمع امیرنظام گروسی بیجار پذیرای بازدید علاقه مندان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 127

به "نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی در بیجار برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی در بیجار برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید