نورپردازی در رواق های بقعه شیخ حیدر مشگین شهر به انتها رسید

به گزارش کوه سفید، رئیس میراث فرهنگی مشگین شهر از اتمام نورپردازی در رواق های بقعه شیخ حیدر مرقد پدر شاه اسماعیل صفوی خبر داد.

نورپردازی در رواق های بقعه شیخ حیدر مشگین شهر به انتها رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی با اعلام این خبر شرح داد: طرح جامع ساماندهی بقعه شیخ حیدر مطابق برنامه مصوب در سال جاری اجراشده است.

او اضافه نمود: ازجمله بخشی از برنامه ها ساماندهی محوطه، نورپردازی، بهسازی فضای سبز و رواق ها بوده که به اتمام رسیده و در رواق و صحن بقعه کاربری فرهنگی و تاریخی تعریف شده است.

رئیس میراث فرهنگی مشگین شهر اضافه نمود: علاوه بر این مطابق برنامه مرمت بنا، مرمت سردابه به اتمام رسیده و مرمت مابقی بخش های بنا منوط به تأمین اعتبار در سال جاری است.

او گفت: یکی از مهم ترین مطالبات شهروندان و هنرمندان در این مجموعه، ساماندهی بازارچه صنایع دستی بود که عملیاتی شده است.

ایمانی شرح داد: علاوه بر این، احداث ساختمان موزه با جدیت در حال اجرا است و تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در صورت تأمین اعتبار می توان تا انتها سال این مجموعه را به اتمام رساند.

او اضافه نمود: این بنا در تاریخ 18 تیر 1311 هجری شمسی با شماره 184 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و یکی از جاذبه های شاخص گردشگری مذهبی شهرستان مشگین شهر و استان اردبیل محسوب می شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 55

به "نورپردازی در رواق های بقعه شیخ حیدر مشگین شهر به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نورپردازی در رواق های بقعه شیخ حیدر مشگین شهر به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید