تور روسیه ارزان: نکات مهم فرهنگی در سفر به روسیه

به گزارش کوه سفید، نکات فرهنگی سفر به روسیه

به وسیع ترین کشور دنیا خوش آمدید! کشوری با هنر بین المللی، منظره ها بی نظیر و جوامع چند ملیتی. احتمالا تماشا عکس های شهرهای بزرگ روسیه، شما را هم برای سفر به این کشور تماشای وسوسه نموده باشد. هرچند، فقط تماشا عکس هایی از مترو های آن که از زیباترین مترو های دنیا هستند، به مقدار کافی افراد را برای سفر به این کشور متقاعد می نماید! اگر قصد دارید برای اولین بار به روسیه سفر کنید، با خبرنگاران همراه باشید تا با چند مورد مهم برای سفر به روسیه آشنا شوید.

تور روسیه ارزان: نکات مهم فرهنگی در سفر به روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

تاریخ رویداد ها را چک کنید

در طول تعطیلات بزرگ و مهم، مثل اولین هفته ماه ژانویه (بین روز سال نو و کریسمس) و هفته اول ماه می (روز کارگر یا پیروزی)، شهر های مسکو و سنت پترزبورگ، با برگزاری نمایش های مختلف، فستیوال ها و برنامه های مجذوب نماینده دیگر، حسابی شلوغ می شوند. در این روز ها، ساعات کاری موزه ها کمتر می گردد و یا به طور کلی تعطیل می شوند. اگر برای تماشا موزه ها برنامه ریزی نموده اید، بهتر است حواستان به تاریخ رویداد های مهم باشد.

الفبای سیریلیک را یاد بگیرید

الفبای سیریلیک در روسیه و برخی از کشور های اروپای شرقی کاربرد دارد. یاد گرفتن الفبای این زبان، به شما در موقعیت های زیادی یاری می نماید. نه تنها باعث می گردد کمی از حرف های روسی را متوجه بشوید، بلکه به شما در خواندن علامت های مترو، نقشه ها، منو و سایر موارد هم یاری زیادی می نماید.

برای هزینه های بالا آماده باشید

مسکو یکی از گران ترین شهر های جهان است و شهر سنت پترزبورگ هم چندان مقرون به صرفه نیست. در بیشتر کافه ها و رستوران ها مجبور به پرداخت مبالغ بالایی هستید که حسابی جیبتان را خالی می نمایند. در بیشتر موزه ها به عنوان یک جهانگرد، باید مبالغ بیشتری نسبت به شهفرایندان روسیه پرداخت کنید؛ حتی گاهی تا 10 برابر!

در کلیسا محترمانه رفتار کنید

کلیساها به روی همه باز هستند، اما به عنوان یک فرد خارجی باید کاملا حواستان باشد تا در فرایند دعا کردن افراد اختلال ایجاد نکنید و به احساسات مذهبی کسی توهین نکنید. خانم ها باید سر و شانه هایشان را موقع ورود به کلیسا بپوشانند. به عنوان یک آقا نیز، باید موقع ورود به کلیسا لباس پوشیده به تن داشته باشید و کلاهتان را بردارید.

از ساختمان های دولتی عکس نگیرید

در خصوص عکس گرفتن از ایستگاه های مترو، ساختمان های دولتی و هر ارگانی که به دولت و نظام دفاعی آن مربوط باشد خیلی با احتیاط رفتار کنید. اگر در خصوص رسمی بودن ساختمانی شک دارید، بهتر است بیخیال عکس گرفتن بشوید! عکس گرفتن از این مکان ها، به دستگیر شدن تان منجر می گردد.

زمان های حرکت قطار را آنالیز کنید

زمانبندی حرکت قطارها در تمام روسیه، بر اساس منطقه زمانی مسکو ارایه می گردد. این مورد تنها درباره قطار های حومه شهر تفاوت دارد و این قطار ها بر اساس ساعت محلی حرکت می نمایند، البته نه در تمام موارد! در بیشتر ایستگاه ها ساعت های اعلام شده بر اساس ساعت مسکو تنظیم می شوند. خوب است بدانید منطقه زمانی مسکو و سنت پترزبورگ با هم مطابقت دارند.

منبع: www.lonelyplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1702

به "تور روسیه ارزان: نکات مهم فرهنگی در سفر به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: نکات مهم فرهنگی در سفر به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید