همه چیز درباره دنا پلاس جوانان؛ گران ترین خودرو داخلی

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران- قیمت دنا پلاس جوانان بالاخره تعیین شد و حالا رسما باید آن را گران ترین خودرو داخلی بدانیم. تا امروز دنا پلاس اتوماتیک با قیمت 545 میلیون صاحب این عنوان محسوب می شد اما با تایید شورای رقابت، ایرانخودرو بابت دستپخت جدیدش یعنی دنا پلاس اتوماتیک جوانان می تواند 591 میلیون دریافت کند که این عدد از همه خودرو های داخلی حاضر در خط فراوری ایرانخودرو و سایپا بیشتر است.

همه چیز درباره دنا پلاس جوانان؛ گران ترین خودرو داخلی

به گزارش خبرنگاران؛ دنا پلاس جوانان به لطف پیشرانه EFP که همان نسخه ارتقایافته EF7 است به موتور قدرتمندتری مجهز شده و قرار است با چندتا آپشن بیشتر از دنا پلاس اتوماتیک پا به بازار بگذارد اما برخلاف پیکان جوانان، دنا پلاس جوانان از نظر ظاهری فرقی با نسخه های قبلی خودش ندارد.

معینات فنی دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان اولین محصول ایرانخودرو است که به موتور EF7 مجهز شده و می توانیم همین فاکتور را مهمترین رجحان آن نسبت به سایر مدل های دنا پلاس بدانیم. پیشرانه چهار سیلندر 1.7 لیتری EFP را به عنوان نسخه تقویت شده موتور EF7 می شناسیم که قبلا روی محصولاتی مثل سمند و خود دنا پلاس امتحان شده است. موتور دنا پلاس جوانان می تواند 240 نیو تن متر گشتاور خروجی و نهایتا 165 اسب بخار قدرت داشته باشد و این نیرو به یاری گیربکس شش سرعته اتومات به چرخ ها منتقل می گردد.

معینات فنی دنا پلاس جوانان نشان می دهد مصرف سوخت آن نسبت به دنا پلاس اتوماتیک پایین آمده و به ازای هر 100 کیلومتر 6.8 لیتر بنزین می سوزاند درحالی که مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس اتوماتیک 8.1 لیتر تخمین زده می گردد. هنوز اطلاعات دقیق و رسمی از عدد دقیق شتاب دنا پلاس جوانان یا حداکثر سرعتی که راننده می تواند با آن تجربه کند در دسترس نیست، اما می دانیم حجم باک بنزین دنا پلاس جوانان فرقی با نسخه های قبلی این خانواده ندارد و نهایتا گنجایش 60 لیتر بنزین دارد.

تفاوت دنا پلاس اتوماتیک جوانان و دنا پلاس اتوماتیک

معینات فنی

دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتوماتیک جوانان

پیشرانه

چهار سیلندر توربو EF7

چهار سیلندر توربو EFP

حجم موتور

1.7 لیتر

1.7 لیتر

حداکثر گشتاور خروجی موتور

215 نیو تن متر

240 نیو تن متر

حداکثر قدرت موتور

150 اسب بخار

165 اسب بخار

مصرف سوخت ترکیبی

8.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر

6.8 لیتر به ازای 100 کیلومتر

شتاب

9.5 ثانیه

معین نیست

حداکثر سرعت

205 کیلومتر بر ساعت

معین نیست

حجم باک بنزین

60 لیتر

60 لیتر

دنا پلاس اتوماتیک جوانان؛ آپشن ها و طراحی ظاهری

دنا پلاس اتوماتیک جوانان قرار است از نظر ظاهری فرقی با نسخه قبلی خودش نداشته باشد، اما نسبت به دنا پلاس اتوماتیک چندتا آپشن بیشتر دارد. منظورمان از این آپشن ها ورود بدون کلید و استارت بدون کلید است وگرنه چیز هایی مثل مانیتور هفت اینچ و دوربین عقب، دکمه های کنترلی روی فرمان، چراغ های مه شکن عقب و جلو، چراغ های دی لایت، ترمز صد قفل، کروز کنترل و سنسور عقب جزو همان آپشن هایی که در دنا پلاس اتوماتیک هم شاهد بودیم.

دنا پلاس اتوماتیک جوانان البته همانطور که چند سطر بالاتر گفتیم، از نظر ظاهری تفاوتی با دنا پلاس اتواماتیک ندارد و با همان جلوپنجره و چراغ ها راهی بازار می گردد. البته این را هم باید اضافه کنیم که گفته می گردد دنا پلاس جوانان انگار با رنگ های متنوع تری پا به بازار می گذارد. طبق عکس هایی که از دنا پلاس جوانان موجود است، داخل اتاق هم تقریبا هیچ تفاوتی دیده نمی گردد و از همان کیلومترشمار قبلی در آن استفاده شده است. رینگ های 16 اینچ، ظرفیت 500 لیتری صندوق عقب و وزن تقریبی هزار و 400 کیلوگرم را هم باید جزو سایر معینات ظاهری دنا پلاس اتوماتیک جوانان بدانیم که حدود 4.5 متر طول دارد و میزان عرض و ارتفاع آن به ترتیب یک متر و 90 سانتی متر و یک متر و 45 سانتی متر است.

قیمت دنا پلاس جوانان؛ گران ترین خودرو داخلی

دنا پلاس جوانان حالا گران ترین سواری داخلی در خط فراوری کارخانه است. تا الان دنا پلاس اتوماتیک صاحب این عنوان بود که حالا با معین قیمت دنا پلاس جوانان و قیمت تازه 24 محصول دیگر ایرانخودرو، باید دنا پلاس جوانان را گران ترین خودرو داخلی بدانیم.

دنا پلاس جوانان قرار بود با قیمت 545 میلیون تومان فروخته گردد، اما با تایید شورای رقابت قیمت دنا پلاس جوانان ابتدای هفته کمی بیش از 46 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نهایتا رقم 591 میلیون تومان به عنوان قیمت دنا پلاس جوانان تصویب شد.

دنا پلاس جوانان درحالی گران ترین خودرو داخلی است که دنا پلاس اتوماتیک با قیمت 545 میلیون تومان دومین محصول گرانقیمت داخلی در کارخانه است و تارا اتوماتیک و دنا پلاس شش دنده دستی به ترتیب با قیمت 490 و 482 میلیون تومان در رتبه های بعدی قرار می گیرد. دنا پلاس دستی هم که با کنار رفتن دنا تیپ یک از خط فراوری، مقرون به صرفه ترین عضو این خانواده نسبتا پرجمعیت است، در نمایندگی های فروش ایرانخودرو 410 میلیون تومان فروخته می گردد.

تفاوت قیمت دنا پلاس جوانان با سایر نسخه ها

مدل

قیمت کارخانه

دنا پلاس اتوماتیک جوانان

591 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک

545 میلیون تومان

دنا پلاس شش دنده

482 میلیون تومان

دنا پلاس ساده

410 میلیون تومان

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1937

به "همه چیز درباره دنا پلاس جوانان؛ گران ترین خودرو داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره دنا پلاس جوانان؛ گران ترین خودرو داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید