وجود بیش از 1200 واحد خانه تاریخی و باستانی در تبریز

به گزارش کوه سفید، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، وجود بیش از 1200 واحد خانه تاریخی و باستانی در تبریز مشاهده می گردد.

وجود بیش از 1200 واحد خانه تاریخی و باستانی در تبریز

داوود بهبودی در حاشیه بازدید از چند پروژه مهم میراث فرهنگی شهر تبریز اظهار کرد: انتظار می رود شهرداری کلانشهر تبریز حضور پررنگ و موثرتری در تملک، احیا، بازسازی و نگهداری پروژه های تاریخی و فرهنگی شهر که نماد هویت تبریز هستند، داشته باشد.

وی گفت: مثلا بازار تبریز علاوه بر نقشی که در زندگی مالی مردم دارد، یادآور گذشته مالی و اجتماعی مردم این دیار و در واقع شناسنامه کهن شهر تبریز است.

بهبودی اضافه کرد: این بازار تاریخی که به ثبت جهانی رسیده است، صندلی ارزشمندی در هویت تبریز و جلب گردشگران داخلی و خارجی دارد، بنابراین عملیات بازسازی و احیای آن باید با دقت و ظرافت خاص بطور مستمر انجام گردد.

وی اعلام کرد: بروز هرگونه حادثه ناخواسته از قبیل آتش سوزی در این بازار فاجعه بار است و دستگاه های مسئول و خدمات رسان همانند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری تبریز و ... باید با برنامه عملیاتی دقیق و جامع مشارکت بازاریان و کسبه محترم را جلب نموده و در جهت ساماندهی، مناسب سازی و اقدامات پیشگیرانه اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه توضیح داد: بخشی از خانه های تاریخی تبریز احیا و بازسازی شده است. احیای مجموعه هایی مثل خانه حریری و حسن پادشاه نیز بسیار مهم است و در آینده فرهنگی شهر تبریز می تواند اثرگذار باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: انتظار می رود شهرداری تبریز و سایر دستگاه های مسئول با مشارکت و همراهی بیشتر در تملک، احیا و بهره برداری از این مجموعه ها تمام توان خود را بکار گیرند؛ همچنین ضوابط دقیق و سخت گیرانه تری در ساخت و سازهای بافت تاریخی و فرهنگی اعمال نمایند.

بهبودی به همراه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی از مجموعه های خانه حریری، حسن پادشاه، مسجد چهارمنار و بازار تاریخی تبریز بازدید نموده و در جریان مراحل احیای این پروژه ها و مسائل پیش رو قرار گرفتند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1368

به "وجود بیش از 1200 واحد خانه تاریخی و باستانی در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود بیش از 1200 واحد خانه تاریخی و باستانی در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید