ولخرج ترین گردشگران جهان از چه کشورهایی هستند؟

به گزارش کوه سفید، با وجود اینکه دنیا در سال 2016 با چالش های مختلفی روبرو بوده اما تعداد جهانگردان دنیای در این سال به 1.2 میلیارد نفر رسیده و طبیعتا مقدار هزینه های آن ها هم زیادتر از سال های گذشته شده است. مردم علاقمند به سفر هستند که این باعث رشد مالی برخی از کشورها شده و فرصت های شغلی زیادی را برای آن ها ایجاد نموده است. جهانگردان کشور چین در سال 2016 سفرهای زیادی انجام دادند و تعداد جهانگردان آن ها با 6 درصد رشد به 135 میلیون نفر رسیده است. مقدار پولی که آن ها در سفرهای خود هزینه کردند نیز 11 میلیارد دلار افزایش داشته و با رشد 12 درصدی 261 میلیارد دلار شده است. کشور چین از سال 2012 تا به امروز منبع اصلی تامین جهانگرد در دنیا است و از سال 2004 نیز هر سال هزینه های جهانگردان این کشور رشد دو رقمی داشته است. افزایش جهانگردی خارجی در چین باعث شده که کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و تایلند و همچنین شهرهای توریستی اروپا و آمریکا سودهای زیادی از جهانگردی داشته باشند.

ولخرج ترین گردشگران جهان از چه کشورهایی هستند؟

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

کشور آمریکا بعد از چین بیشترین تعداد گردشگران خارجی را دارد و مقدار هزینه آن ها در کشورهای خارجی در سال 2016، 122 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال 2015، 8 درصد افزایش داشته است.کشورهای دیگر این فهرست عبارتند از: گردشگران آلمان با 81 میلیارد دلار، گردشگران بریتانیا با 67 میلیارد دلار، گردشگران فرانسه با 41 میلیارد دلار، گردشگران کانادا با 29 میلیارد دلار که به ترتیب در فهرست پرهزینه ترین گردشگران دنیا در سال 2016 قرار گرفته اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 563

به "ولخرج ترین گردشگران جهان از چه کشورهایی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولخرج ترین گردشگران جهان از چه کشورهایی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید