ویژگی های یک سامانه نوبت دهی پزشکی خوب چیست؟

به گزارش کوه سفید، در همین چند سال اخیر افراد برای گرفتن نوبت پزشکی یا باید به وسیله تلفن اقدام می کردند که ممکن است، زمان زیادی را پشت خط بمانند و یا اینکه به صورت حضوری در مطب حاضر شوند که بسیار سخت بود .

ویژگی های یک سامانه نوبت دهی پزشکی خوب چیست؟
مراجعه به پزشک، سلامتی و درمان را به همراه دارد و هر چه این مراجعه در اسرع وقت باشد، کار پزشک برای درمان آسان تر می گردد و هزینه ها برای بیمار کاهش می یابد. اولین گامی که برای مراجعه به پزشک و استفاده از خدمات آن که باید انجام دهیم، دریافت نوبت است که روش سنتی آن دردسرهای زیادی را به همراه دارد و ممکن است بیمار را از مراجعه به پزشک باز دارد.

خوشبختانه ظهور اینترنت و پیشرفت آن به علم پزشکی و توسعه خدمات آن بسیار یاری کرده است که یکی از این موارد، سیستم نوبت دهی پزشکی به صورت اینترنتی است. این سامانه و سیستم ها باید ویژگی های زیادی داشته باشند تا کار را برای مراجعین آسان تر کند. در ادامه اطلاعات کاملی را در این باره ذکر خواهیم کرد.

مشاوره پزشکی آنلاین چیست و چطور انجام می گردد؟

یکی از شیوه های نوین و بسیار کاربردی علم مشاوره در رشته پزشکی، استفاده از خدمات آنلاین و غیرحضوری است. در این روش بیمار می تواند با ارسال صدا، تصویر، ویدئو و یا متن با پزشک مربوطه خود در ارتباط باشد. در مشاوره پزشکی آنلاین، پزشک بیمار را معاینه کرده و پاسخ خود را بر اساس شواهد موجود، در اختیار بیمار قرار می دهد. نکته قابل توجه ای که در این بین باید به آن اشاره کرد، این است که پزشکان سایت همیشه در اپلیکیشن مشاوره پزشکی آنلاین بوده و شما به راحتی می توانید در هر مکان و هر زمانی که حضور دارید، از خدمات آن ها بهره ببرید.

دلایل انتخاب و استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین پزشکی

در همین چند سال اخیر افراد برای گرفتن نوبت پزشکی یا باید به وسیله تلفن اقدام می کردند که ممکن است، زمان زیادی را پشت خط بمانند و یا اینکه به صورت حضوری در مطب حاضر شوند که برای اینکار باید از شهرستان های دیگر و یا از کوچه پس کوچه های محل زندگی خود برای دریافت نوبت، به صورت حضوری اقدام می کردند.

انجام این کارها هدر رفتن زمان و ایجاد مسائلی را به همراه دارد که سیستم نوبت دهی آنلاین پزشکی به نوبت دهی حضوری ترجیح داده می گردد. استفاده از این روش نیز برای پزشکان و کارکنان بسیار توصیه می گردد زیرا زمان آن ها صرف انجام کارهای تخصصی و پزشکی خودشان می گردد نه نوبت دهی تلفنی و حضوری. گفتنی است که برای استفاده از این خدمات می توانید به سایت paziresh24.com مراجعه کنید.

ویژگی های شاخص یک سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکی

حال که می دانیم، نوبت دهی آنلاین و اینترنتی می تواند به جایگزین مناسبی برای نوبت دهی حضوری تبدیل گردد، بهتر است ویژگی هایی که یک سامانه خوب نوبت دهی دارد را ذکر کنیم. این ویژگی و مزیت ها عبارتند از:

استفاده از این سامانه سبب کاهش هزینه های بیماران می گردد.

برای دریافت نوبت به صورت حضوری باید از منزل خارج شوید و این یعنی هزینه هایی چون رفت و آمد برای شما به بار خواهد آمد. اگر پزشک مورد نظر در شهر دیگر باشد، قطعا این هزینه ها نیز بیشتر خواهد شد و حتی با طی کردن این راستا ها نیز ممکن است، پزشک فرصت و وقتی برای معالجه و ویزیت شما نداشته باشد.

در سامانه نوبت دهی پزشکی به راحتی بدون مراجعه به مکانی خاص، نوبت خود را دریافت خواهید کرد.

یک سامانه خوب، به طور اتوماتیک زمان و نوبت بیمار را به او یادآوری خواهد نمود.

در این سیستم ها یادآوری اتوماتیک نوبت به بیمار تعبیه شده است که هشدار و علامت آن برای بیماران قابل رویت است و این مانع از فراموشی زمان و وقت مقرر شده می گردد.

سیستم نوبت دهی باید چندکاره باشد و زمان ثبت نوبت ها را به منشی اطلاع دهد.

یک پزشک باید از سیستم های نوبت دهی استفاده کند که منشی آن بتواند این نوبت ها را مدیریت کند و تداخلی در آن ها ایجاد نگردد. منظور این است که سامانه نوبت دهی توانایی مدیریت نوبت از روش های مختلف را داشته باشد.

سامانه نوبت دهی باید برای مراجعین مختلف و کارهای پزشکی متفاوت طراحی شده باشد.

منظور از این عنوان این است که یک پزشک می تواند مراجعین مختلفی برای ویزیت های معمولی، جراحی، سونوگرافی و ... داشته باشد، این ویژگی سبب می گردد تا اگر بیماری احتیاج به دریافت نوبت در روزهای نزدیک تر را دارد، این امکان برایش فراهم آید.

بعلاوه سیستم هایی که جامع هستند، برای بیماران اورژانسی نیز تدابیری اندیشیده اند و برای آن ها سهمیه ای خاص در نظر گرفته اند تا در صورت پیش آمدن چنین مسئله ای، دیگر افراد ناراضی نباشند.

سیستم های نوبت دهی پزشکی امکان جابجایی وقت و کنسلی نیز دارند.

ممکن است بیمار بر اساس مسائلی نتواند در تاریخ و روزی که نوبت دریافت کرده است، در مطب حاضر گردد. یک سامانه نوبت دهی این امکان را فراهم می نماید که بیمار بتواند این وقت را جابجا کند.

همین امر برای پزشک نیز وجود دارد زیرا ممکن است برای درمان بیمارهای اورژانسی، عمل های جراحی فوری و ... در مطب حاضر نگردد و این امکان به راحتی فراهم گردد که نوبت ها را جابجا کند و در روز دیگر جای دهد.

سامانه نوبت دهی به زمان و مکان محدود نمی گردد.

با استفاده از نرم افزار ها و سیستم های نوبت دهی پزشکی به راحتی در هر زمان و در هر مکانی می توانید نوبت پزشک را برای خود یا آشنایان دریافت کنید. این ویژگی سبب می گردد که در هر ساعتی از شبانه روز که احساس احتیاج به پزشک کردید، بدون معطلی می توانید نوبت خود را دریافت کنید.

شلوغی مطب ها را در این شرایط کرونایی به کمترین حالت ممکن می رسد.

یکی از مواردی که سبب ازدحام در مطب ها می گردد، مراجعه افراد برای دریافت نوبت است که در شرایط کرونایی و یا در حالت عادی جامعه ممکن است، سبب انتشار بیماری های ویروسی گردد که بیماران را با مسائل دیگری درگیر می نماید.

استفاده از سامانه نوبت دهی پزشکی باعث می گردد که تنها یک بار به مطب مراجعه کنید که آن هم برای ویزیت شدن می باشد.

اطلاعات دقیق تری راجع به پزشکان و مطب آن ها به بیمار داده می گردد.

مطلع شدن از رزومه پزشک می تواند انتخاب را راحت تر کند و یک انتخاب مطلعانه را به همراه داشته باشد. این اطلاعات همراه با آدرس مراکز درمانی کار را برای مراجعه نمایندگان بسیار راحت می نماید.

مسائل سیستم نوبت دهی پزشکی

وجود مزایای بی نظیر نوبت دهی پزشکی، استفاده از این سامانه را برای پزشکان و بیماران لازم می نماید، اما معایبی جزئی نیز در این سامانه ها دیده می گردد که در زیر ذکر شده اند.
  • استفاده از این سامانه ها مستلزم داشتن اینترنت می باشد و نبود آن استفاده از این سامانه را غیر ممکن می نماید.
  • همه پزشکان در این سامانه فعالیت ندارند و این یعنی عدم دسترسی به همه آن ها.

نکته بسیار مهمی که در سایت پذیرش 24 وجود دارد، این است که به راحتی شما و سایر بیماران عزیز می توانند بخش پروفایل پزشکان را مشاهده نمایند. در این بخش پزشک می تواند اطلاعات تحصیلی و کاری خود را به خوبی برای شما بیماران و کاربران عزیز معین کند. بعلاوه نکته دیگری که در این بخش وجود دارد، این است که شما می توانید نظرات سایر بیماران و مراجعه نمایندگان قبلی را نیز مطالعه کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1589

به "ویژگی های یک سامانه نوبت دهی پزشکی خوب چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های یک سامانه نوبت دهی پزشکی خوب چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید