کارت ملی هوشمند متقاضیان سال 97 بالاخره آماده شد

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران/البرز سرپرست اداره کل ثبت احوال استان البرز گفت: کسانی که سال 97 درخواست صدور کارت ملی هوشمند داشته اند و تا کنون کارت به دست آنها نرسیده، باید با ثبت احوال تماس بگیرند تا شرایط کارت صادره را رصد نمایند.

کارت ملی هوشمند متقاضیان سال 97 بالاخره آماده شد

محمود محمدی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به گلایه متقاضیان از فرایند طولانی تحویل کارت های ملی شرح داد: کارت های ملی هوشمند به وسیله سازمان ثبت احوال چاپ و بعد به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان استان ها تحویل داده می گردد.

وی ادامه داد: بعد از تحویل این کارت ها به مراکز مذکور، پیامکی به متقاضیان مبنی بر زمان و مکان تحویل کارت ها ارسال می گردد.

وی اضافه نمود: طی سال های گذشته به علت بعضی اختلافات با چاپخانه دولتی و بعلاوه کمبود اعتبارات، فرایند صدور کارت های ملی هوشمند با وقفه روبرو شد ولی خوشبختانه این مسائل حل و فرایند چاپ از سرگرفته شده است.

این مسئول تاکید نمود: کارت ملی های متقاضیان سال 97 و شش ماه اول سال 98 تقریبا کامل چاپ شده و بین ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت توزیع شده است.

وی اضافه نمود: کسانی که سال 97 درخواست صدور کارت ملی هوشمند داشته اند و تا کنون کارت به دست آنها نرسیده، باید با ثبت احوال تماس بگیرند تا شرایط کارت صادره را رصد نمایند.

محمدی ادامه داد: تغییر شماره تلفن همراه یا جابه جایی از استان البرز از مواردی است که ممکن است باعث عدم تحویل این کارت ها به متقاضیان سال 97 شده باشد.

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان البرز گفت: در صورت چاپ کارت ملی، اگر متقاضی مسئله ای در بحث مدارک، شماره تلفن و ... نداشته باشد، پیامکی دریافت می نماید و می تواند از زمان تحویل کارت خود آگاه گردد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر توجه والدین در انتخاب اسامی نوزادان گفت: پس از انتخاب نام، فرمی در اختیار پدر نوزاد قرار می گیرد که نام فرزند خود را به صورت هجی شده و کاملا واضح قید می نماید.

محمدی شرح داد: بعد از اینکه شناسنامه نوزاد صادر شد، والدین نمی توانند نام مندرج را تغییر دهند مگر اینکه اشتباهی از سوی ثبت احوال انجام شده باشد و این اشتباه به اثبات برسد.

وی اضافه نمود: در غیر این صورت نام انتخاب شده تا زمانی که فرزند به سن 18 سالگی برسد قابل تغییر نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1619

به "کارت ملی هوشمند متقاضیان سال 97 بالاخره آماده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت ملی هوشمند متقاضیان سال 97 بالاخره آماده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید