با 10 سایت ساخت فلش کارت آنلاین آشنا شوید

به گزارش کوه سفید، امروزه با بهره گیری از تکنولوژی، برای یادگیری مطالب گوناگون روش های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند با توجه به عادت یادگیریشان از آن ها استفاده نمایند. یکی از موثرترین، ساده ترین و کاربردی ترین روش ها برای یادگیری مطالب آن هم با سرعت بالا، استفاده از فلش کارت است. در حقیقت فلش کارت ها مجموعه ای از کارت های حاوی اطلاعات هستند که سوال در یک طرف کارت و پاسخ آن در قسمت دیگر کارت نوشته می گردد و افراد با پرسش و پاسخ از خود به یادگیری مطالب می پردازند. یکی از مزایای مهم استفاده از فلش کارت ، سبک بودن و قابل حمل بودن آن است که موجب می گردد افراد در هر زمان و هر مکان بتوانند از آن استفاده نمایند. پیش تر از کاغذ و مقوا برای ساخت فلش کارت ها استفاده می شد، اما اکنون با پیشرفت سریع تکنولوژی ساخت این ابزار یادگیری به دنیای دیجیتال وارد شده است. در این مقاله قصد داریم 10 تا از برترین سایت های ساخت فلش کارت را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها به راحتی و در کمترین زمان ممکن به طراحی فلش کارت های آنلاین بپردازید. بنابراین اگر از فلش کارت به عنوان روش یادگیری محبوب خود استفاده می کنید، با خبرنگاران مگ در این مقاله همراه شوید.

با 10 سایت ساخت فلش کارت آنلاین آشنا شوید

1. وب سایت Cram

وب سایت Cram ساخت و ایجاد انواع مختلف فلش کارت ها با موضوعات گوناگون را به وسیله ثبت یک حساب کاربری رایگان بسیار آسان نموده است. تنها کافی است که نام دسته بندی خود را بنویسید، موضوعات را اضافه کنید، سپس توضیحات مربوط به آن ها را وارد نموده و بین دسترسی خصوصی یا عمومی به آن ها یکی را انتخاب کنید. در حقیقت این وب سایت چنین امکانی را به شما می دهد که می توانید با ساخت فلش کارت ها، آن ها را به صورت عمومی در اختیار دیگران نیز بگذارید.

شما می توانید برای ایجاد فلش کارت های مد نظر خود، از ویرایشگر جهت افزودن متن، تصاویر، فهرست ها و قالب بندی بر روی جلو و پشت کارت ها بهره ببرید. وقتی زمان مطالعه کارت هایتان فرا می رسد، وب سایت Cram چند گزینه مختلف را در اختیار شما می دهد. شما به سادگی می توانید کارت های خود را مطالعه کنید، آن ها را مرور نموده تا اطلاعات را به خاطر بسپارید و سپس خود را با دادن یک کوییز امتحان کنید و یا با آن ها بازی کنید. در این وب سایت قابلیت هایی نظیر پرینت کردن، خروجی گرفتن، کپی کردن و به اشتراک گذاری فلش کارت ها نیز امکان پذیر است.

گفتنی است که این وب سایت، دارای اپلیکیشن نیز است که لینک دسترسی به آن ها را برای iOS و اندروید در ادامه قرار می دهیم.

2. وب سایت Flashcard Online

Flashcard Online وب سایت ساده دیگری برای طراحی و ایجاد دسته بندی های فلش کارت است که می توانید آن را ذخیره و چاپ کنید. برای شروع در این وب سایت کافی است عنوان موضوع خود را وارد کنید، تعداد کارت های مورد نظر را نیز مشخص نموده و نوع کارت ها که می تواند متن ساده یا متن و عکس باشد را طبق دلخواه خود مشخص نمایید. برای استفاده از خدمات این وب سایت، شما نیازی به ثبت نام جهت ایجاد حساب کاربری ندارید. تنها فلش کارت های خود را ایجاد نموده و از آن ها بهره ببرید.

هنگامی که متن و یا تصاویر مد نظر خود را به کارت ها افزودید، می توانید آن ها را به صورت فایل PDF ذخیره و سپس دانلود کنید. در واقع شما بعد از ساخت کارت ها، یک فایل PDF مفید از فلش کارت های خود خواهید داشت که می توانید آن را چاپ نموده و برش دهید. تنها نکته منفی این وب سایت، این است که متأسفانه نمی توانید از پشت و روی یک کارت بهره ببرید و بدین ترتیب معنی آن در دو کارت مجزا پرینت می گردد. اما، اگر در پی یک وب سایت ایجاد فلش کارت به صورت خیلی راحت و قابل چاپ کردن هستید، این سایت را حتما امتحان کنید.

3. وب سایت GoConqr

وب سایت GoConqr در مقایسه با وب سایت های معرفی شده قبلی کمی پیشرفته تر و مجذوب نماینده تر به ساخت فلش کارت ها می پردازد. رویه این سایت بدین صورت است که شما برای استفاده از سرویس های آن، می بایست حساب کاربری ایجاد کنید و به سوالاتی در خصوص سطح مهارت خود و موضوع فلش کارت ها پاسخ دهید. با انجام این کار پروفایل یادگیری شما ایجاد خواهد شد و سپس ممکن است محتوای مرتبط و همین طور گروه هایی که افرادی مثل شما در آن عضویت دارند، به شما پیشنهاد گردد. این وب سایت علاوه بر فلش کارت، قابلیت هایی دیگری نظیر گروه ها، تقویم و غیره را به شما ارائه می دهد.

برای اینکه فلش کارت خود را در این وب سایت بسازید، دکمه Create را بزنید و Flashcards را انتخاب کنید. سپس متن خود را وارد نموده یا تصاویر را در قسمت جلو و پشت کارت ها آپلود کنید. شما حتی می توانید رنگ پس زمینه، متن و بخش های دیگر را نیز به دلخواه خود شخصی سازی کنید. برای مطالعه این فلش کارت ها نیز هر وقت که خواستید، می توانید به دسته بندی موضوع فلش کارت های ساخته شده خود در این وب سایت مراجعه کنید.

4. وب سایت Brainscape

Brainscape، یکی از برترین وب سایت های فلش کارت است که می توانید علاوه بر ساخت و طراحی فلش کارت های مد نظر خود، از فلش کارت های آماده آن نیز بهره ببرید. شما در این وب سایت می توانید حساب کاربری رایگانی ایجاد کنید، موضوعی را تایپ کنید و دسته ای از فلش کارت های موردنیاز خودتان را بسازید. بعلاوه قابلیت افزودن فلش کارت ها به دسته بندی های ایجاد شده نیز در این سایت امکان پذیر بوده و می توانید از فلش کارت هایی که دیگران طراحی نموده اند، بهره ببرید.

مطالب مورد نظر خود را روی قسمت جلویی و پشتی فلش کارت ها ایجاد نموده، سپس آن ها را ذخیره کنید و بعد می توانید به مطالعه آن ها بپردازید. باید خاطر نشان کنیم که در حساب های کاربری رایگان، نمی توان به کارت ها عکس افزود اما در حساب Plus، قابلیت مرتب سازی کارت ها، افزودن عکس به فلش کارت ها و استفاده از فایل های صدا به یاری ویرایشگر پیشرفته در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این وب سایت علاوه بر داشتن اپ های رایگان برای iOS و اندروید، برنامه های غیر رایگان برای قابلیت های بیشتر، یک ویرایشگر پیشرفته برای افزودن تصاویر و صداها و سایر ویژگی های آموزشی را نیز ارائه می دهد.

5. وب سایت ProProfs

در وب سایت ProProfs پس از ایجاد حساب کاربری رایگان، در عرض چند دقیقه می توانید به راحتی دسته بندی های مختلفی را ایجاد کنید. سپس از عکس و متن دلخواه خود استفاده نموده تا کارت ها را تکمیل کنید. قابلیت مرتب سازی کارت ها با ترتیب های دلخواه نیز در این وب سایت فراهم شده است. ویرایش کردن کارت ها و افزودن موارد نو نیز به راحتی انجام می گردد. در این وب سایت مطالعه کردن فلش کارت ها شبیه به سایت Cram است. بنابراین می توانید فلش کارت ها را مرور نموده، از خود کوییز بگیرید، حتی بازی انجام دهید و سرگرم یادگیری شوید.

از دیگر قابلیت های بسیار خوب این وب سایت ساخت فلش کارت می توان به اشتراک گذاری فلش کارت ها به وسیله ایمیل یا لینک، ثبت نام با حساب کاربری شبکه های اجتماعی و بهره گیری از کد توکار برای قرار دادن فلش کارت در سایت ها اشاره نمود.

6. وب سایت Chegg

ساخت فلش کارت آنلاین با سایت Chegg فرآیندی بسیار راحت و آسان دارد. شما می توانید یک اصطلاح و تعریف آن را (در جلو و پشت کارت) وارد کنید و از متن، تصاویر، فایل های صوتی و دیگر موارد برای جامع تر کردن کارت های خود بهره ببرید که این کار به یادگیری بیشتر افراد یاری خواهد نمود.

هنگام مطالعه این فلش کارت ها روش های مختلفی پیش روی شما قرار گرفته است. شما می توانید کارت را بخوانید و آن را حفظ کنید، می توانید با کوییز از خودتان امتحان بگیرید و اشکالات خود را مرور نمایید. سایت Chegg بعلاوه امکانات دیگری نیز نظیر یاری به حل تکالیف، کلاس های مختلف مرتبط با موضوع فلش کارت های شما و فلش کارت های آماده شده به وسیله دیگر کاربران را در اختیارتان قرار می دهد. شما می توانید از اپلیکیشن این وب سایت نیز در گوشی هوشمند خود بهره ببرید.

7. وب سایت Flashcard Machine

یکی دیگر از وب سایت های بسیار کاربردی طراحی فلش کارت های آنلاین، Flashcard Machine است. در این وب سایت ابتدا شما کار خود را با ساخت یک حساب کاربری رایگان شروع می کنید و سپس باید سپس طرح کلی فلش کارت خود شامل عنوان، موضوع و سطح دانش مد نظرتان را مشخص کنید. در مرحله بعدی، باید از ادیتور بهره ببرید و فلش کارت ها را با افزودن عکس و متن و همین طور معادلات ریاضی و موارد دیگر بسازید. استفاده از فهرست سایت، تغییر جهت متن و تغییر فونت نیز در دسترس شما قرار گرفته است.

پس از ساختن فلش کارت ها، می توانید به مرور آن ها بپردازید یا با آن ها برای یادگیری بیشتر خود بازی کنید. امکان چاپ، خروجی گرفتن یا آنالیز دسته های فلش کارت ها نیز در این وب سایت فراهم است. شما می توانید از اپلیکیشن این وب سایت نیز در گوشی هوشمند خود بهره ببرید.

8. وب سایت FlashDecks

FlashDecks یک سایت عالی برای طراحی و ساخت فلش کارت به صورت آنلاین است. شما با استفاده از رابط کاربری کلاسیک این وب سایت، می توانید اطلاعات پایه فلش کارت را به سرعت وارد کنید. متن خود را به جلو و پشت کارت ها اضافه نموده و تصاویر مورد نظر خود را در آن ها آپلود کنید. برای آنالیز فلش کارت ها، بخش جلویی هر کارت به شما نمایش داده می گردد که برای تماشا پشت کارت، کافی است روی آن کلیک کنید. بعلاوه نتیجه به خاطر سپردن محتویات فلش کارت ها به صورت گرافیکی نیز ارائه می گردد.

در این وب سایت شما می توانید فلش کارت های به اشتراک گذاشته شده به وسیله دیگران را آنالیز کنید، کارت های خود را در سایت یا به وسیله رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و کلکسیونی از فلش کارت های مختلف را ایجاد کنید.

9. وب سایت Quizlet

یکی دیگر از سایت های بسیار خوب ساخت فلش کارت، Quizlet است. همچون همه سایت های ساخت فلش کارت، می توانید در این وب سایت اطلاعات پایه فلش کارت را در یک طرف کارت وارد نموده و در طرف دیگر تصویر مربوط آن را قرار دهید. شما بعلاوه می توانید داده های مد نظر خود را از ورد یا اکسل نیز کپی پیست کنید.

هنگامی که مجموعه فلش کارت های خود را ساختید، می توانید آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. یکی از قابلیت های کاربردی این وب سایت این است که می توانید قالب های فلش کارت ها را با یک کلیک به شکل های دیگر نظیر بازی، تست املا، چالش حافظه و موارد دیگر تغییر دهید.

بعلاوه اپلیکیشن این سایت نیز برای استفاده کاربران در دسترس قرار گرفته است. پس از عضویت در این اپلیکیشن در تب Latest Activity می توانید نسبت به ایجاد فلش کارت ها اقدام نمایید. برای این کار تنها کافی است تا آیکون + در گوشه پایین و سمت راست صفحه را لمس کنید. پس از ایجاد فلش کارت ها، این اپ روش مختلف یادگیری را در اختیار شما قرار می دهد که استفاده از آن ها می تواند به یادگیری هر چه بهتر و سریع تر شما یاری شایانی کند.

10. وب سایت CoboCards

از دیگر وب سایت های ساخت فلش کارت می توان به CoboCards اشاره نمود. در این وب سایت کاربران می توانند علاوه بر طراحی و ایجاد کارت های گوناگون، در خصوص ساخت فلش کارت های مختلف نیز با یک دیگر به تعامل بپردازند و از نظرات یک دیگر استفاده نمایند. امکان برقراری ارتباط از تغییر اسکایپ نیز فراهم است.

سخن آخر

استفاده از فلش کارت یک روش قدیمی و در عین حال موثر برای یادگیری بسیاری از مطالب سخت و پیچیده است. در عصر تکنولوژی برای ساخت فلش کارت، لزومی به استفاده از کاغذ و قلم نیست بلکه می توانید از سایت های مختلفی که با موضوع یادگیری و طراحی فلش کارت طراحی شده اند، بهره ببرید. در این مقاله ما به معرفی و آنالیز 10 وب سایت برتر برای سایت فلش کارت پرداختیم و امیدواریم استفاده از این وب سایت ها بتواند به شما در یادگیری مطالب مختلف یاری کند.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1794

به "با 10 سایت ساخت فلش کارت آنلاین آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 سایت ساخت فلش کارت آنلاین آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید