کرملین: یاری نظامی آمریکا به اوکراین، اقدامی بسیار خطرناک است

به گزارش کوه سفید، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه با اشاره به ملاقات روسای جمهور آمریکا و اوکراین در کاخ سفید هشدار داد، یاری نظامی واشنگتن به کی یف اقدامی بسیار خطرناک است.

کرملین: یاری نظامی آمریکا به اوکراین، اقدامی بسیار خطرناک است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وعده رئیس جمهور آمریکا به همتای اوکراینی درباره ارائه بسته یاری امنیتی 60 میلیون دلاری، واکنش سخنگوی رئیس جمهور روسیه را در پی داشت.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه برای اولین بار با ولودیمر زلنسکی همتای اوکراینی خود در کاخ سفید ملاقات و رایزنی کرد.

او در این ملاقات با تاکید بر اینکه ایالات متحده همچنان به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است، پیشنهاد بسته یاری امنیتی به ارزش 60 میلیون دلار را به زلنسکی داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) درباره این یاری نظامی آمریکا به اوکراین هشدار داد و آن را اقدامی بسیار خطرناک خواند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین

دیمیتری پسکوف گفت: ما به برنامه های آمریکا برای یاری نظامی به اوکراین توجه نموده ایم. ما فکر می کنیم که (این برنامه ها) ممکن است دلیلی برای اقدامات غیرقابل پیش بینی اوکراین مثلا کوشش برای حل مناقشه بین اوکراینی ها در جنوب شرقی (این کشور) با توسل به زور باشد. این بسیار خطرناک است.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعلاوه درباره این موضوع که آمریکا در جریان سفر رئیس جمهور اوکراین اشاره ای به توافقات میسنک ننموده است، ابراز نگرانی کرد.

وی که روز پنجشنبه (امروز) در حاشیه نشست مجمع مالی شرقی صحبت می کرد، گفت: ما هیچ توصیه واشنگتن به زلنسکی در خصوص اجرای توافقات مینسک را ندیده و نشنیده ایم. حتی یک کلمه در این باره وجود نداشته است.

دیمیتری پسکوف دوستی آمریکا و اوکراین علیه روسیه را موضوعی تاسف آور خواند و درباره ضدیت واشنگتن و کی یف علیه مسکو هشدار داد.

سخنگوی کرملین اضافه کرد: به طور کلی، می توان گفت که ما قطعاً به این نکته توجه داشتیم که مساله روسیه در دستور کار مذاکرات آمریکا و اوکراین قرار داشت. متأسفانه بیشتر در زمینه منفی ... به بیان ساده، موضوع دوستی اوکراین و آمریکا علیه روسیه است. بنابراین آنها خواستار حفظ دوستی شان برای خودشان نیستند بلکه (این دوستی) فقط علیه روسیه است. این چیزی جز پشیمانی ایجاد نمی کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1461

به "کرملین: یاری نظامی آمریکا به اوکراین، اقدامی بسیار خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: یاری نظامی آمریکا به اوکراین، اقدامی بسیار خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید