تور فرانسه ارزان: کلیسای نوتردام ریمز در فرانسه

به گزارش کوه سفید، کلیسای نوتردام ریمز ، نگین درخشان هنر گوتیک در فرانسه

کلیسای نوتردام ریمز در فرانسه بنایی است که در سراسر دنیا به عنوان نمونه ای از هنر گوتیک می درخشد. مجسمه های بی شمار این کلیسا درخشش خاصی به آن بخشیده است و جای تعجب نیست که این بنای تاریخی به وسیله یونسکو در سال 1991 به عنوان میراث دنیای ثبت شد. سوال اساسی این است که چه چیزی به این ساختمان اعتبار بخشیده و پاسخ این است که نقش محوری آن در تاریخ فرانسه برای 800 سال باعث اعتبار بخشی به آن شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این بنای دیدنی بزنیم.

تور فرانسه ارزان: کلیسای نوتردام ریمز در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

از سویی دیگر این کلیسای جامع، محل غسل تعمید کلوویس (Clovis- یکی از پادشاهان فرانسه) در سال 498 که وی به جهان آمد، بود و به همین علت ریمز تبدیل به شهری برای استقرار پادشاهان شده است. بعلاوه، این شاهکار در ریمز در سال 1962 محلی برای مصالحه رسمی فرانسه و آلمان بود. در این کلیسای جامع با حضور ژنرال دوگل و آدناور ((Adenauer، صدراعظم آلمان پایه های بازسازی اروپا گذاشته شد. به لحاظ معماری نیز کلیسای جامع ریمز ارزشمند است، به این علت که نشان دهنده نوآورانه ترین تکنیک های قرن سیزدهم می باشد. قرینه سازی ها و خطوط صاف آن قابل تحسین است و اعتبار منحصر به فردی به این بنای مذهبی بخشیده است. کلیسای مورد بحث 150 متر طول دارد و یک برج 80 متری در بالای سقف آن قرار گرفته است.

ورودی بزرگ این کلیسا و ویژگی های تزئینی زیبا و نمادین آن ظرافت خاصی به وجود آورده است. به لطف ساختار قوسی شکل این ساختمان و دهانه های بزرگ آن امکان ورود نور به داخل بنا به وسیله شیشه های رنگ آمیزی شده به وجود آمده است. همانطوری که سازندگان این بنا در قرن سیزدهم درنظر داشتند، این بنا تبدیل به یک ویترین نور واقعی شده است.

در این کلیسا تعداد 2 هزار و 300 مجسمه وجود دارد که بر زیبایی های آن افزوده است. ستون های مجسمه ای، قوس ها (سنگ های برش خورده)، مجسمه های تزئینی چهره، پرستشگاه های موقت، مجسمه های چهره که در داخل و خارج کلیسا قرار دارند، کلیسای جامع ریمز را سزاوار عنوان زیباترین کلیسای معرف سبک گوتیک نموده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1672

به "تور فرانسه ارزان: کلیسای نوتردام ریمز در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: کلیسای نوتردام ریمز در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید