کوتاه ترین سفر هوایی دنیا تنها 47 ثانیه طول می کشد

به گزارش کوه سفید، در خصوص کوتاه ترین سفر هوایی چه می دانید؟

امروزه سفر هوایی به یکی از ملزومات سفر تبدیل شده و این نوع پرواز علاوه بر راحتی و آسایشی که به همراه دارد امنیت بالایی نیز پیدا نموده است. سال 2017 امن ترین سال سفر هوایی لقب گرفت و روز به روز مسافران بیشتری از هواپیما و سفر هوایی استفاده می نمایند. مدت زمان سفر هوایی بنا به مسافت بین مبدا و مقصد می تواند بسیار متغیر باشد. گاهی ساعت های متوالی مجبور هستید در هواپیما باشید و گاهی هم این سفر تنها چند ثانیه طول می کشد! در این مطلب می خواهیم با کوتاه ترین سفر هوایی دنیا آشنا شویم که تنها 47 ثانیه و در بیشترین حالت (با تاخیر!) دو دقیقه طول می کشد. با خبرنگاران همراه باشید.

کوتاه ترین سفر هوایی دنیا تنها 47 ثانیه طول می کشد

کوتاه ترین سفر هوایی کجا انجام می گردد؟

کوتاه ترین پرواز تجاری دنیا در شمال اسکاتلند و بین دو جزیره وستری (Westray) و پاپا وستری (Papa Westray) صورت می گیرد. این دو جزیره 1.7 مایل (2.7 کیلومتر) از یکدیگر فاصله دارند و شرکت هواپیمایی اسکاتلندی Loganair مسافران را بین این دو جزیره جابجا می نماید. این سفر در بیشترین حالت 2 دقیقه طول می کشد و اگر باد موافق بوزد تنها 47 ثانیه طول می کشد تا هواپیما از این جزیره به جزیره بعدی برسد. بلیط هواپیمای این سفر کوتاه حدود 30 دلار است و احتمالا به علت کوتاهی سفر خبری از سرویس و پذیرایی در طول سفر نیست! حدود 30% از مسافران دایمی این پرواز را معلمان و کارکنان مدرسه تشکیل می دهند و بقیه کارکنان مرکز سلامت و بهداشت و بیماران هستند. بر عکس سایر منطقه ها که سفر هوایی و پرواز با هواپیما سفری لوکس و مجلل محسوب می گردد در این جزایر سفر هوایی تنها راه ارتباطی و به نوعی وسیله نقلیه عمومی و همگانی محسوب می گردد. جزیره پاپا وستری حدود 70 نفر جمعیت دارد و 60 جاذبه تاریخی در این جزیره وجود دارد.

پرواز از وستری به پاپای

پرواز بین وستری و پاپا وستری هرروز به صورت رفت و برگشت انجام می گردد. البته در روز شنبه تنها از وستری به پاپا وستری پرواز وجود دارد و روز یکشنبه نیز پرواز از پاپا وستری به وستری انجام می گردد. فاصله بین این دو جزیره تنها 2.7 کیلومتر است که تقریبا به مقدار باند فرودگاه ادینبورگ در اسکاتلند است. استورات لینکلیتر، خلبان این پرواز قبل از بازنشستگی در سال 2013 بیش از 12000 بار این راستا را پرواز نموده بود و از این حیث رکوردار است. او توانسته بود رکورد سریع ترین پرواز بین این دو جزیره را انجام دهد که کمتر از یک دقیقه بود.

مسافران این پرواز

در جزیره پاپا وستری حدود 60 منطقه باستانی وجود دارد و دانش آموزان و معلمان بسیاری برای تحقیق و مطالعه روی این منطقه ها به جزیره سفر می نمایند. هرازگاهی نیز یکی از 70 نفر ساکن در این جزیره احتیاج به پزشک و مراقبت های درمانی پیدا می نماید و چند پزشک و پرستار به این جزیره می فرایند. در سال های اخیر این جزیره و کوتاه ترین پرواز دنیا در بین گردشگران محبوبیت زیادی پیدا نموده و بخش اعظمی از مسافران این راستا پروازی را امروزه گردشگر ها تشکیل می دهند.

چرا سفر هوایی؟

ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که اگر فاصله بین این دو جزیره اینقدر کم است چرا از روش های حمل و نقل دیگر مثل قایق استفاده نمی گردد یا چرا مثلا بین این دو جزیره پل ساخته نمی گردد. چرا هواپیما و سفر هوایی چند ثانیه ای تنها راه ارتباطی بین دو جزیره است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که ظاهرا عمق آب بین این دو جزیره بسیار کم است و امکان قایقرانی در آن وجود ندارد، از طرفی در زمانی که پرواز هوایی بین این دو جزیره راه اندازی شد هزینه ساخت پل بین دو جزیره بسیار گران تمام می شد، به همین علت مسئولین این جزایر تصمیم گرفتند از هواپیما به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. این روش برای دهه ها ادامه داشته و در حال حاضر با محبوبیت این سفر و معروفیت یافتن آن به عنوان کوتاه ترین سفر هوایی دنیا شمار گردشگرانی که به این جزایر سفر می نمایند افزایش یافته است. به همین علت مسئولین تمایلی ندارند که این جاذبه گردشگری هوایی را از بین ببرند. البته ناگفته نماند که در سال 2014 شورای مدیریتی این جزایرتصمیم گرفت راه های ارتباطی ثابتی بین هفت جزیره مجمع الجزایر اورکنی ایجاد کند. این راه ها شامل پل بین وستری و پاپا وستری نیز خواهد بود.

کوتاه ترین سفر هوایی، جاذبه گردشگری اسکاتلند

شرکت هواپیمایی لوگلانیر (Loganair) این راستا پروازی را از دهه 1960 شروع نموده و همچنان عهده دار انجام این پرواز است. این سفر در همان ابتدا رکورد کوتاه ترین سفر هوایی دنیا را کسب کرد. در سال 2011 با تبلیغاتی که در خصوص این سفر و معرفی آن به عنوان کوتاه ترین سفر هوایی دنیا انجام شد، این جزایر به یک منطقه گردشگری مجذوب کننده تبدیل شدند. علاوه بر سفرهایی که به طور عادی و روزانه و برای جابجایی مسافران همیشگی انجام می گردد پروازهای ویژه گردشگران نیز انجام می گردد. در تمام ایام سال و به ویژه در طول تابستان مسافران و گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به این جزایر سفر می نمایند تا این پرواز کوتاه را برای یک بار هم که شده تجربه نمایند. گردشگرانی که به این جزایر سفر می نمایند قصد اقامت یا حتی گردش در این دو جزیره را ندارند. تنها سوار هواپیما می شوند، از یک جزیره به جزیره دیگر پرواز می نمایند و بعد از تجربه کوتاه ترین سفر هوایی دنیا دوباره به جزیره اصلی اورکنی باز می گردند.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1756

به "کوتاه ترین سفر هوایی دنیا تنها 47 ثانیه طول می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوتاه ترین سفر هوایی دنیا تنها 47 ثانیه طول می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید