کوچ تولیدکنندگان فیلم از آمریکا به کانادا

به گزارش کوه سفید، خبرهایی که از داخل صنعت فیلم کانادا به دست خبرنگاران رسیده است حاکی از مهاجرت و کوچ بسیاری از فراورینمایندگان آمریکایی فیلم به کاناداست. افزایش ابتلا به کرونا در کالیفرنیا، اتخاذ تدابیر ویژه سختگیرانه از طرف اتحادیه های هالیوود و کمبود آزمایش های مختص کرونا، استودیوهایی فیلمسازی مهم آمریکا را به کانادا رانده است که در این میان می توان به Solstice Studios اشاره نمود. این استودیو قرار بود با نقش آفرینی بن افلک فیلم سینمایی جدیدی را در آوریلی که گذشت کلید بزند. در عوض، این فیلم در اکتوبر پیش رو و در ونکوور کانادا فیلمبرداری خواهد شد. با اینکه کرونا فراوری این فیلم را با وقفه روبرو کرد اما وقفه فیلمبرداری این پروژه عمدتا ناشی از فقدان گسترده آزمایش های کرونا بوده است و از این رو دست اندرکاران این پروژه نتوانسته اند فیلم را در پاییز سال جاری در ایالات متحده فیلمبرداری نمایند.

کوچ تولیدکنندگان فیلم از آمریکا به کانادا

کمبود امکانات برای انجام آزمایش کرونا، تاخیر در آمدن نتایج آزمایش ها و هزینه های بالای این فرایند باعث شده که استودیوهای فیلمبرداری قراردادهای خود را، که با اتحادیه هایی که بازیگران و عوامل پشت صحنه را نمایندگی می نمایند بسته اند، نقض نمایند و بدین ترتیب استودیوها و شرکت های فراوری فیلم در پی گزینه های دیگر افتاده اند. اما در کانادا داستان کاملا فرق می نماید. برای نمونه Solstice Studios دسترسی راحتی به آزمایش کرونا و نتایج آن دارد.

در ماه های اخیر همه گیری کرونا اختلالات گسترده ای را در صنعت تفریح کانادا هم ایجاد نموده است. هرچند کانادا که کرونا را تحت کنترل خود دارد اخیرا در اغلب نقاط وارد فاز بازگشایی کسب و کارها شده است و از اوایل تابستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از توسعه ویروس کرونا فعالیت های روزمره خود را از سر گرفته است. کانادا از آن تاریخ تا کنون راه زیادی از طی نموده است. مدیرعامل Creative B.C که سازمانی است وقف حمایت از صنعت فیلم بریتیش کلمبیا اخیرا در مصاحبه ای گفته است که در هفته ای که گذشت در استان بریتیش کلمبیا بین 40 تا 50 پروژه فیلم در مراحل پیش فراوری قرار داشته اند و یا در حال ورود به مرحله فراوری بوده اند. از سوی دیگر James Monk مدیرفراوری فیلم در شهر سوری بریتیش کلمبیا گفته است که این شهر بریتیش کلمبیا در آستانه رکوردشکنی دیگری در زمینه صدور پروانه فیلمبرداری واقع شده است و انتظار دارد که ماه جاری میلادی سطح فیلمبرداری ها مشابه سپتامبر سال قبل گردد.

لازم به ذکر است از ماه ژانویه ویروس کرونا در ایالات متحده در حال جولان بوده است و این کشور با بیش از 6 میلیون مورد بیشترین تعداد ابتلا به کرونا در دنیا را داشته است. اما آمار کرونایی کانادا (130 هزار نفر) در مقایسه با آمریکا بسیار کمتر است. این در حالی است که صنعت فیلم و تلویزیون کانادا قبل از کرونا در حال رشد و توسعه بود چرا که هزینه های فراوری در کانادا بسیار مقرون به صرفه تر از آمریکاست و چالش های کرونایی در ایالات متحده این رشد و شکوفایی را از این هم فراتر برده است.

ویزای کار برای فعالیت در سینما و تلویزیون کانادا

عوامل خارجی که مایل به فعالیت در سینما و تلویزیون کانادا هستند، خواه برای پروژه های تبلیغاتی یا فیلمبرداری فیلم و سریال، باید واجد شرایط زیر باشند تا راحت تر ویزای کار دریافت نمایند:

  • عوامل فیلمبرداری و بازیگران و سایر پرسنل می توانند از مزایای ویزای کار موسوم به Significant Benefit Work Permit بهره مند شوند. این ویزای کار نیازی به LMIA ندارد چرا که عوامل فیلم و سریال به خودی خود مزایای فرهنگی و مالی زیادی برای اقتصاد و جامعه کانادا به همراه دارند.
  • تهیه نمایندگان اما می توانند به عنوان سرمایه گذار در کسب و کار ویزای کار دریافت نمایند. از جمله شرایط این ویزا این است که تهیه نماینده رزومه خود را ارائه و در آن شایستگی های خود را به عنوان تهیه نماینده فیلم نشان دهد.

گریز صنعت فیلم و تلویزیون کانادا از مهلکه کرونا

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1597

به "کوچ تولیدکنندگان فیلم از آمریکا به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچ تولیدکنندگان فیلم از آمریکا به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید