دعوت بریتیش کلمبیا از 95 متقاضی در جدیدترین Tech Draw

به گزارش کوه سفید، استان بریتیش کلمبیای کانادا به تاریخ نهم مارس 2021 جدیدترین Tech Draw خود را برگزار نموده و از 95 متقاضی دعوتنامه صادر نموده است. در این پذیرش متقاضیان Skilled Worker و International Graduate در هر دو دسته اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا (EEBC) و Skills Immigration (SI) هدف گرفته شدند. بریتیش کلمبیا بعلاوه به وسیله راستا مهاجرتی Entrepreneur Immigration هم دعوتنامه صادر کرد.

دعوت بریتیش کلمبیا از 95 متقاضی در جدیدترین Tech Draw

بریتیش کلمبیا از ابتدای امسال میلادی تا کنون 12 پذیرش برگزار نموده و مجموعا 1,926 صادر نموده است. متقاضیان هم اینک برای ارائه درخواست خود جهت انتخاب شدن از طرف بریتیش کلمبیا 30 روز تقویمی زمان در اختیار دارند.

اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا یا به اختصار EEBC متقاضیانی را انتخاب می نماید که در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا پروفایل معتبر دارند. دسته Skills Immigration هم برای کارگران ماهر و نیمه ماهری است که شغلشان در بریتیش کلمبیا با تقاضای بالایی روبروست. حداقل امتیاز در این پذیرش 80 بوده است.

دسته Express Entry BC (EEBC) برای متقاضیانی است که در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا پروفایل معتبر دارند. راستا مهاجرتی SI هم برای کارگران ماهر و نیمه ماهریست که شغل آنها در بریتیش کلمبیا از تقاضای بالایی برخوردار است.

تداوم همه گیری کرونا بر فعالیت های کسب و کارها و بخش های مختف اقتصاد بریتیش کلمبیا تاثیر گذاشته است. برای همین بعضی مشاغل همچنان از لیست شغل ها حذف شده مانده اند. در وبسایت برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا لیستی از مشاغل حذف شده در این پذیرش را قابل دسترسی است.

بخش تکنولوژی بریتیش کلمبیا ظرف سال های اخیر رشد زیادی داشته است چرا که حجم بالایی از استعدادهای دنیای سیلیکن ولی ایالات متحده را به مقصد کانادا (و بریتیش کلمبیا) ترک می نمایند. عمده علت این مساله سیاست های مهاجرتی و مالی ذکر شده که منجر به عدم قطعیت و بلاتکلیفی بخش تکنولوژی ایالات متحده شده است. علاوه بر اعتباری که بریتیش کلمبیا در جذب استعدادهای بین المللی دارد، اقلیم معتدل و مجاورت آن با بازارهای آمریکا عامل دیگری برای جذب نیروی کار و شرکت ها عنوان شده است. متقاضیان منتخب برای ارائه درخواست کامل خود 30 روز زمان در اختیار دارند. سپس طی دو تا سه ماه به درخواست هایشان رسیدگی خواهد شد.

درباره Tech Pilot بریتیش کلمبیا

لازم به ذکر است Tech Pilot برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا در سال 2017 راه اندازی شده تا به کارفرمایان فعال در بخش فناوری اطلاعات در جذب و استخدام نیروی کار یاری کند و فرایند مهاجرت نیروی کار و دانشجویان خارجی فعال در این بخش را تسهیل سازد. برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا به صورت هفتگی این پذیرش را برگزار می نماید و برای متقاضیان واجد شرایطی که در یکی از 29 شغل مورد تایید این برنامه پیشنهاد کار دارند دعوتنامه می فرستد.

استان بریتیش کلمبیا تا به اینجای سال 2021 هفت پذیرش به وسیله برنامه مهاجرت استانی خود برگزار نموده و برای 1,395 متقاضی دعوتنامه صادر نموده است. به غیر از Tech Draw بریتیش کلمبیا کارگران و فارغ التحصیلان خارجی در مشاغل غیرمرتبط با تکنولوژی را نیز هر دو هفته یک بار دعوت می نماید.

چنانچه علاقه مند به مهاجرت به بریتیش کلمبیا به وسیله Express Entry BC (EEBC) و Skills Immigration هستید در گام نخست باید به وسیله پورتال آنلاین برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا پروفایلی ایجاد کنید و در Skills Immigration Registration System (SIRS) ثبت نام کنید. سپس بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، دانش زبانی، سطح تحصیلات سابقه کار، مکان استخدامتان در بریتیش کلمبیا و حقوقتان رتبه بندی می شوید. در صورت تایید می توانید از انتخاب استانی تان برای ارائه درخواست اقامت دائم به وزارت مهاجرت کانادا بهره ببرید.

اکسپرس انتری چیست؟

لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می نمایند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. بیشتر استان ها و منطقه ها کانادا نیز از این سیستم برای مدیریت درخواست های انتخاب استانی استفاده می نمایند.

پذیرش های اکسپرس انتری معمولا ماهی دو بار برگزار می شوند و طی هر پذیرش حدود 4000 متقاضی دعوتنامه دریافت می نمایند. بعلاوه اخیرا طی پذیرش بی سابقه ای به وسیله اکسپرس انتری برای بیش از 27 هزار متقاضی دعوتنامه صادر شد.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1596

به "دعوت بریتیش کلمبیا از 95 متقاضی در جدیدترین Tech Draw" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت بریتیش کلمبیا از 95 متقاضی در جدیدترین Tech Draw"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید