گاوصندوق در دل تاریخ، از معبد فرعون تا خانه های شما

به گزارش کوه سفید، شاید باورش سخت باشد که تاریخچه استفاده از گاوصندوق ها به قرن ها پیش بازمی شود. در واقع اولین گاوصندوق متعلق به فرعون رامسس دوم در قرن سیزدهم قبل از میلاد بود.

گاوصندوق در دل تاریخ، از معبد فرعون تا خانه های شما

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، شاید باورش سخت باشد که تاریخچه استفاده از گاوصندوق ها به قرن ها پیش بازمی گردد. در واقع اولین گاوصندوق متعلق به فرعون رامسس دوم در قرن سیزدهم قبل از میلاد بود. گاوصندوق رامسس دوم یک صندوق چوبی بود همراه با سیستم قفلی مشابه سیستمی که امروزه از آن در گاوصندوق ها استفاده می گردد. برای باز کردن قفل آن باید پین های متحرک را به داخل سوراخ ها راهنمایی می کردند تا قفل آن باز گردد. بعد از آن بازرگانان رومی برای تأمین امنیت و محافظت از کالاهای خود یک گاوصندوق با امنیت بالا اختراع کردند که با استفاده از کلید باز و بسته می شد.

در قرن هفدهم میلادی که ساخت و ساز و معماری سریع تر از گذشته توسعه پیدا می کرد، نوآوری های فوق العاده ای در طراحی سیستم های قفل و کلیدها ایجاد شد. علاوه بر این گاوصندوق ها نیز از نظر امنیتی بهبود پیدا کردند تا پایان در قرن نوزدهم در کشور انگلیس گاوصندوق ها به شکل مدرن به دنیا آمدند. از آن موقع به بعد مهندسان در سراسر جهان در کوشش هستند تا با استفاده از مهارت خود امنیت مورد احتیاج مردم جامعه برای نگهداری پول، طلا، اسناد و مدارک را تأمین نمایند.

چرا بازگشایی گاوصندوق باید به متخصصان سپرده گردد؟

در طول قرن ها که دانشمندان قدیمی و مهندسان جدید کوشش می نمایند سیستم های امنیتی گاوصندوق ها را بهبود دهند، مهارت سارقانی که قصد ورود به گاوصندوق را دارند بیشتر و بیشتر می گردد. بنابراین به موازات پیشرفت تکنولوژی در زمینه تأمین امنیت، ایده های مخرب برای مقابله با این امنیت نیز گسترش پیدا می نمایند. به همین دلیل است که اگر به عنوان مثال رمز 10 رقمی برای گاوصندوق خود در نظر بگیرید، بسیار احتمال دارد که زمانی آن را فراموش کنید. از آنجایی که بسیاری از افراد از یادداشت کردن رمز گاوصندوقشان خودداری می نمایند تا مبادا زمانی دست افراد نابکار به آن برسد، پس طبیعی است که زمانی آن را فراموش کنید.

این اتفاق رایج باعث شده است که مجموعه از تیم های متخصص در قالب شرکت های ارائه دهنده خدمات گاوصندوق دور هم جمع شده و با یاری به شما این مشکل را حل نمایند. به عبارت دیگر زمانی که به هر دلیلی قادر به باز کردن گاوصندوق خود نباشید، با یکی از این شرکت ها تماس گرفته و از آن ها می خواهید که فردی را برای بازگشایی گاوصندوق به محل شما بفرستند. توجه داشته باشید که این خدمات در محل انجام می گردد و احتیاجی به جابجایی گاوصندوق ندارید.

بعد از آنکه فرد یا افراد مورد نظر به محل شما رسیدند، گاو صندوق را آنالیز نموده و با توجه به شناختی که از ویژگی های گاوصندوق مورد نظر دارند، اقدام به بازگشایی آن می نماید. نکته مهم این است که باز کردن گاوصندوق یک کار پیچیده و تخصصی است که از دست هر فردی ساخته نیست. بنابراین این کار هرچقدر هم به نظرتان ساده برسد بهتر است عطایش را به لقایش فروخته و با صرف هزینه های مناسب اجازه بدهید که گاوصندوق شما به دست افراد ماهر بازگشایی گردد. چرا که گاوصندوق ها برخلاف ظاهر خشن و مستحکم خود به سادگی می توانند دچار خرابی شوند. بنابراین به جز هزینه بازگشایی هزینه های دیگری را هم بابت تعمیرات گاوصندوق روی دست خودتان خواهید گذاشت.

گاوصندوق دیجیتالی، مدرن تر از همواره همگام با تکنولوژی

در جهانی امروز تقریباً در هر شغل و حیطه ای که حضور داشته باشید سر و کارتان با لوازم دیجیتالی نیز خواهد افتاد. حتماً گاوصندوق های قدیمی را به خاطر دارید که با یک درجه گرد با دسته فلزی بازگشایی می شدند. امروزه این گاوصندوق ها جای خود را به انواع دیجیتالی داده اند. گاوصندوق های دیجیتالی دارای یک صفحه نمایش هستند که می تواند از نوع لمسی هم باشد. در این گاوصندوق ها احتیاجی به چرخاندن درجه و شنیدن صدای کلیک ندارید. بلکه کافی است که با استفاده از صفحه کلید گاوصندوق رمز خود را وارد کنید. این کار هم راحت تر است و هم امنیت بالاتری دارد؛ چراکه سارقان در برابر بازگشایی آن تقریباً عاجز هستند.

بعضی از گاوصندوق های دیجیتالی پیشرفته به حسگر اثر انگشت یا فینگر پرینت هم مجهز هستند. در این شرایط با صرف 1 ثانیه زمان می توانید انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت قرار داده و قفل گاوصندوق را بازگشایی کنید. به این ترتیب بدون حضور شما کسی قادر به باز کردن گاوصندوق نخواهد بود.

نکته مهم دیگر این است که با ورود گاوصندوق های دیجیتالی به بازار امکان استفاده از آن در سطوح خانگی و برای همه اقشار جامعه فراهم شد. به طوری که می توانید یک گاوصندوق دیجیتالی خانگی را در ابعاد جمع و جور خریداری نموده و از آن برای نگهداری جواهرات یا اسناد مهم خود بهره ببرید. اما گاوصندوق های دیجیتالی عظیم تر بهتر است در شرکت ها، ادارات و دفاتر کار استفاده شوند. این گاوصندوق ها هم عظیم تر هستند و هم امنیت بالاتری دارند. چرا که امکاناتی مانند تغییر سریع رمز و همچنین تعریف چندین رمز جدا در آن ها وجود دارد. به طوری که هر کارمند به طور جداگانه با یک رمز بخصوص می تواند به گاوصندوق دسترسی داشته باشد. برای بعضی از گاوصندوق ها تا 10 رمز مجزا را نیز می توان تعریف کرد.

جابجایی گاوصندوق، کاری طاقت فرسا

به موازات این که مهندسان کوشش می نمایند امنیت گاوصندوق ها را بالا ببرند، روی جابجایی گاوصندوق و تسهیل آن نیز کار می نمایند. نتیجه آنکه در سال های اخیر چرخ های دستی و همچنین لوازمی اختراع شده اند که با یاری آن ها می توان گاوصندوق ها را جابه جا کرد و حتی از پله بالا یا پایین برد. برای آنکه گاوصندوق خود را جابجا کنید پیش از آنکه فشاری به ستون فقرات خود بیاورید، بهتر است با شرکت هایی که خدمات مربوط به جابجایی گاوصندوق را انجام می دهند تماس بگیرید. این شرکت ها چند نفر نیروی متخصص و همچنین ورزیده به محل اعزام می نمایند تا با استفاده از مهارت بالای خود جابجایی گاوصندوق شما را انجام بدهند.

برای جابجایی گاو صندوق و یا هر خدمت دیگری در این مورد دقت داشته باشید که علاوه بر تخصص مورد احتیاج در خصوص شرکت مورد نظر احتیاط های خاص و ویژه را در نظر بگیرید. چرا که معمولا آوردن یک نفر برای خدمات گاو صندوق یعنی افشای محلی که گاو صندوق را در آن قرار داده اید. بنابراین در صورتی که در این مورد احتیاط های لازم را انجام ندهید و از یک شرکت معتبر و مطمئن خدمات دریافت نکنید به راحتی می توانید با ریسک سرقت روبرو باشید. برای این کار می توانید با مراجعه به وبسایت ایستگاه به راحتی از میان شرکت های معتبر معرفی شده در این وبسایت خدمات مورد نظر خود را انتخاب نمایید و ضمن آنالیز و تماس با شرکت مورد نظر بهترین گزینه را بیابید. حضور در وبسایت ایستگاه برای شما مزیت برخورداری از تعداد زیادی تامین نماینده خدمات را در بر خواهد داشت که می تواند برای شما راهگشای بهترین تصمیم و بهترین انتخاب باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 962

به "گاوصندوق در دل تاریخ، از معبد فرعون تا خانه های شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاوصندوق در دل تاریخ، از معبد فرعون تا خانه های شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید