گوشی شگفت انگیز آنر با نمایشگر 11 اینچی

به گزارش کوه سفید، اخیراً اطلاعاتی از یک ثبت اختراع نو شرکت چینی آنر Honor به بیرون درز نموده که نشان می دهد این شرکت در حال توسعه یک گوشی هوشمند قابل رول شدن است که علاوه بر دوربین چهارگانه، از یک صفحه نمایش بسیار بزرگ 11 اینچی بهره می برد.

گوشی شگفت انگیز آنر با نمایشگر 11 اینچی

به گزارش خبرنگاران، در جستجوی مداوم برای فناوری ها و طرح های نو ثبت شده، ما به طور فزاینده ای با فراوری نمایندگان چینی نسبتاً ناشناخته ای روبرو می شویم. یکی از شرکت هایی که در ماه های اخیر بار ها با طراحی تلفن های نو در صدر اخبار بوده، شرکت Glory Terminal Co. Ltd است که در واقع مالکیت شرکت آنر Honor را در اختیار دارد. این شرکت تازه تأسیس جاه طلبی های بزرگی دارد و اخیراً مدیرعامل آن در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا گفت که می خواهد در طی 12 تا 18 ماه آینده به فراوری نماینده شماره یک گوشی های هوشمند در چین تبدیل گردد. به همین دلیل این سازنده به عرصه گوشی های پیشرفته با صفحه نمایش رول شدنی قدم گذاشته و اختراعی نو را به ثبت رسانده است.

در 22 جولای 2020، شرکت Glory Terminal Co.Ltd ثبت اختراع طراحی یک گوشی رول شدنی را در اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) به ثبت رسانده که اسناد آن در 24 سپتامبر 2021 منتشر شد. علاوه بر مجموعه ای از طرح ها، 24 تصویر رنگی هم در اسناد ثبت اختراع گنجانده شده است که تصاویر نشان داده شده در این گزارش مستقیماً از اسناد گرفته شده اند. بر اساس اسناد موجود، ما با یک گوشی قابل رول شدن روبرو هستیم که در حالت بسته به میزان یک گوشی معمولی است. این تلفن نسبتاً باریک دارای یک صفحه نمایش بسیار بزرگ است که تمام قسمت جلو، هر دو کناره و پشت را پوشش می دهد. در نگاه اول، هیچ دوربینی در این دستگاه قابل مشاهده نیست چراکه کل دستگاه از سطح صفحه نمایش تشکیل شده است. فقط در پشت یک قاب عمودی کوچک وجود دارد که قطعات صفحه نمایش را در کنار هم قرار می دهد.

هنگامی که کاربر می خواهد سطح صفحه نمایش را افزایش دهد، سطح صفحه نمایش از عقب به سمت جلو چرخانده می گردد. از آنجا که این صفحه رول شدنی دارای صفحه نمایش در طرفین است، دکمه روشن و خاموش آن به بالای دستگاه منتقل شده است. به محض این که صفحه نمایش دستگاه تا حدی باز گردد، یک دوربین چهارگانه عمودی با فلاش در پشت قابل مشاهده است که به نظر می رسد از طراحی سیستم دوربین هواوی میت ایکس الهام گرفته شده است. در این حالت، نسبت صفحه نمایش دستگاه مشابه با تلفن های موجود می گردد، اما باید دانست که هنوز قسمتی از سطح صفحه نمایش در پشت باقی می ماند. بنابراین، کاربران می توانند در چنین حالتی از دوربین چهارگانه برای گرفتن عکس های سلفی با وضوح بالا و بعلاوه برای ضبط منظم عکس و فیلم استفاده نمایند.

اما صفحه نمایش این گوشی هنوز قابلیت باز شدن بیشتر را دارد. هنگامی که صفحه به طور کامل رول می گردد، کاربر یک صفحه نمایش به میزان یک تبلت دارد که عرض آن کمتر از 3.5 برابر میزان فشرده ترین شکل آن نیست. طبق محاسبات ما، صفحه نمایش این دستگاه هنگام باز شدن کامل به حدود 11 اینچ می رسد. بدین ترتیب صفحه نمایش رول شده این گوشی بسیار بزرگتر از همه تلفن های هوشمند قابل حمل است که تا به امروز معرفی شده است. به اسم مثال، Oppo x 2021 دارای فرمت 6.7 اینچ تا 7.4 اینچ است، اما تلفن هوشمند قابل رول شدن Glory / Honor هم جمع و جورتر است (هرچند کمی ضخیم تر) و هم هنگام باز شدن سطح صفحه نمایش آن حتی بزرگتر است.

این افزایش قابل توجه در سطح صفحه نمایش امکان پذیر است، زیرا صفحه نمایش در خارج از محفظه ذخیره می گردد. این امر ما را مستقیماً به نقطه ضعف اصلی این طراحی می رساند، زیرا صفحه نمایش هم در برابر خط و خش آسیب پذیرتر می گردد. به هر حال اینکه شرکت Glory چه زمانی میخواهد گوشی هوشمند قابل رول شدن آنر را معرفی کند، فعلا تعیین نیست. به گزارش خبرنگاران، به نظر می رسد که این شرکت در ابتدا می خواهد قبل از آن یک یا چند تلفن هوشمند تاشو عرضه کند. مدیرعامل این شرکت چینی ماه گذشته در مصاحبه ای با وبسایت GSMArena فاش کرد که این گوشی نه تنها یک گوشی تاشو نخواهد بود بلکه برترین راهکار تاشو در صنعت خواهد بود.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1498

به "گوشی شگفت انگیز آنر با نمایشگر 11 اینچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی شگفت انگیز آنر با نمایشگر 11 اینچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید