آیا پوشیدن ماسک برای تحویل دهندگان مواد غذایی ضروری است؟

به گزارش کوه سفید، با رونق خدمات تحویل غذا به دلیل شیوع کروناویروس جدید، رانندگانی که روزانه با افراد مختلفی ارتباط برقرار می کنند، مجبور به پوشیدن ماسک های محافظ صورت هستند.

آیا پوشیدن ماسک برای تحویل دهندگان مواد غذایی ضروری است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، برخی معتقدند پوشاندن بینی و دهان خود با ماسک برای جلوگیری از انتقال ویروس ایجادکننده کووید-19 هنگام دریافت و تحویل محصولات، ضروری است، اما برخی نگران هستند که پنهان کردن صورت آنان باعث نارضایتی مشتریان شود.

یک راننده مرد ارائه دهنده خدمات غذایی ژاپنی گفت: ما ممکن است به کروناویروس جدید آلوده شویم و ممکن است آن را به دیگران منتقل کنیم. طبیعی است که در شرایط فعلی ماسک صورت بپوشیم.

یک زن تحویل دهنده شرکت خدمات غذایی دیگر گفت: عملکرد شغلی من توسط کاربران بررسی می شود، بنابراین اگر رتبه من پایین بیاید، ممکن است فرصت های کاری را از دست بدهم.

به دنبال شیوع ویروس جدید در ژاپن که نخستین بار در اواخر سال گذشته در شهر مرکزی ووهان چین کشف شد، بسکمک از شرکت های تحویل خدمات، اقدام به پیشگیری های لازم برای محافظت از رانندگان و مشتریان خود در برابر این آلودگی کردند.

به ویژه، با توجه به این که مردم قرار است از خدمات تحویل غذا استفاده کنند و دولت از کارمندان خواسته که فعلا در خانه کار کنند، خطر عفونت در بین رانندگان و مشتریان افزایش می یابد.

از ماه گذشته، شرکت Demae-can، یکی از مهمترین اپراتورهای تحویل غذا در ژاپن، رانندگان خود را ملزم به شستن دست ها، غرغره کردن و استفاده از ضدعفونی کننده های دستی الکل کرده است، ضمن این که توصیه می کند ماسک صورت نیز بپوشند.

کومی فوجیموتو، سخنگوی Demae-can گفت: ما تمام تلاش خود را برای کاهش خطر عفونت به مشتریان خود انجام می دهیم و به طور مداوم خدمات ایمن ارائه می دهیم.

وی گفت: در شرایط کنونی، مهمترین مورد برای جلوگیری از عفونت های ویروسی مراقبت از خود است تا احساس مشتریان نسبت به ماسک پوشیدن تحویل دهنده.

ماسک ها و ضدعفونی کننده های دست حاوی الکل بیش از یک ماه در داروخانه ها و فروشگاه های سراسر ژاپن به راحتی فروخته می شدند، اما در حال حاضر به دلیل ترس زیاد از ابتلا به ویروس جدید، عرضه ماسک صورت به مراتب کمتر از افزایش تقاضا شده است.

نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه قول داده است که هر ماه 600 میلیون ماسک در دسترس همه باشد و یارانه به تولیدکنندگان برای گسترش ظرفیت تولید ارائه می دهد، اما فوجیموتو گفت: دستیابی به آنها بسیار سخت است.

وی در ادامه اضافه کرد: هنگامی که تعداد لازم ماسک صورت داشته باشیم، از همه رانندگان خود می خواهیم که از آنها استفاده کنند.

در تلاش برای پیشگیری از شیوع گسترده تر کروناویروس جدید، عرضه کنندگان محصولات غذایی در پایتخت چین از اوایل سال جاری ماسک و دستکش استفاده کردند، همچنین برخی از آنان سعی کردند حداقل دو متر از گیرنده فاصله داشته باشند.

یک متخصص پزشکی گفت: چنین اقداماتی با جلوگیری از شیوع ویروس جدید تا حدودی کمک کرده است، با توجه به این که تعداد بیماران مبتلابه آن در پکن از حدود 150 نفر طی یک ماه از اوایل فوریه 400 نفر افزایش یافتند.

یکی از رانندگان Uber Eats گفت: من نمی توانم هنگام کار از ماسک صورت استفاده کنم، اگرچه می خواهم این کار را انجام دهم تا احتمال عفونت کاهش یابد.

تحویل گیرندگان با استفاده از دوچرخه و موتورسیکلت توسط این شرکت جهت تهیه مواد غذایی و نوشیدنی در رستوران ها از طریق برنامه Uber Eats هدایت می شوند. رفتار کاری آنها توسط خرده فروشان و خدمات غذایی به عنوان خوب یا بد طبقه بندی شده است.

عضو اتحادیه Uber Eats می گوید: برخی از رانندگان نگران هستند که پوشیدن ماسک صورت ممکن است این احساس را برای کاربران ایجاد کند که تحویل گیرندگان مبتلابه سرماخوردگی یا ویروس های دیگر هستند و منجر به ارزیابی بد شود.

طبق نظرسنجی اجرا شده در اوایل ماه گذشته توسط آژانس مسافرتی آنلاین ژاپنی AirTrip، تقریبا 30 درصد از 1322 نفر در سنین 20 تا 70 سالگی پاسخ دادند که در هنگام خدمت به مشتریان پوشیدن ماسک ممنوع باشد.

راننده Uber Eats که روزانه حداکثر به 40 خانه محصول تحویل می دهد، گفت: کاربری به من گفته که اگر فکر می کنم از مشتری آلوده شوم، نباید کارکنم.

این راننده در ادامه اضافه کرد: اگر ما امتیاز بد زیادی داشته باشیم، ممکن است Uber به عنوان یک فروشنده انتخاب نشود و احتمالا درآمد آن کاهش می یابد. در شرایط کنونی تصمیم گیری در مورد پوشیدن ماسک صورت سخت است.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی می گوید: ماسک فقط در مواقعی که در کنار مایع شستشو با دستمال الکلی یا صابون و آب استفاده شود، مؤثر است و هیچ شواهدی مبنی بر محافظت از مردم با پوشیدن ماسک تنها وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 523

به "آیا پوشیدن ماسک برای تحویل دهندگان مواد غذایی ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پوشیدن ماسک برای تحویل دهندگان مواد غذایی ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید