ارائه بیش از 50 اسم خدمت تجاری سازی به دانش بنیان ها طی 20 سال

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران به نقل از پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور گفت: از سال 86 ، دپارتمان های مختلفی برای ارائه خدمات تجاری سازی به شرکتهای دانش بنیان در پارک پردیس ایجاد شد و هم اکنون بیش از 50 اسم خدمت تجاری سازی به شرکت های مختلف عضو ارائه می گردد.

ارائه بیش از 50 اسم خدمت تجاری سازی به دانش بنیان ها طی 20 سال

قنبرپور ادامه داد: اکنون پارک فناوری کشور با بیش از 350 شرکت دانش بنیان عضو شده و 2 شعبه در غرب و شرق تهران، بیش از هزار نوع محصول و خدمت فناورانه را تجاری سازی نموده است.

وی اضافه نمود: بر اساس صورت های مالی موجود، سال 98 حدود 11 هزار میلیارد تومان فروش محصولات پارک بوده است که پیش بینی می گردد این رقم در سال 99 حداقل 50 درصد افزایش داشته باشد. نکته دیگر این است که به ازای هر یک ریال که دولت در پارک سرمایه گذاری نموده، بخش خصوصی 10 برابر آن را در پارک سرمایه گذاری نموده و این نشان از اعتماد بخش خصوصی از بازدهی سرمایه گذاری در پارک دارد.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: یکی از مهمترین مسائل در زمینه توسعه نوآوری، موضوعاتی از قبیل تحریم و مسائل مالی است که بر سر راه شرکت ها و پارک وجود دارد و عمده کوشش ما در 20 سال گذشته مبتنی بر برطرف این موانع بوده است.

قنبرپور ادامه داد: ایجاد معافیتهای مالیاتی، خروج پارک از شمول قانون منع استقرار شرکتها در شعاع 120 کیلومتری تهران، امکان استفاده شرکتها از تسهیلات بانکی، معافیت از پرداخت عوارض معمول کشور و ایجاد صندوقی برای حمایت از شرکتها در پارک، از جمله کارهایی بوده که ما در 20 سال گذشته برای موانع زدایی توسعه نوآوری در پارک انجام دادیم.

وی اضافه نمود: ما در پی ایجاد مجموعه ای هستیم که در آن آزمایشگاه ها و کارگاه های علمی مختلف، سرمایه گذاران خطر پذیر، منتورها، مراکز رشد و شتابدهنده ها، فضاهای کار اشتراکی، شرکت های متعدد و فضای علمی و آکادمیک لازم درون آن وجود دارد. کوشش می کنیم که شرکت ها احتیاجهای مختلفشان در زمینه خدمات تخصصی و عمومی را در داخل پارک تامین نمایند، یعنی تمام دغدغه های یک شرکت از تامین نیروی انسانی، تامین احتیاجهای فناوری، جذب سرمایه، استفاده از آزمایشگاه ها و کارگاه های مورد احتیاج در داخل پارک صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1506

به "ارائه بیش از 50 اسم خدمت تجاری سازی به دانش بنیان ها طی 20 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه بیش از 50 اسم خدمت تجاری سازی به دانش بنیان ها طی 20 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید