افزایش خشونت ها در آمریکا، یک پنجم یانکی ها برای نخستین بار خریدار اسلحه شدند

به گزارش کوه سفید، نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد حدود یک پنجم آمریکایی هایی که سال گذشته اقدام به خرید اسلحه نموده اند، برای نخستین بار خریدار اسلحه بوده اند.

افزایش خشونت ها در آمریکا، یک پنجم یانکی ها برای نخستین بار خریدار اسلحه شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نتایج آمارهای اولیه یک تحقیق حاکی است حدود یک پنجم آمریکایی ها سال گذشته برای نخستین بار اقدام به خرید اسلحه نموده اند.

بر اساس این گزارش، آمارهای مذکور همچنین نشان می دهد تعداد کل خریداران اسلحه در آمریکا و تعداد کل مالکان اسلحه در این کشور افزایش داشته است.

حدود نیمی از خریدارانی که در سال 2020 برای نخستین بار اقدام به خرید سلاح نموده اند، زن بوده اند. یک پنجم آنها نیز سیاهپوست و یک پنجم نیز دورگه های لاتین تبار هستند.

این گزارش حاکی است 39 درصد خانوارهای آمریکایی در سال 2020 میلادی مالک اسلحه بوده اند، این رقم در سال 2016 میلادی کمتر از 32 درصد بوده است.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد در سال 2020 میلادی حدود 6.5 درصد بزرگسالان آمریکایی معادل 17 میلیون نفر اسلحه خریداری نموده اند. این رقم در سال 2019 میلادی به 5.3 درصد رسیده است.

پس از وقوع چندین حادثه تیراندازی مرگبار و دسته جمعی در آمریکا طی هفته های اخیر، بار دیگر بحث درباره قانون کنترل سلاح در این کشور به یک اولویت مهم تبدیل شده است.

بر اساس آمارهای موجود، تنها در ماه می سال جاری بیش از 67 مورد تیراندازی مرگبار و دسته جمعی در آمریکا به وقوع پیوسته است.

تازه ترین مورد تیراندازی روز یکشنبه در میامی رخ داد و یک مرد مسلح 2 نفر را کشت و 20 نفر دیگر را زخمی نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1341

به "افزایش خشونت ها در آمریکا، یک پنجم یانکی ها برای نخستین بار خریدار اسلحه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خشونت ها در آمریکا، یک پنجم یانکی ها برای نخستین بار خریدار اسلحه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید