معرفی اپلیکیشن WPS Office؛ مجموعه کامل آفیس برای اندروید و آیفون

به گزارش کوه سفید، در این مطلب به معرفی اپلیکیشن WPS Office می پردازیم که نسخه رایگان مجموعه نرم افزاری آفیس و به نوعی جایگزین آن در گوشی های هوشمند است و پکیج کاملی از محصولات مایکروسافت را به شما ارائه می دهد.

معرفی اپلیکیشن WPS Office؛ مجموعه کامل آفیس برای اندروید و آیفون

از بین جایگزین های مایکروسافت آفیس برای گوشی های موبایل، WPS Office یکی از معروف ترین آن ها است که با همه فرمت های اسناد در مایکروسافت سازگاری کامل دارد. در ادامه به معرفی بعضی از ویژگی های این نرم افزار می پردازیم.

اپلیکیشن WPS Office یک پکیج کامل و رایگان از مجموعه آفیس است که سه شاخه اصلی Writer، Spreadsheets و Presentation را در اختیار شما قرار می دهد. به وسیله این سه مورد می توانید فایل های اکسل، ورد و پاورپوینت را در گوشی موبایل تان باز کنید و به ویرایش و اشتراک گذاری آن ها بپردازید.

رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است و شباهت زیادی به نسخه دسکتاپ مجموعه نرم افزاری آفیس مایکروسافت دارد. اما شاید شاخص ترین ویژگی رابط کاربری WPS Office امکان کاستومایز یا شخصی سازی کردنش باشد که به لطف آن می توانید تغییرات دل خواه خود را در نوار ابزار و تنظیمات اپلیکیشن اعمال کنید. مثلا می توانید طیف عظیمی از Skin ها و تمپلیت های مختلف برای شخصی سازی پس زمینه کارتان را بهره ببرید که لذت کار در محیط اپ را دو چندان می نماید.

آخرین نسخه اپلیکیشن WPS Office با فرمت های فایل DOC، DOCX، XLS، XLSX و PPT سازگاری کامل دارد و بعلاوه ابزاری درون برنامه تعبیه شده که فایل های پی دی اف را به فایل های ورد و اکسل تبدیل می نماید. اما شخصا تصور می کنم یکی از کاربردی ترین ویژگی های اپلیکیشن WPS Office، تبدیل مستقیم عکس به متن باشد. در این اپلیکیشن اسکنری در اختیارتان قرار داده می شود که نوشته های درون عکس را اسکن نموده و به فایل های متنی یا پی دی اف قابل سرچ تبدیل می نماید.

به لطف این ویژگی بر مبنای فناوری OCR طراحی شده، کار دانشجویان و دانش آموزان بسیار راحت می شود چرا که به علت مجازی شدن کلاس ها بسیاری از جزوه ها به شکل فایل های پی دی اف به دست آن ها می رسد و به لطف این ویژگی امکان ویرایش و جستجو در نوشته ها فراهم می شود.

البته شاید بعضی گمان نمایند که تبدیل عکس به متن به صورت آنلاین هم ممکن است و چه بسا ساده تر هم باشد، اما این فکر کاملا اشتباه است چرا که برای تبدیل فایل های عکسی به متن به صورت آنلاین شما باید ابتدا فایل را در وبسایت بارگذاری کنید در صورتی که WPS Office این کار را به صورت آفلاین انجام می دهد و اتفاقا دقت خوبی هم در این کار دارد.

همچون بسیاری از اپلیکیشن های موجود، اپلیکیشن WPS Office هم دارای پرداخت های درون برنامه ای است و مشترکین پرمیوم این برنامه از دسترسی های خاصی بهره مند خواهند شد. به عنوان مثال ریکاوری اسناد و فشرده سازی فایل ها تا حجم 20 گیگابایت فقط با داشتن حساب پرمیوم امکان پذیر است. البته نسخه رایگان WPS Office تقریبا جوابگوی تمامی احتیاج های شما هست و در بیشتر مواقع احتیاج به پرداخت های درون برنامه ای نخواهید داشت.

هر چند که در صورت استفاده از نسخه رایگان ناچارید تبلیغات در محیط اپلیکیشن را تحمل کنید. با این وجود، جالب است بدانید که از نسخه های مختلف اپلیکیشن WPS Office در سیستم عامل های اندروید و iOS تا به امروز بیش از 20 میلیون دانلود انجام گرفته که از محبوبیت بسیار زیاد این برنامه حکایت می نماید. اگر شما هم مایل به نصب اپلیکیشن WPS Office در دیوایس های خود هستید، می توانید به وسیله لینک های زیر به دانلود آن اقدام کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1666

به "معرفی اپلیکیشن WPS Office؛ مجموعه کامل آفیس برای اندروید و آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن WPS Office؛ مجموعه کامل آفیس برای اندروید و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید