برنامه ریزی AFC برای لیگ قهرمانان غلط است، با کی روش موافق هستیم

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران، مهدی تاج در خصوص آخرین شرایط برنامه ریزی لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، ضمن بیان مطلب فوق اضافه نمود: جام دنیای جزو مهمترین رویدادهای دنیا فوتبال است، فوتبالی ها دنیا را به دو دسته تقسیم می کنند، یک دسته آنهایی که به جام دنیای صعود کردند و دسته دیگر آنهایی که به این جام راه نیافته اند.

برنامه ریزی AFC برای لیگ قهرمانان غلط است، با کی روش موافق هستیم

وی افزود: ما الان کشوری هستیم که به جام جهانی صعود کردیم و قرار است در این رویداد مهم شرکت کنیم . در این بین من با صحبت های کی روش کاملا موافقم که نباید در جام جهانی زنگ تفریح شویم، همچنین نباید فراموش کنیم انتظار مردم با این صحبت که قطعا ما صعود می کنیم، بالا می رود.

رئیس سازمان لیگ در ادامه تاکید کرد: باید مقابل تیم آرژانتین باید بازی تاریخی را انجام دهیم زیرا اتفاقی مهم برای کشور و فوتبال ما است. امیدوارم نیجریه را ببریم یا مقابل آن تیم نتیجه بگیریم، بوسنی هم بتوانیم نتیجه خوبی بدست آوردیم. مردم ما باید قبول کنند در ایران امکانات مان در حوزه فوتبال، همینی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: کنندگاه AFC که به ایران آمده بودند، به لیگ ایران 908 امتیاز و 4 سهمیه مستقیم دادند و این نشان می دهد ما دومین لیگ در آسیا هستیم آنهم درحالیکه ژاپن تنها 10 امتیاز بیشتر از ما دارد. کنندگان AFC حدود 10-12 روز در ایران بودند و از ورزشگاه ها، باشگاه ها و تماشاگران ما بازدید کردند و بازدهی و سود باشگاه ها را مورد ارزیابی قرار دادند که ماحصل آن 908 امتیاز بود.

تاج که میهمان شبکه جام جم یک بود، در خصوص صحبت های گذشته کی روش که عنوان کرده بود برنامه سازمان لیگ را راننده آن نوشته است، اظهار کرد: آقای کی روش همان زمان این صحبت خود را رد کرد. خبرنگاران و روزنامه های ما دنبال تیتر و فروش بیشتر هستند، به همین دلیل این مسائل را مطرح می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان لیگ دنبال آن است که لیگ را به موقع تعطیل کند تا لیگ فرسایشی نشود، اعلام کرد: حتی پیرو صحبتهای کی روش که گفته است اگر قرار است لیگ 28 اسفندماه تعطیل شده و بازیکنان در اختیارش نباشند، برای او و تیم ملی هیچ سودی در بر نخواهد داشت.

رئیس سازمان لیگ با تاکید بر اینکه کی روش و علیرضا منصوریان که در تیم زیر 22 سال ایران است، توقعات شان از سازمان لیگ بسیار بالاست، ادامه داد: سازمان لیگ، مسئول برگزاری تمام فوتبال در ایران است و سالی بیش از 6 هزار بازی را برگزار می کند. ما کشوری پهناوریم که فاصله زیاد بین شهرها، مسائل در جاده ها و حمل و نقل وجود دارد، همچنین یکسری مناسبت ها هم در تقویم داریم که قید هیچکدام از آنها را هم نمی توانیم بزنیم که همین مساله برگزاری مسابقات را بسیار سخت کرده است.

وی ادامه داد: در کنار مسائل که در برگزاری مسابقات لیگ داریم، برنامه ریزی AFC برای لیگ قهرمانان آسیا غلط است که همین مساله مسائل زیادی را ایجاد کرده است که من و کی روش روی این موضوع با هم موافق هستیم.

تاج یادآور شد: برای اینکه برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا را تغییر دهیم، هم نامه نوشتیم، هم جلسه گذاشتیم و هم لابی کردیم. حداقل خود من خیلی تلاش کردم و در کشور امارات تمام مسئولات تیم های عربی را جمع کردیم. قرار شد تیم های غرب و شرق با همدیگر بازی کنند که خدا را شکر این موضوع را تصویب شد. البته مهمترین موضوع این تغییر برنامه این است که کشورهایی مانند عربستان و ازبکستان 2 ساعت و نیم فاصله داریم و قرار نیست مسیرهای طولانی را طی کنیم و دو روز قبل و بعد از بازی ها، برای تیم های بازی نگذاریم.

وی افزود: فراموش نکنیم تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در غرب خیلی قوی تر از شرق هستند. همچنین در غرب آسیا تیم های عربی هم لیگ های قوی تر داشته و هم بازیکنان خارجی مطرحی را در اختیار گرفته اند. ما تنها باید با کی روش به تفاهم کامل برسیم و فقط نباید به برنامه او نگاه کنیم و مخاطب باشیم. ما در برنامه ریزی ها مسابقات خود را با تیم های اروپایی شروع کرده و با آنها تمام می کنیم اما در AFC لابی هایی وجود دارد که برنامه مسابقات را با شرق آسیا هماهنگ می کنند، این هم به خاطر غفلت خودمان است که حتی اخیرا تنها عضو هیات اجرایی را با دستان خودمان از دست دادیم.

در این بین شاهین رحمانی عضو کمیته اجرایی AFC گفت باشگاه های مجاز هستند بازیکنان خود را تا تاریخ 28 اردیبهشت ماه در اختیار داشته و پس از آن، نفراتشان را به تیم ملی تحویل دهند. رئیس سازمان لیگ همچنین اینگونه به صحبت های شاهین رحمانی واکنش نشان داد: آقای رحمانی جزو کسانی هستند که در AFC حضور دارند که از این مسئله خوشحالیم. اینشان از همه چیز اطلاع یافته و همه چیز را رصد می کنند.

وی ادامه داد: اما به لحاظ کمک به کی روش و تیم ملی ایران، 20 فرودین ماه مسابقات تمام می کنیم که برای برنامه های لیگ و جام حذفی نیازی هم به تعامل با باشگاه ها نداریم. در این بین رسیدگی به بحث حضور تیم ها با ملی پوشان خود در لیگ قهرمانان آسیا در صلاحیت فدراسیون فوتبال است که آنها باید با باشگاه ها مذاکره کند.

تاج با اشاره به نشست مسئولان با فتح الله و ضروریت ها و اولویت ها به ایشان گفته شد، افزود: این حرکت غلطی است که موضوع را بدون حل شدن به جای دیگر برد زیرا باید آن را رفع کرد. مشکل خیلی واضح، روشن و صریح است که خود کی روش هم با آن اشاره کرد. در این بین در لیگ و جام حذفی با کی روش به توافق رسیدیم که خود ایشان هم از این مساله اظهار رضایت کرد.

وی با بیان اینکه سال پیش بیشترین فشار را به استقلال و سپاهان آوردیم ولی بازیکنان را به کی روش رساندیم، افزود: باید فدراسیون فوتبال با این 4 باشگاه در خصوص حضور در لیگ قهرمانان آسیا تعامل کند که در این بین مشکل اصلی استقلال است زیرا سپاهان، تراکتورسازی و فولاد حدود 3 بازیکن ملی پوش دارند. این باشگاه ها سهامداران تیم های ملی هستند که عمده آنها استقلال است که 7-8 ملی پوش دارد و نباید در این بین ضرر کنند.

رئیس سازمان لیگ همچنین گفت: باشگاه ها مسائل مالی و ساختاری دارد که در مسائل مالی شاید فدراسیون فوتبال با آنها به تفاهم برسد زیرا حدود 9 میلیون یورو که از فیفا می گیرد و می تواند بخشی از ضررهای باشگاه ها را تامین کند. البته خیلی ظلم است که در این مسائل، باشگاهی بازیکنی را جذب کند و ما اجازه استفاده از آن را به باشگاه ندهیم. رفع این مشکل نیاز به تعامل و راهکارش دارد که آن را در نشست روز گذشته به اعضای هیات رئیس مطرح کردم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 444

به "برنامه ریزی AFC برای لیگ قهرمانان غلط است، با کی روش موافق هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی AFC برای لیگ قهرمانان غلط است، با کی روش موافق هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید