برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در سیرجان

به گزارش کوه سفید، سرپرست معاونت صنایعدستی کرمان گفت:آیین بزرگداشت روز جهانی صنایعدستی در سیرجان در حال برگزاری است.

برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در سیرجان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، کاظم حسینزاده یکشنبه 25 خردادماه با اشاره به اینکه سالانه بیش از 18 هزار متر گلیم در سیرجان فراوری می گردد، اظهار کرد: صادرات گلیم از کرمان بیشتر به صورت چمدانی انجام می گردد که باید با ایجاد زنجیره ارزش، شرایط صادرات این محصول را به وسیله گمرک استان فراهم کرد.

او با بیان اینکه سیرجان دارای بیش از 17 هزار بافنده گلیم است، گفت: دلیلی که سیرجان عنوان جهانی را به خود اختصاص داده اصالت، تاریخچه و پویایی هنر گلیم بافی این شهر است.

سرپرست معاونت صنایعدستی کرمان اضافه کرد: برای تکمیل زنجیره فراوری گلیمبافی در شهرستان احتیاج به سرمایهگذاری برای ایجاد کارگاه های فراوریی ریسندگی و رنگرزی و همچنین کارگاه های خدمات پس از فراوری (شستشو، کز دادن، دوگره کردن، دارکشی، چرم زنی و ...) داریم.

او به آیین گرامیداشت روز جهانی صنایعدستی اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر سیرجان در سال 96 به عنوان اولین شهر جهانی گلیم در شورای جهانی صنایعدستی به ثبت رسید، هرساله در هفته صنایعدستی برنامه های متنوعی برگزار می گردد.

حسینزاده به برنامه های این آیین که با همکاری باشگاه فرهنگی و ورزشی گل گهر و دبیرخانه شهر جهانی گلیم برگزار می گردد، اشاره نمود و اضافه کرد: اهدای پیراهن باشگاه گل گهر به دکتر، تجلیل از بافندگان نمونه شهر سیرجان و امضای تفاهم نامه همکاری بین باشگاه گل گهر و دبیرخانه شهرجهانی گلیم و ... از مهمترین برنامه های سال جاری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 741

به "برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در سیرجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در سیرجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید