بقایای یک دایناسور استگوسور رکورد گران ترین فسیل را شکست

به گزارش کوه سفید، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، بقایای یک دایناسور استگوسور رکورد گران ترین فسیل را شکست.

بقایای یک دایناسور استگوسور رکورد گران ترین فسیل را شکست

یک اسکلت دایناسور 8 متری که روز چهارشنبه در حراجی ساتبیز واقع در نیویورک به قیمت 44.6 میلیون دلار فروخته شد، رکورد گران ترین فسیلی که تا به امروز به مزایده گذاشته شده است را شکست.

آرت نیوز نوشت، کارشناسان پیش از شروع حراجی ارزش این اسکلت که آپکس نام گرفته است را در بیشترین حد ممکن حدود 7.4 میلیون دلار برآورد نموده بودند اما این فسیل در نهایت 6 برابر قیمت برآورد شده به فروش رسید.

به گفته مسئولان حراجی ساتبیز، مالک نو اسکلت، آن را به یک موسسه نامشخص در ایالات متحده آمریکا امانت خواهد داد.

آپکس که بقایای به جای مانده از دایناسور استگوسور است و به حدود 150 میلیون سال قبل باز می گردد در کلرادو و در محوطه ای کشف شده است که از مدت ها پیش محل کشف بقایای متعلق به ژوراسیک پسین بوده است.

استگوسور که یک موجود گیاهخوار بود، با یک سری صفحات بادبادکی شکل که در پشت و دمش قرار دارند که احتمالاً برای دفاع و نمایش استفاده می شدند و از سایر گونه ها متمایز می گردد.

موزه ملی تاریخ لندن در حال حاضر میزبان اسکلت مشابهی از یک استگوسور است که سوفی نام دارد و در سال 2003 در وایومینگ کشف شد.

این نخستین باری نیست که ساتبیز بقایای یک دایناسور را به مزایده می گذارد. این حراجی نخستین بار یک فسیل تی -رکس به نام سو را در سال 1997 به قیمت 8.3 میلیون دلار به فروش رسانده بود. در سال 2022 نیز یک گورگوسور به قیمت 6.1 میلیون دلار فروخته شد و ماکسیموس که یک جمجمه تی-رکس است نیز به قیمت 6.1 میلیون دلار به فروش رسید.

بعلاوه بقایای دوروت که یک دایناسور تریسراتوپس بود در سال 2021 به قیمت 7.4 میلیون دلار فروخته شد. حراجی کریستیز نیز در سال 2022 یک اسکلت ولوسی رپتور را به قیمت 12.4 به فروش رساند.

اما فروش این بقایای ماقبل تاریخ همیشه با انتقاد روبرو شده است.

دیرینه شناسان به طور ویژه از فروش بقایای این گونه های علمی به عنوان کالاهای لوکس انتقاد نموده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 تیر 1403 بروزرسانی: 28 تیر 1403 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1995

به "بقایای یک دایناسور استگوسور رکورد گران ترین فسیل را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقایای یک دایناسور استگوسور رکورد گران ترین فسیل را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید