برترین زمان سفر به سنگاپور (تور سنگاپور ارزان)

به گزارش کوه سفید، سنگاپور (سنگاپور) به عنوان یکی از برجسته ترین کشورهای آسیا به شمار می رود که توانسته توجه گردشگران زیادی را به خودش جلب کند. برای انتخاب زمان مناسب سفر به سنگاپور توجه به شلوغی جمعیت یکی از فاکتورهایی است که باید در نظر بگیرید. بعضی از افراد دوست دارند در زمان شلوغی و به هنگام برگزاری فستیوال های مختلف به آنجا سفر نمایند و بعضی دیگر علاقه ای به شلوغی زیاد ندارند و سعی می نمایند سفری آرامش بخش داشته باشند.

برترین زمان سفر به سنگاپور (تور سنگاپور ارزان)

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور ارزان از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

از سوی دیگر، اگر قصد دارید تا در خشک ترین زمان سال به سنگاپور سفر کنید، بهتر است ماه های تابستانی ژوئن، ژوئیه و اوت را برای این کار انتخاب کنید. حضور افرادی از قومیت ها و مذهب های مختلف در شهر دولت سنگاپور که یکی از بزرگترین درصد کارگران خارجی در دنیا را در خود دارد، سبب شده تا همواره جشن ها و مراسم های مختلفی در اینجا برگزار شوند که می توان در آن ها شرکت کرد.

آب وهوا در سنگاپور

مدار استوا در فاصله بسیار نزدیکی با سنگاپور قرار گرفته است و حدود 85 مایلی جنوب این شهر است. دمای هوا در سنگاپور هیچ وقت به گونه ای نیست که شما سرما بخورید، البته مگر از سردی هوای تهویه شده داخل فروشگاه ها باشد. در داخل تمام فروشگاه ها، سینماها و موزه ها تهویه هوا همواره در حال کار هستند تا هوای مطبوع و سردی را ایجاد نمایند. در تمام طول سال، دمای هوا در سنگاپور یکسان باقی می ماند که بیشترین اندازه آن 31 درجه سلسیوس و کمترین اندازه آن 21 درجه سلسیوس است.

بسیاری از افرادی که برای اولین بار به سنگاپور سفر می نمایند، از فضای سبز بسیار زیاد و فراوانی مسیرهای پیاده روی شگفت زده می شوند. در حقیقت، بیشتر افراد انتظار شهری آینده نگرانه را دارند که در آن، پیاده روهای بی روح بتنی جایگزین فضای سبز شده است. اما رگبارهای زیاد باعث شده تا این جزیره همواره سرسبز باقی بماند.

برخلاف دیگر بخش های آسیای جنوب شرقی که به هنگام اوج فصل خشک هیچ بارانی نمی بارد، رگبارهای غیرمنتظره در سنگاپور کاملا طبیعی هستند. خوشبختانه این رگبارها دوام زیادی ندارند. نور خورشید پس از این رگبارها نیز باعث افزایش رطوبت می گردد. میانگین رطوبت در سنگاپور بالای 80 درصد است.

بارش باران در طول سال در سنگاپور همواره رخ می دهد و در ماه های نوامبر، دسامبر و ژانویه نیز می توان انتظار بارش های بیشتری را داشت. بارانی ترین ماه های سال در سنگاپور نیز به هنگام فصل مونسون بین نوامبر و ژانویه است.

سالانه مه و دودی ناشی از آتش سوزی های کشاورزی که از کنترل خارج می شوند، از جزیره سوماترای اندونزدی در غرب به سمت سنگاپور آورده می شوند. این آتش سوزی ها نیز نمونه شاخص دیگری از توسعه بی رویه مزارع روغن پالم است که به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل شده است. با اینکه این دودها مسئله ای بزرگی در بازدید از سنگاپور به شمار نمی روند اما برای کسانی که مسائل ریوی دارند، می تواند باعث خفگی و بعلاوه سوزش چشم ها گردد.

تعطیلات عمومی در سنگاپور

ساکنین سنگاپور که در چهار گروه مذهبی اصلی بودایی، مسلمان، هندو و مسیحی قرار می گیرند، در طول سال از 11 تعطیلات ملی لذت می برند. بعضی از رویدادها و جشن ها نیز همانند سال نوی قمری بیش از یک روز به طول می انجامند و همین نیز باعث تعطیلی بعضی کسب وکارها می گردد که ممکن است در سفر شما به سنگاپور تاثیرگذار باشد. بسیاری از رویدادها و جشن های سنگاپور بر اساس تقویم قمری تنظیم می شوند، پس هر ساله تاریخ آن ها تغییر می نماید و بهتر است قبل از سفر، حتما تقویم را آنالیز کنید.

اوج فصل گردشگری در سنگاپور

سفر به هنگام تعطیلات عمومی و بزرگ به سنگاپور می تواند بسیار سرگرم نماینده و جالب باشد اما باید انتظار هزینه های بالاتری برای پرواز و اقامت را نیز داشت. با افزایش تقاضا، هتل ها نیز قیمت های خودش را افزایش می دهند و این موضوع در ابتدای سال نوی قمری بیشتر به چشم می آید.

فستیوال ها و رویدادهای سنگاپور

بدترین زمان سفر به سنگاپور احتمالا سفر یک روز قبل یا بعد از فستیوال یا رویدادی بزرگ است. این زمان بندی بد باعث می گردد تا شما علاوه بر روبرو با جمعیت بسیار زیاد و بعلاوه قیمت های بالا، نتوانید از خود فستیوال نیز لذت ببرید. بزرگترین فستیوال هایی که روی حمل ونقل و هتل ها تاثیرگذار هستند شامل کریسمس، سال نوی قمری، رمضان و روز ملی سنگاپور است. در طول سال نیز جشن های آسیایی و رویدادهای مختلف و کوچکی در سنگاپور جشن گرفته می شوند.

چه زمانی برای سفر به سنگاپور بهتر است؟

برترین زمان برای سفر به سنگاپور در طول فصل خشک این کشور یعنی ماه های ژوئن، ژوئیه و اوت است. البته باید توجه داشت که در این موقع از سال نیز احتمال بارش باران وجود دارد اما نسبت به فصل مونسون یعنی از ماه نوامبر تا ژانویه بسیار کمتر است.

بارانی ترین ماه در سنگاپور کدام است؟

دسامبر به عنوان بارانی ترین ماه در سنگاپور شناخته می گردد که در میانه فصل مونسون قرار گرفته است و در آن بیش از 287 میلی متر باران می بارد.

گران ترین زمان سفر به سنگاپور کدام است؟

سنگاپور نسبت به دیگر مقاصد گردشگری آسیای جنوب شرقی گران تر است اما سفر به آنجا نسبت به بسیاری از شهرهای آمریکا مقرون به صرفه تر خواهد بود. هزینه اقامت و غذا نسبتا در سنگاپور مناسب است اما بزرگترین هزینه شما برای سفر به آنجا، احتمالا هزینه پرواز خواهد بود.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1822

به "برترین زمان سفر به سنگاپور (تور سنگاپور ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به سنگاپور (تور سنگاپور ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید