تمام افسانه هایی که در سریال یک داستان برایم بگو اقتباس شده اند

به گزارش کوه سفید، کوین ویلیامسون فیلمنامه نویسی را با فیلم جیغ آغاز کرد. او در اوایل سال 1990 پس از یک دوره جانی تازه به ژانر وحشت بخشید و طنز کلیشه ای را در سینما رواج بسیاری داد.

تمام افسانه هایی که در سریال یک داستان برایم بگو اقتباس شده اند

جیغ به اسم فیلمی در حوزه قتل عام که کارگردان آن وس کراون مهارت بالایی در ساخت این ژانر دارد ساختارشکنی های فراوانی را در بطن خود داشت. فیلم پیروزیت چشمگیری داشت و سال های متمادی کوین نویسنده محبوبی بود. او علاوه بر جیغ 2 نویسندگی فیلم نامه فیلم کادر آموزشی را هم در دست داشت.

وی نقشی مهم در شکل گیری فیلم نامه هالووین اچ20 اثر استیو ماینر داشت و این امر مقدمه ای برای محبوبیت دنباله های امروزی فیلم بود. درام نوجوانانه پیروز داوسون کریک هم از آثار مهم او در حوزه فیلم نامه نویسی است. با این که هر دو آن ها از فرایند فراوری آشفته و درهم تنیده فیلم گرگینه ای نفرین شده خسته شده بودند، اما ویلیامسون در 20 سال گذشته بسیار فعال بوده است. او علاوه بر فیلم نامه جیغ 4 نقش مهمی هم در سریال خاطرات یک خون آشام داشت.

او بعلاوه خالق دنیای سریال یک داستان برایم بگو در شبکه سی بی اس بود که تصویری معاصر از افسانه های معروف را ارائه می داد. این سریال در دو فصل بین سال های 2018 و 2020 پخش شد و با وجود توجه نه چندان بالای منتقدان، هواداران بسیاری را مجذوب دنیای خود کرد. با وجود اقتباس سریال از افسانه ها یکی از نقدها وارده بر آن، تغییر درون مایه و موضوع اغلب داستان ها به نحوی است که داستان اصلی دگرگون شده و غیرقابل تشخیص است.

هر فصل شامل سه اقتباس از افسانه های مختلف بود و در فصل اول یک داستان برایم بگو داستانی تازه در خصوص هانسل و گرتل، سه بچه خوک و شنل قرمزی روایت می کرد. اپیزود شنل قرمزی داستان نوجوانی به نام کایلا (دنیل کمپبل) است که به همراه پدرش به نیویورک نقل مکان نموده اند تا با مادرعظیمش (کیم کاترال) زندگی کند. گرگ داستان در قالب معلم تازه او با نام نیک (بیلی مگنوسن) ظاهر شده و این دو روابط عاشقانه ای دارند. در اپیزود سه بچه خوک مردی که نامزدش در جریان سرقت افرادی با ماسک خوک کشته شده دست به انتقام می زند، و در اپیزود هانسل و گرتل هم شاهد داستان یاری خواهر به برادر معتادی هستیم که گرفتار عواقب یک قتل غیرعمدی شده است.

سریال در فصل دوم بعضی از بازیگران مانند پل وسلی را حفظ و بر شخصیت ها و خطوط داستانی تازه تمرکز کرد. این فصل راوی داستان سه فرزند عظیم مدیر موسیقی با نام ربکا پرویت (کری آن ماس) است که هر یک از خواهر برادرها داستانی تازه از افسانه های اصلی می آفرینند. اشلی (ناتالی آلین لیند) شخصیت محوری داستان الهام گرفته شده از دیو و دلبر است، خواننده محبوب او به شدت در آتش سوخته و با محافظ شخصی اش به نام بیو وارد رابطه ای عاشقانه می گردد. در داستان زیبای خفته، شخصیت نویسنده در سریال (پاول وسلی) شیفته زنی غیر از نامزدش مدی می گردد (اودت آنابل) و اپیزود سیندرلا هم داستان دختری به نام سیمون با بازی اشلی مدکو است که جکسون پرویت طرد شده از سوی خانواده ، عاشق او می گردد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1479

به "تمام افسانه هایی که در سریال یک داستان برایم بگو اقتباس شده اند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تمام افسانه هایی که در سریال یک داستان برایم بگو اقتباس شده اند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام افسانه هایی که در سریال یک داستان برایم بگو اقتباس شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید