فراوری فولاد مقاوم سبک برای خودروهای برقی

به گزارش کوه سفید، شرکت های خودروسازی با توجه به وزن بالای باتری خودروهای برقی در کوشش هستند تا با استفاده از فلزات سبک تر در بدنه این خودروها وزن آنها را کاهش دهند که به همین دلیل از نوعی فولاد سبک تر استفاده نموده اند.

فراوری فولاد مقاوم سبک برای خودروهای برقی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، استفاده از فولاد سبک در فراوری خودروهای برقی، هم باعث کاهش مصرف آنها می گردد و هم به افزایش مسافت طی شده توسط این خودروها با یک بار شارژ می انجامد.

از سوی دیگر به کارگیری فولاد سبک و مقاوم در خودروهای برقی از سرنشینان در صورت وقوع تصادف های شدید بهتر حفاظت می نماید، این فولاد جدید که به AHSS شهرت یافته توسط شرکتی اتریشی به نام Uddeholms ابداع شده است. این شرکت که در وین اتریش واقع است، سه نوع متفاوت از این فولاد را با مقاومت ها و توانایی های مختلف فراوری می نماید.

این سه فولاد به ترتیب Caddie، Vanadis 4 Extra و Vanadis 8 نام دارند و برای مقاوم سازی همه انها از یک روش جدید پوشش دهی در خلا موسوم به پی وی دی استفاده شده است. در روش مذکور فولاد در درون یک راکتور با حرارت مختصر و با استفاده از بخار آب داغ می گردد و مجموعه ای از اتم های خاص یونیزه شده در اثر اختلاف پتانسیل شتاب می گیرند و به سطح فولاد می چسبند، در میان سه نوع فولاد یادشده میزان مقاومت نوع سوم بیش از سایرین است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 176

به "فراوری فولاد مقاوم سبک برای خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری فولاد مقاوم سبک برای خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید