جامعه جهانی، سعودی ها را به ارتکاب جنایت های بیشتر تشویق می نماید

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش أنصارالله یمن به تداوم جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی علیه مردم بی دفاع و بی گناه کشورش واکنش نشان داد.

جامعه جهانی، سعودی ها را به ارتکاب جنایت های بیشتر تشویق می نماید

بر اساس این گزارش، عبدالسلام در این زمینه گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که جامعه جهانی به صورت کاملاً عامدانه چشمان خود را به روی مظلومیت مردم یمن در برابر تجاوزگری های خارجی بسته است.

سخنگوی جنبش أنصارالله یادآور شد: نادیده گرفتن اقدامات خصمانه ائتلاف سعودی به وسیله جامعه جهانی به مثابه تشویق این ائتلاف به ارتکاب جنایت های بیشتر علیه یمنی ها و تشدید محاصره همه جانبه است.

وی مواضع جامعه جهانی در برابر ائتلاف متجاوز سعودی را دوگانه توصیف کرد و گفت: بدون شک، این استانداردهای دوگانه موجب می گردد تا مردم یمن در عرصه دفاع از خاک خود عزم بیشتری در مقایسه با گذشته داشته باشند.

پیش از این، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در حساب کاربری خود در توئیتر طرح ابتکاری سعودی درباره صلح یمن را در حد یک طرح اولیه و ابتدایی خواند و گفت: طرح ابتکاری ارائه شده ما برای ملت یمن بود، نه نتیجه گفتگوهای اولیه با کشور عربستان که بین ناتوانی ها و ناکامی هایش از یک سو و مطالبات و خواسته های غیرواقعی خود از سوی دیگر، دست و پا می زند.

به گفته محمد علی الحوثی، آنچه ما در مأرب یا به خاطر کشور یمن تقدیم نموده ایم، نتیجه احساس اهمیت توقف تجاوز، برطرف محاصره و در نظر گرفتن منافع مردم است و دانستن اینکه جنگ یمن برای عربستان ویرانگر است.

لازم به ذکر است، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی آدینه شب گذشته منطقه مقبنه واقع در استان تعز را هدف حمله قرار داده و غیرنظامیان را به خاک و خون کشیدند. شبکه المسیره به نقل از منابعی در وزارت بهداشت یمن اعلام نمود که شمار شهدای حمله سعودی به تعز به 26 نفر افزایش یافته است. بنا بر اعلام رسانه های یمنی، در میان شهدای حمله به تعز نام شماری از بچه ها به چشم می خورد. این در حالی است که پیشتر شمار شهدا 16 نفر اعلام شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1602

به "جامعه جهانی، سعودی ها را به ارتکاب جنایت های بیشتر تشویق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه جهانی، سعودی ها را به ارتکاب جنایت های بیشتر تشویق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید