مرگ بیش از 80000 کودک و زن بخاطر بسته بودن فرودگاه صنعا

به گزارش کوه سفید، وزیر حمل و نقل یمن از ادامه تبعات بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا خبر داد و گفت: در نتیجه بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا بیش از 80 هزار کودک و زن جان باخته اند.

مرگ بیش از 80000 کودک و زن بخاطر بسته بودن فرودگاه صنعا

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، زکریا الشامی وزیر حمل و نقل یمن امروز چهارشنبه از ادامه تبعات بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا خبر داد و گفت: در نتیجه بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا بیش از 80 هزار کودک و زن جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: جنایت بستن فرودگاه صنعا با تصمیم وزارت دفاع سعودی انجام شده است که اهتمامی به حقوق بشر ندارد و این مغایر با عرف بین المللی و قوانین بین المللی است.

الشامی تاکید کرد: بیش از 80 هزار زن و کودک بر اثر ادامه بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا جان سپرده اند.

وزیر حمل و نقل یمن گفت: 54 هزار بیمار مزمن و دیگران نیاز به سفر درمانی دارند و 4 میلیون نفر هم نتوانسته اند به کشور بازگردند. هر روز که می گذرد و فرودگاه صنعا بسته است چهره وقیح متجاوزان و سازمان های بین المللی که توجهی به حقوق شهروندان یمنی ندارند، آشکارتر می شود.

الشامی گفت: هر دقیقه که می گذرد و فرودگاه صنعا بسته است شماری دیگر از زنان و بچه ها یمنی و افراد مبتلا به بیماری های مزمن در نتیجه سلاح دشمن خبیث جان می دهند. فعالیت ما امروز به مثابه پیامی است که شاید وجدان سازمان های بشردوستانه و جامعه بین المللی در قبال ملت مظلوم ما بیدار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1091

به "مرگ بیش از 80000 کودک و زن بخاطر بسته بودن فرودگاه صنعا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ بیش از 80000 کودک و زن بخاطر بسته بودن فرودگاه صنعا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید