جنگ یمن بدون استراتژی تعیین و اهداف آشکار شروع شد

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر نسبت به تشدید اوضاع در خاورمیانه در سایه تداوم محاصره قطر و تنش های ایران و عربستان و ایران و آمریکا و تحولات عراق و یمن و نیز فقدان اصلاحات داخلی در بعضی کشورها هشدار داد و خاطرنشان کرد که همه این اقدامات، خاورمیانه را در آستانه انفجار قرار می دهد.

جنگ یمن بدون استراتژی تعیین و اهداف آشکار شروع شد

وی گفت: اگر می خواهیم از این اوضاع عبور کنیم، همکاری میان کشورهای منطقه یک ضرورت است. تمامی این تنش ها و منازعات در خاورمیانه نگران نماینده است، علاوه براین کشورهایی در منطقه وجود دارند که قادر به اداره حکومت و اصلاحات داخلی نیستند، اصلاحاتی که می تواند با هر نوع بحران هایی در آینده تعامل کند.

وزیر خارجه قطر در ادامه گفت: بیماری کووید 19 در شرایط کنونی که خاورمیانه در آستانه انفجار واقع شده است، این منطقه را با مشکلاتی دوچندان همراه نموده است.

وی درخصوص جنگ یمن نیز گفت: جنگ علیه یمن راهبرد تعیینی ندارد و از راستا خود خارج شده است. در ابتدا هدف از آن، حفاظت از مرزهای عربستان و تثبیت دولت [مستعفی منصور هادی] بود اما بعدها تعیین شد که بدون راهبرد تعیین و اهداف آشکار شروع شده است.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی درباره لیبی نیز گفت: راستا حل منازعه روشن است. همه باید حمایت از طرف های منازعه را متوقف نمایند. باید لیبیایی ها را به حال خود رها کرد تا به توافق داخلی برسند. جامعه بین الملل نباید میان دولت قانونی و کسانی که علیه آن کودتا نموده اند، تساوی قائل باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 673

به "جنگ یمن بدون استراتژی تعیین و اهداف آشکار شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ یمن بدون استراتژی تعیین و اهداف آشکار شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید