حمایت ویژه وزارت علوم از پارک های علم و فناوری

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، مسعود برومند در آیین معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری یزد، از زحمات داریوش پورسرجیان، رئیس سابق پارک علم و فناوری یزد تقدیر کرد و گفت: برای تصدی ریاست پارک احتیاج به یک فرد جوان، با انگیزه، دارای ایده و خلاق و در عین حال با تجربه داشتیم و در انتخاب سرپرست جدید تمام این معیارها را در نظر گرفتیم.

حمایت ویژه وزارت علوم از پارک های علم و فناوری

وی با بیان اینکه در نگاه جدید وزارت علوم، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری باید مسائل و مسائل کشور را شناخته و آن ها را حل نمایند، گفت: دانشگاه ها و پارک ها باید به آنچه در شرایط حاضر به عنوان یک احتیاج از جانب رهبری، ریاست جمهوری و دولت مطرح می گردد اعم از توسعه و رونق فراوری و اشتغال زایی به ویژه در بخش فارغ التحصیلان توجه نموده و آن ها را حل نمایند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه هرگونه حمایتی که لازم باشد انجام می دهد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، حوزه علم و فناوری را بسیار پیچیده دانست و گفت: باید در این حوزه از تجربیات دیگران بهره مند شد و درعین حال در خصوص طرح های جدید و نوآورانه تفکر نموده و فرآیندها را بازنگری کنیم.

وی با اشاره به استانداری ها به عنوان اصلی ترین ذی نفعان پارک های علم و فناوری، گفت: اولین ذینفع شما مدیریت استان است که باید برای برطرف مشکل آن کوشش کنید.

برومند، دانشگاه ها و مؤسسات فناور را دیگر ذی نفعان پارک های علم و فناوری دانست و گفت: پارک های علم و فناوری باید با توجه به تأمین نیروی انسانی خود از دانشگاه ها تعامل خوبی با این مراکز علمی در استان داشته و با وجود اهمیت جمعیت مستقر در پارک ها به لحاظ شاخصی، تعامل خوب و سازنده ای نیز با شرکت های مستقر و تحت پوشش خود داشته باشند.

وی با اشاره به وجود مسائلی در منابع کشور گفت: با توجه به کمبود منابع اقتصادی در کشور از شما هم انتظار داریم فضایی را در استان برای برطرف احتیاجهای دستگاه ها ایجاد کنید تا آن ها برای برطرف مسائل خود بخشی از هزینه ها را متقبل شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 153

به "حمایت ویژه وزارت علوم از پارک های علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت ویژه وزارت علوم از پارک های علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید