خاموش شدن جاروبرقی بوش (آنالیز 5 دلیل اصلی!)

به گزارش کوه سفید، خاموش شدن جاروبرقی بوش یا هر برند دیگری وسط کار کردن، می تواند ترسناک و نگران کننده باشد. یعنی چه مسئله ای منجر به خاموشی جاروبرقی شده؟ کدام قطعه اش آسیب دیده؟ آیا می توان آن را تعمیر کرد یا باید کلا قیدش را زد و جاروی دیگری خرید؟

خاموش شدن جاروبرقی بوش (آنالیز 5 دلیل اصلی!)

در این مقاله دلایل مختلف خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش و روشن نشدن آن را آنالیز می کنیم. همراه ما باشید.

نکات کلیدی

  • اگر جاروبرقی تان در فواصل مشخصی روشن و خاموش می گردد، نشانگر حتمی گرفتگی مجرای هوای دستگاه است.
  • اگر کیسه جاروبرقی پر باشد، جاروبرقی مکش نخواهد داشت.
  • از دیگر دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش می توان به نوسانات برق اشاره نمود.

1. داغ شدن بیش از حد و کثیفی فیلترها؛ دلیل اصلی خاموش شدن جاروبرقی بوش

اگر موتور جاروبرقی، به خوبی هوا نگیرد، داغ می نماید. داغ کردن موتور جاروبرقی می تواند به دلیل گرفتگی مسیر جریان هوا یا گیر کردن چیزی در شلنگ جاروبرقی باشد. در صورتی که هوا به خوبی به موتور برسد، می توانید گرمای بیش ازحدش را تحت کنترل درآورید.

اگر جاروبرقی تان در فواصل مشخصی روشن و خاموش می گردد، مثلا هر 2 یا 3 دقیقه یک بار، این مشکل نشانگر حتمی گرفتگی مجرای هواست؛ اما اگر زمان مشخصی ندارد و برخی وقت ها زودبه زود یا دیربه دیر روشن و خاموش می گردد، مشکل برقی پیدا نموده است.

برخی از جاروها به طور فابریک طوری تنظیم شده اند که هر زمان به موتور فشار آمد و کمی داغ شد، خاموش گردد. این کار هم در مصرف انرژی صرفه جویی می نماید، و هم از سوختن موتور پیشگیری می نماید. (برای آشنایی با علائم سوختن موتور جاروبرقی این مقاله را مطالعه کنید).

اگر چیزی در جاروبرقی گیر نموده باشد، صدای جیغ مانندی از آن خواهید شنید. برای برطرف گرفتگی، می توانید اجزای آن را جدا کنید و به تمیز کردنش بپردازید. حتی اگر جسم کوچکی در مجاری هوا گیر نموده باشد هم می تواند منجر به داغ شدن موتور جاروبرقی بوش گردد.

بعد از باز کردن لوله جاروبرقی، مانع را با هر وسیله ای که می توانید خارج کنید. اگر مانعی سر راه مجاری هوا نباشد، احتمالا مشکل از فیلترهاست. احتمالا خیلی وقت است که فیلترها را تمیز ننموده اید و پر از جرم شده اند.

متاسفانه کثیفی فیلترهای جاروبرقی می تواند به موتور دستگاه فشار بیاورد و آن را داغ کند. اگر یادتان نمی آید آخرین بار کی فیلترها را عوض نموده اید، حتما وقتش رسیده که الان عوضشان کنید.

سرویس تعمیر جاروبرقی را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • تعمیر انواع جاروبرقی های ایرانی و خارجی بوش، سامسونگ، ال جی
  • برطرف مسائل سیم جمع کن جاروبرقی
  • برطرف صدای زیاد جاروبرقی
  • برطرف مسائل مکش جاروبرقی
تعمیرات تخصصی جاروبرقی با تیم خبرنگاران

سرویس تعمیر جاروبرقی را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • تعمیر انواع جاروبرقی های ایرانی و خارجی بوش، سامسونگ، ال جی
  • برطرف مسائل سیم جمع کن جاروبرقی
  • برطرف صدای زیاد جاروبرقی
  • برطرف مسائل مکش جاروبرقی
تعمیرات تخصصی جاروبرقی با تیم خبرنگاران

2. مسائل برقی

اگر فیلتر جاروبرقی تمیز است و چیزی مسیر هوا رسیدن به موتور را مسدود ننموده، ممکن است مشکل از پریز برق باشد.

در این شرایط می توانید دوشاخه جاروبرقی را به پریز دیگری بزنید. حواستان باشد که پریز جایگزین، سالم و محکم باشد. اگر شل باشد و سیم های پشتش را ببینید، احتمال این که بعد از اتصال دوشاخه جرقه بزند و آتش سوزی رخ دهد وجود دارد.

اگر مشکل با عوض کردن پریز هم برقرار ماند، تنها راهی که باقی می ماند این است که جارو را به تعمیرکاران برسانید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر جارو برقی!

3. خاموش شدن جاروبرقی به دلیل پر بودن کیسه

اگر کیسه جارو برقی پر باشد، جارو مکش نخواهد داشت و نمی تواند کار کند. همین مسئله می تواند باعث گردد که جارو خودبه خود خاموش گردد. این مشکل گاها باعث صدای غیرطبیعی جاروبرقی هم می گردد.

همیشه حواستان باشد که کیسه جارو را در فواصل مشخصی خالی کنید و اگر احتیاج است، کیسه نویی را جای آن بگذارید. بعلاوه می توانید برای این که کیفیت جاروبرقی همچنان بالا باشد، از کیسه های یک بار مصرف بهره ببرید.

4. خرابی محافظ

نوسانات برق منجر شده که همه ما این روزها از محافظ برق استفاده کنیم تا در صورت کم و زیاد شدن فشار، آسیبی به دستگاه وارد نگردد.

متاسفانه محافظ هم گاهی وقت ها به دلیل تحمل جریانات کم و زیاد برق، خراب می گردد و می سوزد. همین مسئله هم می تواند منجر به خاموش شدن جاروبرقی بوش گردد.

5. قطع شدن کابل جاروبرقی

ممکن است کابل دچار خوردگی یا قطعی شده باشد و همین مسئله آن را ناگهان خاموش کند و دیگر نتوانید روشنش کنید.

یکی از رفتارهای اشتباه ما که منجر به قطع شدن کابل جاروبرقی می گردد، این است که هنگام کار با دستگاه، سیم آن را تا خاتمه باز می کنیم و موقعی که می خواهیم دستگاه را کمی جلو بکشیم، از ناحیه سیم آن را می کشیم.

این کار به سیم ها فشار زیادی می آورد و باعث قطع شدن سیم جاروبرقی بوش می گردد. اگر این مشکل پیش آمد، باید سیم جدیدی تهیه گردد.

بیشتر بخوانید: 4 دلیل بوی بد جاروبرقی و برطرف بوی نامطبوع جاروبرقی

تعمیر جاروبرقی با خبرنگاران

مسائل جاروبرقی بوش شما، می توانند این هایی باشند که گفتیم، یا می توانند مسائلی باشند که احتیاجمند آنالیز و معاینه کامل از سوی تعمیرکاران است. برای این که دستگاه به خوبی عیب یابی گردد و کارکرد اولیه خود را به دست بیاورد، باید آن را به تعمیرکاران خوب و حرفه ای بسپارید.

اگر خودتان شخصی را سراغ ندارید، می توانید برای تعمیر خاموش شدن جاروبرقی بوش از تیم تعمیرکاران خبرنگاران یاری بگیرید. تعمیرکاران ما، در هر ساعت شبانه روز که خودتان انتخاب کنید، آماده یاری و خدمت رسانی هستند. تنها کافی ست وارد وب سایت خبرنگاران شوید و سفارش خود را به رایگان ثبت کنید.

منبع: آچاره
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1839

به "خاموش شدن جاروبرقی بوش (آنالیز 5 دلیل اصلی!)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموش شدن جاروبرقی بوش (آنالیز 5 دلیل اصلی!)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید