خبرنگاران تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران 100 درصد رشد داشته است

به گزارش کوه سفید، قزوین - خبرنگاران - معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با انعقاد تفاهم نامه های تامین مسکن در 20 استان کشور طی پنج ماه اخیر برای 50 هزار واحد مسکونی زمین تامین شده که نسبت به 17 سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.

خبرنگاران تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران 100 درصد رشد داشته است

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، سعید اوحدی روز سه شنبه در نشست امضای تفاهم نامه تامین زمین برای ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان قزوین، اضافه نمود: بحث مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری باید در خود استان ها حل گردد و امضای این تفاهم نامه ها اقدام بسیار موثری در این زمینه است.

وی با بیان اینکه تا به امروز برای حل مسائل مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران به 20 استان کشور سفر نموده ایم، افزود: واقعا ظرفیت حل این مسائل در خود استان ها وجود دارد و خوشبختانه تمامی مسوولان در استان ها برای حل این مسائل از هیچ تلاشی مضایقه نمی نمایند.

اوحدی با اشاره به مسائل بیمه دی در خدمات رسانی به جامعه ایثارگران، اضافه نمود: با اقدامات انجام شده، همه مسائل این بیمه از جمله مشکل کمبود اعتبار برطرف شده است و سال گذشته هزار و 800 میلیارد تومان بدهی انباشته آن تسویه شد.

این مسوول با اشاره به تحقق مطالبات جامعه ایثارگران از پاداش بازنشستگی، ذخیره مرخصی و افزایش حقوق والدین شهدا، گفت: جزو دستگاه هایی بودیم که همسازی حقوق بازنشستگان را بدون کمترین مسئله ای انجام دادیم و بسیاری از مطالبات این جامعه را که از سال 90 و از دولت قبل به جامانده بود، پرداخت کردیم.

وی گفت: خداوند را شاکر هستیم که پرداخت مطالبات به حق جامعه ایثارگری، آرامشی نسبی را در میان این قشر ایجاد نموده است و خیز بلندی را برای حل مسائل مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران برداشته ایم.

معاون رییس جمهوری اضافه نمود: هرکجا عزیز جانبازی، خانواده شهدا و ایثارگری اگر بیشتر از 48 ساعت در تهیه تمامی داروهای خارجی و داخلی حتی پزشک خصوصی با مشکل روبرو گردد، آن را از ضعف مدیریت در استان می دانیم که باید سریعا مرتفع گردد.

اوحدی اضافه نمود: در این راستا تفاهم نامه ای را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد نموده ایم و تمامی مراکز درمانی، طرف قرارداد بیمه دی شده اند که قبلا سابقه نداشت و اتفاق بسیار خوبی است.

وی در مورد تامین واکسن آنفلوآنزا برای جامعه ایثارگران، اضافه نمود: متاسفانه کشورهای استکباری که دم از حقوق بشر می زنند اجازه نداده اند که یک واکسن انفلوآنزا وارد کشور گردد و تا به امروز هلال احمر نتوانسته است به جز 100 هزار واکسن اولیه، واکسن های جدیدی وارد کند.

معاون رییس جمهور افزود: بخشی از این واکسن ها در حدود 50 هزار فقره را به جانبازان بالای 50 درصد در منازل آنها تزریق کردیم و امیدواریم بتوانیم 10 هزار واکسن دیگر را برای والدینی که سن بالایی دارند و آسیب پذیر هستند تهیه کنیم.

وی با اشاره به موضوع خودروی جانبازان بالای 55 درصد، اضافه نمود: براساس قانون جامع خدمات ایثارگران،دولت باید به جانبازان بالای 50 درصد خودرو بدهد و 50 درصد آن باید بلاعوض باشد درحالیکه متاسفانه بودجه بنیاد در سال 99 با 30 درصد کسری روبرو است و باید این موضوع در بودجه امسال دیده گردد.

این مسوول گفت: از مجلس یازدهم که مجلسی انقلابی و جهادی است تقاضا داریم از ظرفیت های قانونی به ما یاری کند تا بخشی از این کمبودها را جبران کنیم.

وی در مورد استخدام فرزندان شهدا و ایثاگران، گفت: دولت مکلف و موظف است که همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را که تعداد آنها بالای 30 هزار نفر است استخدام کند و چون باید استخدام دولتی به وسیله آزمون انجام گردد، قرار شده است که یک آزمون استخدامی ویژه آنها برگزار گردد.

اوحدی در ادامه با تاکید بر اینکه، بر خدمت به مردم در آموزه های اسلامی بسیار تاکید شده است، اضافه نمود: کدام توفیق بالاتر از این است که انسان، قدمی برای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران بردارد که امام راحل با صراحت تمام، خدمت به خانواده شهدا را خدمت به نبی گرامی اسلامی توصیف کردند.

وی گفت: ما از توجه و حمایت استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای برطرف مسائل جامعه ایثارگران تشکر می کنیم و باید در ماه های پایانی دولت، سرعت کار را برای خدمت رسانی به جامعه ایثارگران افزایش دهیم.

در ادامه این جلسه تفاهم نامه تامین زمین برای ساخت هزار و 500 واحد برای خانواده شهدا و ایثارگران استان قزوین امضا شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 986

به "خبرنگاران تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران 100 درصد رشد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران 100 درصد رشد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید