خبرنگاران جسد جوان هلیلانی پس از 11 روز جستجو پیدا شد

به گزارش کوه سفید، ایلام - خبرنگاران - جسد فردی که در رودخانه سیمره در محدوده شهرستان هلیلان به علت واژگونی خودرو غرق شده بود، با تلاش های بهمن پرورش غواص کرمانشاهی بعد از 11 روز از عمق این سد بزرگ بیرون آورده شد.

خبرنگاران جسد جوان هلیلانی پس از 11 روز جستجو پیدا شد

به گزارش خبرنگاران، بهمن پرورش غواصی که پیروز به پیدا کردن جسد این جوان شد، شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با همکاری یک گروه شناگر زبده از خانواده غریق توانستیم بعد از 11 روز تلاش شبانه روزی پیکر این جوان را پیدا کنیم.

وی افزود: متاسفانه در این عملیات یک شناگر ماهر از توابع روستای طولابی هلیلان نیز غرق شد که بعد از پیداکردن فوری این جوان نتوانستیم کار احیا قلبی را انجام دهیم.

این جانباز دوران دفاع مقدس یادآور شد: با توجه به اینکه مدیریت این عملیات برعهده خودم بود مانع غرق شدن چندین نفر حین جستجو برای پیدا کردن جسد شدم.

پرورش تاکید کرد: وسعت زیاد سدها و حجم بالای آب، شناگر را خسته و دچار اسپاسم عضله می کند که در نتیجه به غرق شدگی او می انجامد.

این غواص حرفه ای کشور با اشاره به اینکه تمام زندگی خود را وقف این کار کرده ام، گفت: طی 22 سال تجربه در هشت کشور، 26 استان و 130 شهر ایران به غواصی و یافتن پیکر غرق شدگان در آب پرداخته ام.

فرمانده انتظامی شهرستان هلیلان نیز در این خصوص گفت: در روز 21 اسفند سال گذشته در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در حاشیه رودخانه سیمره و مفقود شدن راننده خودروی مذکور، بلافاصله اکیپ گشت برای بررسی و موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

مجتبی مهدیان افزود: در بررسی اولیه مأموران انتظامی اعزامی به محل حادثه تعیین شد یک دستگاه خودروی پژو 405 به علت نامعلومی از جاده خارج و به داخل رودخانه سقوط کرده و راننده این خودرو نیز مفقود شده است.

وی با اشاره به کشف جسد راننده خودرو توسط اهالی محلی در حاشیه رودخانه سیمره، تاکید کرد: با بررسی های اجرا شده تعیین شد جسد کشف شده مربوط به راننده حادثه تصادف 12 روز پیش خودروی پژو 405 بوده است.

سرهنگ مهدیان با بیان اینکه جریان آب رودخانه جسد این جوان 21 ساله را 2 کیلومتر پایین تر از محل حادثه منتقل کرده بود، شرح داد: جسد این جوان برای بررسی های بیشتر، توسط عوامل امدادی به پزشکی قانونی منتقل شد.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در 90 کیلومتری ایلام قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1229

به "خبرنگاران جسد جوان هلیلانی پس از 11 روز جستجو پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جسد جوان هلیلانی پس از 11 روز جستجو پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید