خبرنگاران گفت وگوی سه جانبه وزیران دفاع ترکیه و قطر و وزیر کشور دولت لیبی

به گزارش کوه سفید، تهران- خبرنگاران- وزیران دفاع ترکیه و قطر و وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه در آنکارا درباره آخرین تحولات این کشور گفت وگو کردند.

خبرنگاران گفت وگوی سه جانبه وزیران دفاع ترکیه و قطر و وزیر کشور دولت لیبی

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در نشست سه جانبه میان خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، خالد العطیه وزیر مشاور در امور دفاعی قطر و فتحی باشاغا وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی، آخرین تحولات این کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع ترکیه و قطر نیز در ملاقاتی دیگر درخصوص روابط دوجانبه و راه های گسترش و تقویت همکاری های امنیتی و دفاعی گفت وگو کردند.

آکار در این ملاقات از حمایت خوب قطر از دولت قانونی لیبی قدردانی کرد.

این ملاقات سه جانبه در حالی برگزار می گردد که مجلس مصر عصر دوشنبه در جلسه ای به اتفاق آرا، به رئیس جمهوری این کشور اجازه حضور نظامی در لیبی را دادند.

پس از سرنگونی معمر قذافی در لیبی در سال 2011، این کشور عملاً به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی به مرکزیت طرابلس، دولت موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی این کشور، خلیفه حفتر یک ژنرال بازنشسته، کنترل این منطقه را در دست دارد.

عربستان سعودی، روسیه، مصر، امارات، فرانسه و یونان از ژنرال حفتر حمایت می نمایند و ترکیه، قطر و ایتالیا نیز دولت فایز السراج را مورد پشتیبانی خود قرار داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 693

به "خبرنگاران گفت وگوی سه جانبه وزیران دفاع ترکیه و قطر و وزیر کشور دولت لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گفت وگوی سه جانبه وزیران دفاع ترکیه و قطر و وزیر کشور دولت لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید