رئیس دستگاه قضا پرونده کارخانه قند فسا را مورد آنالیز قرار دهد

به گزارش کوه سفید، قرارگاه احمدی روشن استان فارس در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواهان آنالیز شرایط کارخانه قند فسا شد.

رئیس دستگاه قضا پرونده کارخانه قند فسا را مورد آنالیز قرار دهد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، قرارگاه احمدی روشن استان فارس در نامه ای به سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواهان آنالیز شرایط کارخانه قند فسا شد.

متن نامه به توضیح زیر است:

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام و تحیات؛

اقدامات قوه قضاییه و جنابعالی در راس آن در صندلی سکاندار و متولی یک حرکت امید بخش، در جهت پرهیز از تبعیض، نابرابری، بی عدالتی و پیگیری مطالبات مردمی جای بسی تشکر و قدردانی دارد و امیدوار هستیم که اینگونه حرکات ثمر بخش ادامه دار باشد.

همانطور که می دانید؛ عدم اجرای صحیح سیاست خصوصی سازی در سراسر کشور مسائل زیادی را به وجود آورده و بسیاری از کارخانه و شرکت های معتبر در هر استان با واگذاری به بخش خصوصی، دچار بحران اقتصادی و مجبور به اخراج کارگران شده اند. مسائل خصوصی سازی در کشور، واگذاری صنعت به شخص غیرمتخصص است و این فرایند باعث از بین رفتن فرایند صنعت می شود. در اینجا می توان به شرکت هپکو اراک که از جمله قربانی های عدم اجرای صحیح سیاست خصوصی سازی اشاره نمود.

عدم امنیت شغلی و رفاهی برای کارگران خطر جدی برای توسعه و پیشرفت کشور به حساب می آید. پرداخت نشدن حقوق کارگران هم که باعث تعطیلی کارخانه می شود، موضوعی است که چند سالی گریبان جامعه کارگری را گرفته و این قشر، جوانب قانع نماینده ای از کار فرمایان خود دریافت ننمایند.

حال مدتی است که خصوصی سازی و پیامد های آن گریبانگیر کارخانه قند فسا و کارگران آن شده است. تعطیلی کارخانه، عدم پرداخت حقوق چندماهه کارگران و تعلیق بعضی از آن ها ازجمله مسائلی است که می توان به آن اشاره نمود. با وجود اینکه مسئولان پیگیر حقوق کارگران بودند و توانستند وضع را به یک شرایط مطلوب برسانند؛ اما مشکل کارگران کارخانه قند فسا به این سادگی حل نمی شود. چرا که هر از چند مدتی مسئولین جلسه ای برپا می نمایند، اما به نتیجه ای نمی رسد، به طوری که امروز شرایط کارخانه قند فسا نامعلوم است.

بر اساس گفتمان امامین انقلاب اسلامی، کار و کارگر معین نمایندگی خاصی در تعالی و پیشرفت نظام اسلامی داشته و با توجه صندلی رفیع کار و کارگر در اسلام، ضروری است تا عموم مسئولین و سران سه قوه به پیگیری مطالبات این قشر از جامعه مبادرت ورزند. فلذا با توجه به شناختی که از جنابعالی داریم، امید است مسائل این کارخانه نیز مانند شرکت هپکو اراک مورد پیگیری واقع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 674

به "رئیس دستگاه قضا پرونده کارخانه قند فسا را مورد آنالیز قرار دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دستگاه قضا پرونده کارخانه قند فسا را مورد آنالیز قرار دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید