زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه بیرجند سال جاری تکمیل می گردد

به گزارش کوه سفید، معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه شامل توسعه و تکمیل آزمایشگاه ها، مرکز اشتغال زایی و توسعه شرکت های دانش بنیان می گردد که قرار است سال جاری تکمیل گردد.

زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه بیرجند سال جاری تکمیل می گردد

حمیدرضا نجفی، معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: سال جاری بنا داریم بر اینکه زیست بوم نوآوری، کارآفرینی و فناوری دانشگاه را تکمیل کنیم.

نجفی ادامه داد: دومین اقدام هم توسعه و تکمیل آزمایشگاه های دانشگاه است و این دو مورد را برای برنامه های معاونت پژوهشی دانشگاه در سال جاری مدنظر داریم.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند اعلام کرد: در توسعه آزمایشگاه های دانشگاه می خواهیم بخش هایی را فعال کنیم که احتیاج های تحقیقاتی و پژوهشی استان را جوابگو باشد.

وی با بیان اینکه اولویت ما جوابگویی به مسائل استان است، اضافه کرد: در تلاشیم که امکانات آزمایشگاهی دانشگاه را به سطحی برسانیم که برای تحلیل داده ها و انجام آزمایش های پژوهشی احتیاجی به آزمایشگاه های خارج از استان نباشد.

نجفی با بیان اینکه تکمیل زیست بوم فناوری دانشگاه به معنی توسعه شرکت های دانش بنیان است، اضافه کرد: یکی از شاخص هایی که ما باید در انتها سال درباره آن گزارش دهیم، استقرار شرکت های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در مراکز رشد و زیست بوم فناوری دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه برای این اقدامات حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری را جلب خواهیم کرد، اضافه کرد: برگزاری استارتاپ ها در موضوعات استراتژیک استان و در حوزه فناوری و نوآوری نیز ذیل تکمیل زیست بوم فناوری دانشگاه مطرح می گردد.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند اعلام کرد: مرکز اشتغال زایی ما نیز تا آخر سال جاری راه انداز می گردد که شرکت های دانش بنیان می توانند در آنجا مستقر شوند.

وی شرح داد: در این مرکز امکان به کارگیری دانشجویان داریم و از طرف دیگر از ظرفیت این مرکز می توانیم برای مهارت افزایی دانشجویان استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 135

به "زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه بیرجند سال جاری تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه بیرجند سال جاری تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید