بازسازی ساختمان: آغاز بازسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجند

به گزارش کوه سفید، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، آغاز بازسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجند صورت پذیرفت.

بازسازی ساختمان: آغاز بازسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار داشت: پس از بازدید استاندار از ارگ کلاه فرنگی و دستور وی مبنی بر بازسازی و ساماندهی بنای مذکور و پس از تخصیص اعتبار، بازسازی بنا شروع شد.

وی اضافه نمود: گچ کاری اتاق های اشکوب (طبقه) اول شروع شده و اصلاح روشنایی، نورپردازی، ساماندهی محوطه و بازسازی نمای بنا در ادامه این اقدامات انجام می گردد تا ارگ کلاه فرنگی برای بازدید نوروزی مردم و گردشگران آماده گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه موقت اسناد تاریخ سیاسی نیز همزمان با روزهای سال نو در محل این بنای تاریخی برگزار می گردد.

پیش از این معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در دی سال جاری اظهار داشت: پیرو دستور استاندار، تحویل، بهره برداری و مدیریت ارگ کلاه فرنگی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واگذار می گردد.

علیرضا عباس زاده گفت: ارگ کلاه فرنگی از آثار تاریخی بیرجند با تامین استانداردهای لازم تا نوروز 1401 آماده استفاده عموم خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1706

به "بازسازی ساختمان: آغاز بازسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: آغاز بازسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید