صدور شناسنامه المثنی منتفی است؟

به گزارش کوه سفید، محمدباقر عباسی گفت: شناسنامه های جلد قرمز یا مستعمل یا دچار تغییرات هویتی نیازمند تغییر بوده و صدور شناسنامه المثنی منتفی است.

صدور شناسنامه المثنی منتفی است؟

به گزارش خبرنگاران، معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال شناسنامه های جلد قرمز یا مستعمل یا دچار تغییرات هویتی را احتیاجمند تغییر بیان کرد و اضافه کرد: مدارک مورد نظر اصل شناسنامه و دو قطعه عکس است و فرمی نیز در دفاتر پیشخوان باید پر گردد.

وی بعلاوه این روند را احتیاجمند همراه داشتن شماره ملی والدین و اطلاعات همسر و بچه ها دانست و گفت: اگر فردی شناسنامه خود را گم کرد بلافاصله باید درخواست شناسنامه نو بدهد و دیگر شناسنامه المثنی صادر نمی گردد.

عباسی با اعلام این که در صورت مفقودی بلافاصله باید درخواست شناسنامه مجدد داده گردد تا از سو استفاده جلوگیری به عمل آید، اظهار کرد: این کار نباید به بعد موکول گردد؛ چرا که ممکن است در فرصت زمانی اندک برای یک امر مهم، برای این منظور اقدام گردد و در کوتاه مدت امکان صدور مجدد نباشد.

وی ادامه داد: شناسنامه مدرکی است که به کرات به آن احتیاج پیدا می کنیم؛ لذا ضروری است هر از چند گاهی از عدم مفقودی آن اطمینان حاصل نموده و آن را در دسترس بگذاریم.

عباسی بعلاوه به مردم توصیه کرد سریال این مدرک شناسایی شخصی را همراه داشته باشند؛ در این راستا یکی از معضلات اخیر، در دسترس نبودن شناسنامه ثبت نام کنندگان برای خرید خودرو بود در حالی که سایت پذیرنده شماره سریال شناسنامه را احتیاج داشت.

معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال بعلاوه سریال شناسنامه را کدی یونیک معرفی کرد که برای هر شناسنامه به صورت خاص صادر شده است و لذا همیشه باید در یاد افراد باشد.

عباسی لزوم صدور مجدد شناسنامه برای آن دسته از مدارک شناسایی که همچنان به صورت جلد قرمز در دسترس افراد بوده را متذکر شد و گفت: ممکن است فردی از یک شناسنامه مفقود شده سو استفاده کند و مسائل بسیاری برای فردی ایجاد گردد که مدرک شناسایی خود را گم نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1824

به "صدور شناسنامه المثنی منتفی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور شناسنامه المثنی منتفی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید