لزوم آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برای دوران پسا کرونا

به گزارش کوه سفید، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برای دوران پسا کرونا تأکید کرد و گفت: با افزایش سرعت واکسیناسیون، شهر و شهروندان آماده می شوند تا مرحله جدیدی از زندگی در دوران پسا کرونا را تجربه کنند.

لزوم آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برای دوران پسا کرونا

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام اینکه یکی از بخش هایی که در دوره همه گیری کرونا دچار آسیب شد، حوزه حمل و نقل عمومی بود، اضافه کرد: یکی از آثار و پیامدهای کرونا در این حوزه، کاهش 60 تا 70 درصدی تعداد مسافران در دو بخش مترو و اتوبوسرانی بود.

وی در تشریح دلایل ریزش تعداد مسافران حمل و نقل عمومی در دوره فراگیری کرونا، اعلام کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و حذف سفرهای آموزشی از ترددهای درون شهری، تعطیلی و نیمه تعطیل شدن برخی از مراکز تجاری و اداری و دورکاری بخشی از کارکنان به ویژه در مجموعه های دولتی از جمله عوامل کاهش قابل توجه تعداد مسافران ناوگان ریلی و ناوگان اتوبوسرانی بود.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه افزایش احتمال ابتلا به بیماری در فضای بسته و پرازدحام اتوبوس های شهری و واگن های مترو از اصلی ترین دلایلی بود که باعث کاهش قابل ملاحظه مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی شد، اظهار کرد: به همین دلیل، بسیاری از شهروندان ترجیح دادند تا در جهتهای کوتاه با پای پیاده و در جهتهای طولانی از وسیله نقلیه شخصی به جای وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کرونا، اهمیت و ضرورت بازنگری در طراحی شهرها و اجتناب از پیمایش جهتهای طولانی برای تأمین نیازهای روزانه شهروندان در ابعاد محله ای را بیش از پیش نمایان ساخت، شرح داد: این پدیده(کرونا)، لزوم توجه ویژه به اختصاص فضای باز شهری در مقیاس محلی و پیش بینی جهتهای مناسب پیاده روی و دوچرخه سواری در طرح های شهری را مورد توجه قرار داد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اهمیت توسعه متوازن شهری و منطقه ای به موازات ضرورت توسعه کیفی و کمی حمل و نقل عمومی، اعلام کرد: دوران پسا کرونا، فرصت ارزشمندی برای بازنگری در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های شهری است تا مدیریت شهری از طریق اتخاذ و اجرای ساز و کارهای توسعه متوازن، پایدار و فناورانه در شهر، در جهت دست یابی به شهری هوشمند، تاب آور و عدالت محور گام بردارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1585

به "لزوم آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برای دوران پسا کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برای دوران پسا کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید