مجید مجیدی مهمان ویژه چینی ها می گردد

به گزارش کوه سفید، خبرگزاری خبرنگاران- جشنواره های نان چین با نمایش فیلم هایی از ایران برگزار می گردد و مجید مجیدی به عنوان مهمان ویژه، در این رویداد حضور دارد.

مجید مجیدی مهمان ویژه چینی ها می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سومین دوره فستیوال فیلم های نان از پنجم تا دوازدهم دسامبر، برابر با 15 تا 22 آذرماه با همکاری دولت محلی ایالت خای نان و تلویزیون مرکزی جمهوری خلق چین برگزار می گردد.

این جشنواره، سال جاری میزبان فیلم هایی از 114 کشور است که از ایران نیز، دو فیلم خورشید اثر مجید مجیدی و بندر بند به کارگردانی منیژه حکمت به روی پرده می رود.

بیش از 4376 فیلم به این فستیوال رسیده است که از بین آن ها 189 فیلم، نمایش داده خواهد شد.

مجید مجیدی، همزمان با نمایش فیلم خورشید، با عنوان رییس هیات داوران و به دعوتِ جشنواره فیلم های نان، به چین سفر نموده و قرار است مستر کلاسی را برگزار کند.

سال گذشته، اصغر فرهادی به همراه سینماگرانی از هنگ کنگ، ژاپن و فرانسه، کلاس تخصصی را برگزار کردند که با استقبال زیادی روبرو شد.

دولت چین، پس از همه گیری ویروس کرونا مقررات سختگیرانه ای برای سفر به این کشور برقرار نموده است؛ مهمانان خارجی این جشنواره ضروری است پس از ورود به چین، 14 روز در یک مکان قرنطینه شوند. این تدابیر، از تعداد مهمانان خارجی جشنواره سال جاری، کاسته است.

حسین خلیفی، فعال فرهنگی ایران در چین، براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از جشنواره فیلم های نان، به ایسنا می گوید: بخش رقابتی و اهدای جوایز جشنواره نیز تحت تاثیر پاندمی کووید-19، سال جاری لغو شده است. هرچند مراسم افتتاحیه، فرش قرمز و اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد و فیلم ها در طول برگزاری جشنواره، در سینماهای چین اکران می شوند.

به گفته او؛ فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی نیز دهم دسامبر (20 آذرماه) در سینماهای چین، نمایش داده خواهد شد و احتمالا همان روز، مستر کلاس این کارگردان سینما برگزار گردد.

خلیفی درباره انگیزه چین از برگزاری این جشنواره، اظهار می نماید: فستیوال در یکی از استان های چین برگزار می گردد که دارای جزایر و بنادر مهم و جمعیتی بالغ بر 9,5 میلیون نفر است. معرفی موقعیت گردشگری این منطقه به جهان و از سویی، گشایش پنجره جدید تبادل فیلم چین با کشورهای دیگر، انگیزه شکل گیری این فستیوال فیلم در چین است.

گفته می گردد، دست اندرکاران جشنواره فیلم های نان با درنظر دریافت منابع اقتصادی قابل ملاحظه ای، قصد دارند بزرگترین رویداد سینمایی جدید در چین باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1052

به "مجید مجیدی مهمان ویژه چینی ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجید مجیدی مهمان ویژه چینی ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید